Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Jeg pumper opp til at småen skal på overnatting om et par helger. Men får som regel bare ut mellom 60-80 ml om gangen. Men hvordan skal jeg fryse dette? Har jo et hav med kopper med små slumper i frysen? Hva kan jeg gjøre? Kan jeg hive ny melk oppi en kopp med allerede frossen melk og fryse det sammen? Eller kan jeg pumpe gjennom hele dagen, eller over todager og oppbevare det i kjøleskapet til det er fullt også fryse det?
Miltus Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Du kan helt fint ta ny mm i en kopp det allerede er frosset mm i! bare pass på at mengden som er frosset fra før er større enn det nye du tar oppi
TPK Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Jeg har samme problem, får bare ut ca 50 ml i hver omgang. Så jeg lagrer i ca ett døgn i kjøleskapet før jeg fryser. I løpet av det døgnet pumper jeg gjerne 4-5 ganger. Kjøler da ned i hver sin beholder, og blander når de har fått samme temperatur. Jeg skyller pumpen GODT i både kaldt og varmt vann, og legger den i kjøleskapet hvis det kun er et par timer til neste gang jeg skal pumpe. Koker ikke mellom hver gang. Men tør ikke la den ligge mer enn et par timer... Kan også fylle rett i frysen som hun over sier, oppi en som allerede er frossen. Ellers har jeg lest at mm holder seg 2 timer i romtemperatur, 2 døgn i kjøleskap og 2 mnd i frysen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå