Gå til innhold

Pakkekalender + 1 åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga dere kalender til deres 1 åring? å evt hva puttet dere i pakkene? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente blir 29 mnd til jul og jeg tror nok det blir en eller annen form for kalender til henne. Storebroren har jo og hun vil nok skjønne noe av det. Mistenker at farmoren broderer til henne slik som til broren. Når han fikk den hadde hun ordnet med pakkene også, om hun gjør det nå gjenstår å se. Hvis ikke jeg må gjøre det kommer jeg nok til å kjøpe div hårpynt, sokker, tegnesaker, småleker(f eks dyr, lekemat, Duplo som jeg deler opp i flere pakker.)

Skrevet

Jeg lagde ikke sist jul da han var 11 mndr, men jeg vurderte det. Da var tanken å kjøpe den pakken de har med forskjellige plastdyr på biltema, og rett og slett gi et dyr pr dag. I år er han nesten 2 og da blir det lett blanding av leker, sokker, godsaker og klistremerker.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi lagde første gang da hun var litt over 2 år. Følte ikke at det var noe poeng før den tid.

Skrevet

Han forstår vel ikke så mye av det, men jeg har så lyst å lage siden det blir første julen ;) Så det er vel mest for min egen del. Søskene hans skal også få, så føler det blir feil om ikke han skal få også :) Takk for gode tips :)

Skrevet
Min jente blir 29 mnd til jul og jeg tror nok det blir en eller annen form for kalender til henne. Storebroren har jo og hun vil nok skjønne noe av det. Mistenker at farmoren broderer til henne slik som til broren. Når han fikk den hadde hun ordnet med pakkene også, om hun gjør det nå gjenstår å se. Hvis jeg må gjøre det kommer jeg nok til å kjøpe div hårpynt, sokker, tegnesaker, småleker(f eks dyr, lekemat, Duplo som jeg deler opp i flere pakker.)

Et par skrivefeil ser jeg, hun blir 20 mnd(ikke 29).

Gjest Gravid og fornøyd
Skrevet

Hvis barnet er rett rundt 1: Nei - barnet skjønner ikke noe av nedtellingen (altså funksjonen med kalenderen), og vet ikke hva det går glipp av.

Hvis barnet nærmer seg 2: Kanskje. Ja hvis barnet har eldre søsken.

Jeg lagde til minstemor den jula hun var nesten 1, fordi storebror fikk og jeg regnet med det ville bli bråk om hun ikke fikk. Men jeg kunne like godt latt være, for det gikk henne hus forbi at han plukket ned gavene fra pakkekalenderen (med mindre vi laget en liten happening av det - men kunne altså fint gjøre det litt i smug) og hun skjønte ikke noe av hva kalenderen som hang der var (hang selvsagt så høyt at hun ikke rakk opp til den).

Hun fikk forøvrig først og fremst duplo i kalenderen - veldig lite hver dag (kjøpte et par små esker som jeg delte opp).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...