Gå til innhold

Hvordan tar jeg opp dette med fastelgen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens beste fastlege! Hadde det ikke vært for denne fantastiske personen som virkelig kan jobben sin, hadde jeg nok aldri i verden fått en diagnose.

Jeg har vært syk i flere år - vært OFTE til legen pga dette.

Nå det siste halvåret har jeg fått hjelp av legen til å hjelpe meg med å komme inn på utdanning. Legen har snakket med skolen, sendt mailer, ringt og purret, oppdatert meg, ringt meg, skrevet flere legeattester o.l. Føler jeg har vært i kontakt med legen tre ganger for uka siden mars nå..

Og ettersom legen har jobbet så hardt får å skaffe meg studieplass får jeg så dårlig samvittighet over å ha blitt gravid. Men det begynner å bli på tide å få barn å - likestilt med hvor viktig det er å få ferdig utdannelsen.

Gruer meg til å ringe eller sende mail å fortelle at jeg er gravid. For jeg må jo på kontroll hos legen om noen uker?!?!?

Hvordan gjør jeg det da....? Hjelp meg damer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er vel bare gravid, DET er vel ikke noen grunn til å hoppe av studiene. Bare fortsett på utdannelsen til permisjonen og så ta pause fra studiene da og fortsett etterpå...

Skrevet

Er det så stort problem da, du begynner vel på skolen som planlagt, tar et års svangerskapspermisjon fra studiene og fortsetter etterpå?

Når du først har studieplass mister du den jo ikke pga et svangerskap, og det er helt greit å få barn i studiene. Både nav og lånekassen har gode løsninger for dette.

Skrevet

Det er mest det at jeg gruer meg for å fortelle det til legen.. :(

hi

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Det er mest det at jeg gruer meg for å fortelle det til legen.. :( hi

Skulle liksom legen bli sur da, eller?

Skrevet

Morsomt at du har fastelg når de fleste har fastlege;) hehe, måtte bare:))

Skrevet

Tror du overvurderer ditt forhold til legen nå.

Skrevet

Det går vel fint? Studieplasser kan fryses også :)

Skrevet

Det er rådyr(t) med fastelg da ;)

Skrevet

Vet du, legen blir sikkert superhappy på dine vegne, så bare fortell det som den gode nyheten det er! :)

Skrevet

Hahaha :D Den var god ;) Så det ikke før du sa det nå jeg :P:D

hi

Skrevet

Tror elgen din tar det med fatning, ikke noe å grue seg for..

Skrevet

Tusen takk for gode tips å råd! Jeg har nok et "tettere" forhold til legen min enn mange andre ja.. Men må vel bare ta motet til meg, ringe å få time og møte som avtalt.. det går vel bra som dere sier, er bare jeg som er litt tullete for tia kanskje...?! ;)

Takk takk :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...