Gå til innhold

estimering av størrelse på baby


peanutts82

Anbefalte innlegg

lurer på når man blir sjekket for estimering av barnestørrelsen? er det på svangerskapskontroll?

har vært på ul og hatt 2 svangerskapskontroll. skal på neste om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke noe man normalt blir, med mindre det er noen komplikasjoner e.l. som fører til dette. Jeg ble sjekket sist, to uker før termin, men det var fordi det var spørsmål om mini kanskje lå i seteleie. Ble sendt på UL for å sjekke. Men han lå med hodet godt planta ned i bekkenet. Da sjekket de størrelsen på han samtidig. Han var da estimert til 3200 gr, og når han kom ut en uke på overtid var han 3750.

 

Tror ikke de sjekker med mindre symfysemål er langt på avveie, eller det kan være noe arvelig eller sykdommer som kan føre til lite/stort barn etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh daså... trodde det var prosedyre. :) kan jeg spørre om en estimering? er så spent. skal på 3D ultralyd kan hun estimere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er nok ikke prosedyre. Tror ikke du får det uten videre om du spør om det, med mindre det ligger en grunn bak.

 

Om de kan estimere på 3D vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 3D fikk jeg vite at han nå veier 1068 gram. men det er vel ingen måte å regne ut sånn ca hvor mye han kommer til å veie ved fødsel da? ingen Internett kalkulatorer for det?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke sjekket sist, er vel bare om det er noe spesielt som tilsier at baby er liten eller stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...