Gå til innhold

muskelsmerter.... ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med muskler i hele kroppen, mest med nakken, og har så og si låsning i nakken slik jeg ikke kan se til den ene siden, det kommer ihvertfall hver mnd.

Og jeg er veldig plaget med muskler ellers, nå sitter jeg med betenndelse i ryggen, noe jeg har ofte, nå har jeg hatt det siden Juni mnd.

Og det er helt forferdelig, klarer ikke løfte ting eller noe.

Er det en mulighet for og bli ufør med dette?

Jeg har prøvd lette jobber, men problemene kommer igjen...

Har i tillegg stoffskife, og har googla litt og det kan vere sammenheng i min sykdom og muskelsmerter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal mye til, og du må snakke med legen din om dette. Ingen her som kan gi deg fasit på dette da alle er forskjellige.

Skrevet

Nei det tror jeg ikke.

Hvilke behandlinger bruker du?

Trener du, kiropraktor, fysioterapaut, manuellterapaut...........

Skrevet

Jeg tror heller ikke det er så lett å bli ufør på dette grunnlag. Men det er jo uansett noe du må ta opp med legen din.

Hvorfor kommer plagene stadig tilbake? Har du en skade eller er det noe du "gjør" som forårsaker problemene?F

Jeg har endel kroniske muskelsmerter. Har noen ting som gjør situasjonen bedre for meg.

I dårlige perioder kjører jeg på med voltarol og paracet. Får resept av legen.

Jeg går jevnlig til behandling hos manuellterapaut.

Jeg prøver å trene noe, går 1 dag i uken til vannterapi. Dette er skånsom trening som føles godt i kroppen.

Jeg jobber 100% vanligvis, men har hatt perioder hvor jeg er delvis sykemeldt. Har også jobbet redusert i perioder. Jeg har en skade som gjør at jeg nok vil ha smerter resten sv livet.

Det er veldig tungt å gå med kroniske smerter så jeg føler med deg.

Skrevet

Jeg har noe av de samme problemene som deg, utenom låsninger i nakken..

Måtte slutte i en jobb pga dette og har vært under utredning, men aldri vært snakk om å bli ufør.

Må bare finne en type jobb jeg greier.

Viktig at du trener/får behandling.. f.eks fysioterapeut, trener, dra på svømmehallen,gå turer, ta varme dusjer osv.

Skrevet

Be om å få et rehabiliteringsopphold - (du kan få gjennom nav tror jeg) - ev søk via legen.

Få rekvisisjon til fysio som gir deg et treningsopplegg. Legen kan også sjekke om du har betennelse i kroppen.

Du kan også prøve deg på en kur med naproxen - tre om dagen i en uke. (ta sammen med mat) og sjekk om det har betennelsesdempende virkning.

å ha litt vondt her og der uten å gjøre noe med det selv, er ikke uføregrunn.

Skrevet

uansett om det er den veien det går må du evnt begynne med arbeidsavklaringspenger og avklaring..

Skrevet

Å bli ufør er slettes ikke enkelt og en laaaaaaaang prosess.. Du mÅ gjennom arbeidsutprøving og arbeidsevne vurdering.. Om du ikke allerede har kontakt med nav sÅ ta kontakt og begynn der... Jeg kan garantere at du ikke vil fÅ innvilget noen uførepensjon uten grundig utredning i nav systemet i forhold til din arbeidsevne... I tillegg høres det jo ikke ut som du er særlig godt utredet av legen, begynn der aller først og be om skikkelig utredning til Årsaken for dine plager, kanskje finnes det behandling som kan løse hele problemet? Kanskje kan du finne en annen type jobb du kan fungere i? SlÅ fra deg tanken pÅ uføretrygd for nÅ og begynn heller og se mulighetene heller enn begrensningene...

Skrevet

Hva har du prøvd ut får å få slutt på smertene da? Er ikke ufør selv, men tenker meg at man virkelig må ha prøvd ALT for å få det.

Skrevet

Jeg har 5 diagnoser, deriblant muskel-skjelett, rygg og noen andre mer alvorlige, som setter meg ut av spill i lange perioder.

Jeg går på div behandling f- og medisiner for å forbedre livskvaliteten min.

Men får jeg ufør, nei, jeg har gått på aap så lenge det har eksistert og før den tid hadde jeg det som het tidsbegrenset ufør.

Skal man få varig ufør, må man være nærmere døden enn livet,helst stå med en fot i graven, så lykke til sier bare jeg.

Skrevet

Slike problemer som du beskriver kan som regel bli helt bra eller nesten helt bra om man legger om kosten, er konsekvent på den og tar riktige tilskudd samtidig med at man trener riktig og får hjelp til å løse opp i låsninger og muskelknuter.

Stikkord er å kutte sukker, spise mat/tilskudd som virker betennelsesdempende osv.

Skrevet

Du blir ikke ufør på så diffuse diagnoser nei.

For å bli ufør må det være dokumentert fra lege og minst en spesialist at du aldri kommer til å bli bedre noen gang, er det en sjanse for bedring eller at du kan mestre en eller annen type jobb i fremtiden får du ikke innvilget uføretrygd, heldigvis.

Jeg har selv fibromyalgi og sliter med kroniske smerter, tidvis nærmest invalidiserende, kronisk hodepine, tinitus og utmattelse, men jeg er ikke ufør.

Det er en lang prosess du må gjennom, det begynner med sykemelding og utredning, så må det forsøkes med flere forskjellige typer behandling, treningsopplegg o.l. for å få deg så myk som mulig i kroppen og mest mulig smertefri. Så må du gjennom nav sitt opplegg for arbeidstrening, tilrettelegging, praksis i forskjellige typer yrker osv for å finne arbeidsevnene din. Kanskje kan du jobbe 100%, kanskje 60% eller kanskje bare 40%, men alt skal forsøkes og redgjøres for. I denne prosessen kan du få arbeidsavklaringspenger.

Om resultatet av denne prosessen blir at du aldri kan jobbe noe som helst kan du søke ufør, men mest sannsynlig har du jo en arbeidsevne på et eller annet plan og da vil du måtte jobbe noe og få arbeidsavklaringspenger for resten.

Selv har jeg prøvd alt, vanlig trening, trening med fysioterapeut, naprapat, kiropraktor, akupunktur, homeopat osv, til og med healer har jeg vært hos.

Resultatet hos meg er at jeg klarer jobbe 40% og får arbeidsavklaringspenger for resten, jeg går jevnlig til naprapat for å holde muskler og ledd så myke som mulig og unngå låsninger og holder meg ellers i så god form som er mulig for meg med sykling og å gå turer i skogen, passer på kostholdet. Sånn blir nok de neste årene mine også får vi ta fremtiden som den kommer....

Skrevet

Jeg får følelsen av at du vil bli ufør jeg.. pga litt vondt i nakken ca en gang i mnd????? Seriøst????

Skrevet

Du over meg, du vet ikke om hun har vert plaget med dette over lang tid eller ikke. Og litt vondt i nakken ? Har du noen gang opplevd slike muskel-smerter? Isåfall ikke kom med slike dumme kommentarer. Att folk som spør om ufør blir tråkket på med engang er bare patetisk! Blir så oppgitt !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...