Gå til innhold

Brenn i helvette jævla veps!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

- jævla hvor vondt det er og bli stukket av veps, det satte seg en jævle på genseren min i bhg til snuppa, så den ikke så da jeg tok ned armen så stakk den med rett under tommelen på høyrehånda!!! da sa jeg alle de stygge glosene som jeg kan stille inni meg!!!

Men men bedre at den stakk meg enn barna da, men så inn i helvette vont trodde jeg ikke at det skulle være!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symp og trøst, men jeg har littegrann vondt av vepsene også siden det litt siste sprell for dem om dagen og alle hater dem...

Skrevet

kunne sjønt at den stakk visst jeg hadde provosert den, men jeg føler at den kom i bakholdsangrep og da er det ikke noe sympati fra min side med tanke på vinteren som nermer seg!! og dessuten så kommer de tilbake til neste sommer!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg er hysterisk redd for veps (er allergisk, aller mest derfor), og hater de til og med mer enn slanger. Får helt panikk når de kretser rundt meg og har et eneste mål - å stikke meg - og da betyr det ingenting at det sitter 30 folk rundt meg og nyter maten sin - jeg skriker og løper for livet. Alltid pinlig etter at panikken har lagt seg, men nødvendig. Det eneste positive med vinteren er at de forsvinner.

Skrevet

Stakkar :( En mager trøst (men trøst endog) er at det tross alt er verre for vepsen enn deg. For å stikke deg var bortimot det siste den gjorde. Og nå har du fripass på sympati og medisinsk sjokolade, i det minste :) Men det er plagsomt når de blir så 'kosete' og sosiale mot slutten av sine liv, og mister helt respekten for personlige grenser.

Her regner det halvdød veps ned fra loftet, det er et bol et eller annet sted der, men vi finner det ikke, så her har vepseklasking blitt en daglig sysle på linje med å ta oppvasken.

Skrevet

Her fik jeg meg og et stikk her om dagen... Gubben og svigerfar knerta et vepsebol med sånn giftspray, og tror du ikke den ene jævelen lot det gå ut over meg, som var langt borti gata... Vepsejævelen, altså;-)

Uansett, de fleste av oss dør ikke av et vepsestikk, er bare vondt:-)

Og nå er det snart slutt for i år....

Kan forresten anbefale Max Smekker. Sånn tennisracket med strøm. Har den alltid ved siden av oss når vi sitter ute for tiden, og mange veps som har fått kjenne grillen, ja....

Skrevet

har vært og innvestert i en slik rackert så nå er det ikke noe kjære mor :)

Gjest amandine
Skrevet

Tips fra dypet av vesken min: Aldri et skritt utendørs uten adrenalin, allergitabletter og xylocain. Om du ikke er allergisk mot stikkedyra trenger du selvfølgelig ikke adrenalin, men hvis du hovner opp mye kan det være kjekt å slenge innpå en allergitablett, i det minste. Og xylocain tar bort vondt'en fort og fint.

Skrevet

Takk for tipset Amandine har nå puttet zyrtec og xylocain salven i veska.

Skrevet

Det er en vanlig misforståelse at vepsen dør når den har stukket deg. Detet er ikek sant. den kan stikke så mye den bare orker den.

Det er bien som dør. Den har mothaker på brodden som gjør at den sitter fast. Giftkjertelen følger også med så man bør være forsiktig når man tar bort brodden.

Hl har min fulle sympati! Jeg er livredd veps. Jeg kunne satt meg ned å begynt å grine hvis jeg ble innestengt i et rom med en. :(

Skrevet (endret)

Ser at det er en stund siden du skrev denne nå, men ville bare si at du har min fulle sympati. For ikke særlig mange uker siden fant en jordveps jævel ut at jeg var ei fryktelig stor trussel, og plantet brodden sin godt inn i den ene rumpeballen min. Skal love deg at alt jeg hadde av edder å galle kom som en spyfoss ut av kjeften min, til stoooor glede for noen små barneører som lyttet med skrekkblandet fryd. HELDIGVIS trøstet jeg meg med når den største harmen lagt seg at det var meg og ikke ungene jeg hadde med meg som fikk smake vepsens vrede, men det var en mager trøst.:(. En annn ting som var godt var at jeg ikke reagerte så veldig allergisk siden jeg selvsagt ikke hadde noe adrenalin eller allergimedisin med meg, noe som gjør at jeg lurer på om jeg kanskje ikke er så allergisk som legen trudde førrige gang jeg ble stukket?? Men en ting er sikker, at et litet øyeblikk hadde jeg en rumpeball selveste Jennifer Lopez hadde missunt meg, litt synd den var så usymetrisk med den andre bare. Isteden for veldig sexy , ble det mest bare komisk. :)

Endret av Cat.68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...