Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Jeg er gravid og skal til å begynne innkjøp av utstyr. Er veldig skeptisk til å kjøpe brukt, med tanke på gulp og dårlig vasking (vogn, seng, vippestol..). Var ikke skeptisk på det til mine andre to, men etter at søsteren min skulle arve utstyr fra ei venninne og det var fullt av mugg på bilstol, vogn osv.
Prøverpåentil Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Jeg syns ikke du er sær.. eller. kanskje litt.. for jeg syns selv jeg er sær:p hehe .. har ikke kjøpt noenting brukt, enda vi kunne spart maaasse penger på flere ting. men jeg er skeptisk på alt som bebi ligger i, feks vippestol, klær,sengesett,dyner.. ja.. egentlig alt.. Jeg forstår deg hvertfall!;D
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 4. september 2012 #3 Skrevet 4. september 2012 Bilstol skal man ikke kjøpe brukt. Alt annet kan man kjøpe brukt, men man må da passe på hva man kjøper? Med tanke på utseende, lukt osv?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Mugg kan man jo sjekke før man kjøper. Er det ikke mugg er det bare å legge i fryseren over natten og så vaske det.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #5 Skrevet 4. september 2012 Jeg er gravid og skal til å begynne innkjøp av utstyr. Er veldig skeptisk til å kjøpe brukt, med tanke på gulp og dårlig vasking (vogn, seng, vippestol..). Var ikke skeptisk på det til mine andre to, men etter at søsteren min skulle arve utstyr fra ei venninne og det var fullt av mugg på bilstol, vogn osv. Er også skeptisk. Spesielt når man ikke vet hvor ting kommer fra.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #6 Skrevet 4. september 2012 Jeg hadde vært mer betenkt på å kjøpe nytt. Med tanke på alle kjemikaliene utstyr blir satt inn med tror jeg brukt utstyr som har blitt vasket og brukt en stund er tryggere for barnet enn det meste du kjøper nytt.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #7 Skrevet 4. september 2012 Jeg har kjøpt omtrent alt brukt til alle mine barn. Ikke opplevd mugg eller griseri på noenting. Skjønner ærlig talt ikke hvordan de har klart å beholde utstyret så bra. Enkelte ting kan ikke ha vært brukt i det hele tatt. Man er jo ikke tvunget til å kjøpe, vel? Man avtaler å komme og se på varene, og hvis alt ser flott ut (og lukter rent og nyluftet), huset ellers og folkene man kjøper av virker "ordentlige", så har jeg ikke hatt noen betenkeligheter. Vasking, lufting og evt rensing (voksipose) har likevel vært en selvfølge. Har forresten opplevd selv at det ble fullt av mugg på trekket på en av mine egne bilseter da det ble mellomlagret på loftet over garasjen. Det var en overraskelse! Hadde vasket, tørket og plassert det tørt og luftig, trodde jeg. Men sannsynligvis var det sølt noe melk eller lignende i akkurat det setet. Så det ble kassert. Ville i hvert fall aldri forsøkt å selge det!
Gidder ikke! Skrevet 4. september 2012 #8 Skrevet 4. september 2012 Nja, litt sær kanskje? Vippestol kan jo hele trekket vaskes, legges i frysern til og med om 40 grader ikke er nok. Vogn sjekker man jo nøye, kjøper ikke ting med mugg eller flekker. Jeg kjøpte ny madrass til babybagen, det kostet 40 Kr på skummadrass-senteret, ellers ligger jo stort sett de fleste babyer på lammeskinn. Her hadde vi ny madrass MED lammeskinn oppå, sikkert unødvendig, men Bilstol er lurt å kjøpe nytt, ellers er det jo bare helt topp med gjenbruk! Som en over skriver, slipper man alle kjemikalene og fint for miljøet er det også. Mye er fint å kjøpe brukt, så ja, litt sær er du kanskje
Gjest Gravid og fornøyd Skrevet 4. september 2012 #9 Skrevet 4. september 2012 Støtter de andre her, man velger jo hva man vil kjøpe eller arve fra andre - dropp det om det ser veldig slitt eller skittent ut, evt. har mugg. Jeg liker å ha ny madrass til babyen, har hørt det er lurt med tanke på forebygging av krybbedød. Vogn liker jeg også best å kjøpe ny, for jeg syns vogner slites veldig fort, og jeg vil helst begynne med ny vogn og slite den ut selv. Vi har brukt våre vogner mye, og de har ikke vært så mye å selge etterpå. Kanskje vi sliter de ekstra hardt, eller bruker de mer/lenger enn mange andre? Men klær, vippestol, høystol, seng, lekegrind osv. synes jeg er helt topp å arve eller kjøpe brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå