Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Nå vet jeg snart ikke hva meg jeg skal kunne gjøre, føler at jeg står bom fast her. Har to nok så tette barn, hvor elste nå er snart 2 år, og i første 6-7 mnd gikk det knirkende fint, elste elsket rollen som storesøsken, og var bare snill og god. MEN, nå har det snudd seg, og det til det verst tenkelige. Elste har nå ved flere anledninger siste mnd, prøvd å kvele eller skade minste barnet på et vis. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette lenger, hadde det ikke vært for at jeg har lært meg selvkontroll så det holder, så hadde jeg vel snart gitt elste noen reale klask på rumpa, men det er jo ikke aktuelt, så man puster rolig og teller til ti.. Prøver å prate med elste, gir ekstra med tid, det er 30 minutter fra minste er lakt, til elste skal sove, og da har vi gjort unna kveldsstellet, så jeg kan gi full oppmerksomhet til elste den halvtimen. Vi finner på ting de dagene h*n ikke er i bhg, både alle tre, og vi to når minste sover. Merker at jo verre det blir, jo mer prøver jeg å likestille dem i forhold til kos ol, får yngste kos, så får eldste det også osv.. Men uansett hva, så fortsetter det hele. Faren dems er borte flere dager av gangen, og ingen av familie eller venner bor her, så den enese avlastningen jeg har, er de 50% i bhg. Noen her som har opplevd lignende, hvor elste faktisk prøver å drepe mindre søsken? Hvordan løse dette?! Føler at jeg ikke kan slappe av lenger, jeg må altid forsikre meg om at yngste er utenfor rekkevidde om jeg må på do, må lage middag osv osv, det hele starter å gjøre meg til en anspendt mamma, som ikke klarer å slappe av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå