Gå til innhold

Seriøst.. juletråder i SEPTEMBER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har begynt å planlegge julen allerede, dere har virkelig litt for god tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig med hi!

Kjerringfjoller.. Give me a break!

Skrevet

Ja det har jeg:-) Og ser ikke noe grunn til å stresse rundt i desember, jeg elsker julen, all planleggingen, handlinga, pakke inn, ol. så hvorfor ikke bruke et par ekstra måneder på noe jeg liker, når likevel høsten er så grå og trist, kjedelig og treg mensj eg likevel venter..? :-)

Skrevet

Her planlegges julen hele året..:-D Jul er hærlig!

Skrevet

Har du aldri vøri fire år i romjul du HI. Hvor er julestemningen din? ;) Jeg får skikkelig julestemning av juletråden jeg. Og julefilmer på tv midt på sommeren. Det er bare kos å bli minnet om hvor godt det er i jula, og hvor koselig vi har det med forberedlsene. Ikke vær en grinch, HI. La deg heller bli lokket med. Noe må da du også ha begynt å ønske deg til jul? :)

Skrevet

Oh, snart julebrus i butikkene.. :D

Skrevet

Jeg må nok begynne nå siden flere ønsker seg strikkede ting og det er ikke gjort på en kveld.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet
Har du aldri vøri fire år i romjul du HI. Hvor er julestemningen din? ;) Jeg får skikkelig julestemning av juletråden jeg. Og julefilmer på tv midt på sommeren. Det er bare kos å bli minnet om hvor godt det er i jula, og hvor koselig vi har det med forberedlsene. Ikke vær en grinch, HI. La deg heller bli lokket med. Noe må da du også ha begynt å ønske deg til jul? :)

O' hellige jul... (Her passer faktisk uttrykket mitt veldig godt.. hehe) Hvor julestemningen er? Den kommer når det drar seg mot midten av november :P

Jeg elsker julen, er ikke det det står på, men seriøst? Er dere ikke drittlei all juleforberedelsen innen desember begynner?

Jeg har jobbet på et kjøpesenter, og der begynte julesangene og jalle utover høyttalerne 1.november. Det holdt i massevis. Men for hvert år begynte de tidligere og tidligere, og man får julemarsipan fra oktober. Så ja, innen jula nærmer seg så er jeg egentlig litt metta.

Derfor venter jeg til november begynner før jeg starter.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen stresser så utrolig mye med julegavene? Her får jeg inn oversikt over hva alle ønsker seg, gjerne 2-3 ting hver så jeg har noe å velge mellom, setter meg ned en kveld og finner ut hvor jeg kan handle alt sammen, og så bruker jeg en dag eller to på å "ta runden". Putter alt i et skap, hver person har sin egen pose, og en kveld jeg har tid setter jeg meg ned og pakker inn alt.

Verre gjør jeg det ikke ;)

Men for all del, o' jul med din glede ;)

Skrevet

Noen gleder seg til neste sommer så snart den nåværende er over, JEG gleder begynner å glede meg til jula så snart april er over..

Jeg hater sommeren, er glad i høst og vår, men elsker vinter og jul. Gleder meg masse, masse, MASSE allerede, og koser meg med å lese juletråden.

Men jeg begynner ikke å handle eller planlegge før 1. desember. 1. desember, eller første søndag i adventt, begynner jeg både pynting, planlegging og handling .

Men hver sin lyst, eller hva?

