Gå til innhold

Hvordan er en god Gudmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har dere noen forventninger til gudforeldrene?

Hvem valgte dere, og hva var grunnen til at akkurat de personene ble valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte en nær venninne jeg har vokst opp sammen med, fordi jeg vet hun har de rette verdiene i livet og vil være en varm og omsorgsfull gudmor. Og ikke minst fordi hun kommer til å stille opp om min sønn en dag skulle trenge en voksen å snakke med som ikke er familie, uten at jeg trenger være bekymret for hvilke råd hun skulle komme til å gi han.

Skrevet

-hun bygger opp rundt verdiene deres

-tilbyr seg å ha barnet hos seg innimellom så dere får slappe av ++

-husker bursdag og jul, men ikke krav om dyre ting

-bryr seg genuint om barnet

-tar med barnet på lekeplasser innimellom for samvær

-stopper ikke kontakten med barnet, selv om det kanskje skulle oppstå en konflikt mellom dere voksne...

har ikke gudforeldre til mine barn....men er hvertfall dem tingene jeg ville lagt vegt på...

Skrevet

Nå brukes vel gudmor / gudfar og faddere litt om hverandre.

Vi valgte min søster, hennes mann, min manns søster og hennes mann som faddere.

Vi har ingen forventninger til dem overhodet, men synes det er hyggelig at de bryr seg om barnet vårt.

Skrevet

Vi valgte ei barndomsveninne av meg og mannen hennes, svigersøster og mannen hennes, min søster, min bror og ett par kompiser av mannen. Dette er folk vi har hatt god kontakt med, og jeg vet at alle kommer til å ta vare på barna om det skulle være noe. Vi stoler på dem, vet at de kommer til å bidra med noe positivt i livet til de små og hjelpe dem om det skulle være noe :)

Vi valgte etter hvem vi stoler på, hvem som er for oss i tykkt og tynt, noen som tåler og kommer seg gjennom ting selv om kanskje vi ikke er like enige oss voksne imellom osv :)

Dette er rett og slett folk som sprer glede og lyser opp dagene for oss! Man skal ta vare på de rundt seg, og det er de som bryr seg om småting til store ting som er verdt å ta vare på, og de viser også at de egner seg til å være faddere.

Jeg har ikke noen forventninger, men er glad når de viser at de bryr seg om barna. Fadderne her har bl.a:

- Kommer å henta barna for at vi skal få hvile

- Tatt største med på kino

- Stikker til dem gaver innimellom (jeg forventer ikke dette!)

- Hjelper til om vi spørr

Tja, var vel det jeg kommer på. Jeg forventer ingenting, men sier ikke nei om dem vil gjøre noe positivt for/med barna :) Det er bare hyggelig å se at dem bryr seg, og at de tar oppgaven alvorlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...