Skrevet

Jeg blir ikke lei, akkurat som jeg ikke blir lei av sommeren. Den varer ikke for lenge, jeg klager ikke på at sommerprodukter og sommersanger kommer for tidlig, og jeg synes ikke det blir for mye is. Det eneste jeg kunne finne på å klage over er at påsken er for kort. ;)

Skrevet

Ja? Det er da på høy tid det, vi er jo i SEPTEMBER allerede! ;)

Skrevet
O' hellige jul... (Her passer faktisk uttrykket mitt veldig godt.. hehe) Hvor julestemningen er? Den kommer når det drar seg mot midten av november :P Jeg elsker julen, er ikke det det står på, men seriøst? Er dere ikke drittlei all juleforberedelsen innen desember begynner? Jeg har jobbet på et kjøpesenter, og der begynte julesangene og jalle utover høyttalerne 1.november. Det holdt i massevis. Men for hvert år begynte de tidligere og tidligere, og man får julemarsipan fra oktober. Så ja, innen jula nærmer seg så er jeg egentlig litt metta. Derfor venter jeg til november begynner før jeg starter. Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen stresser så utrolig mye med julegavene? Her får jeg inn oversikt over hva alle ønsker seg, gjerne 2-3 ting hver så jeg har noe å velge mellom, setter meg ned en kveld og finner ut hvor jeg kan handle alt sammen, og så bruker jeg en dag eller to på å "ta runden". Putter alt i et skap, hver person har sin egen pose, og en kveld jeg har tid setter jeg meg ned og pakker inn alt. Verre gjør jeg det ikke ;) Men for all del, o' jul med din glede ;)

2-3 dager? Har godt over 20 stykker å kjøpe til. Må snart begynne, for å ha råd til d...

Skrevet
O' hellige jul... (Her passer faktisk uttrykket mitt veldig godt.. hehe) Hvor julestemningen er? Den kommer når det drar seg mot midten av november :P Jeg elsker julen, er ikke det det står på, men seriøst? Er dere ikke drittlei all juleforberedelsen innen desember begynner? Jeg har jobbet på et kjøpesenter, og der begynte julesangene og jalle utover høyttalerne 1.november. Det holdt i massevis. Men for hvert år begynte de tidligere og tidligere, og man får julemarsipan fra oktober. Så ja, innen jula nærmer seg så er jeg egentlig litt metta. Derfor venter jeg til november begynner før jeg starter. Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen stresser så utrolig mye med julegavene? Her får jeg inn oversikt over hva alle ønsker seg, gjerne 2-3 ting hver så jeg har noe å velge mellom, setter meg ned en kveld og finner ut hvor jeg kan handle alt sammen, og så bruker jeg en dag eller to på å "ta runden". Putter alt i et skap, hver person har sin egen pose, og en kveld jeg har tid setter jeg meg ned og pakker inn alt. Verre gjør jeg det ikke ;) Men for all del, o' jul med din glede ;)
Og du tror alle andre får lister å handle etter?

Jeg får ingen lister. Noen få kan komme med forslag om jeg spør mange ganger.

Hvor mange handler du til som får gjort det p så kort tid og lager du ingen gaver selv?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Dette handler vel aller mest om at noen har for lite å fylle hodet og tida si med.

Eneste jeg har forståelse for, er dem som lager håndarbeidsgaver. Håper inderlig jeg ikke er blant dem som får hjemmestrikka sokker, de blir ikke brukt.

Skrevet

Vi får lage en byttetråd her etter jul. Jeg tar gjerne de hjemmestrikka sokkene. ;)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet
Og du tror alle andre får lister å handle etter? Jeg får ingen lister. Noen få kan komme med forslag om jeg spør mange ganger. Hvor mange handler du til som får gjort det p så kort tid og lager du ingen gaver selv?

Nei, jeg lager ikke gaver selv, det gjør barna i barnehagen og på skolen :)

Jeg handler gaver til ca 15 stk. Jeg pleier å spørre dem om noe de ønsker seg. Kommer de ikke med noen ønsker så finner jeg på noe. De er familien min så jeg kjenner de jo litt ;) Trenger ikke 3 måneder på å finne på en fin gave til noen av dem.

Men det er mange som legger hele sjela si i gavene, og for all del, det må de gjerne gjøre. Men jo, når jeg planlegger oppi hodet mitt og ved å skrive lister så får jeg unna jobben på et par dager. Jeg pakker ikke inn gavene i fancy-schmancy papir, vanlig pent julepapir med div pynt på, så nei, det tar meg ikke flere måneder med planlegging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...