Gå til innhold

Cravings


LillePipp

Anbefalte innlegg

Neida, jeg kan ikke si at jeg har fått det enda, men jeg har noen merkelige greier gående for tiden. Jeg er sulten nesten hele tiden, men matlysten er på bunn. Mat er som regel godt når jeg spiser det, da :)

 

Men over til lystene mine: Mat og drikke som jeg vanligvis ELSKER og pleier å få i meg masser av hver dag, som cottage cheese, sjokolade og te med melk, virker skikkelig frastøtende :P Det eneste jeg har lyst til å spise er brød/knekkebrød med leverpostei og frukt - frukt herfra og til månen! Til nå i dag har jeg spist en halv honningmelon og en halv kurv med nektariner. I går gikk det ned en halvkilo plommer, pluss masse mer :D Frukt <3 Det merkeligste er egentlig at jeg ikke orker tanken på sjokolade. Herregud, jeg er da vanligvis det mest sjokoladeelskende mennesket på jorda :P

 

Er det noen andre som merker noen forandringer i lystene når det gjelder mat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Verpehøna

Haha du kommer jo til å bajse som et uvær :P Jeg får sporadisk dilla på lakris, og har hatt en laaaaang periode der rugsprø med makrell i tomat var det beste i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Det kunne jeg trenge, for det er ikke stor aktivitet på det området for tiden :P

 

Rugsprø med makrell i tomat elsker jeg! Eller; jeg har ikke spist det på en stund, men det har i flere år vært noe av det beste jeg vet! Skal prøves igjen :)

 

Lakris? Nah. Jeg liker det egentlig, men akkurat nå frister det absolutt ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verpehøna

Haha huff, ikke her heller hadde det ikke vært for at jeg har blitt en Laktulosiker :P Du får Laktulose på apoteket, og jeg har tatt overdose hver dag i tre måneder. Det er det som holder magen gående her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææææh! Da jeg var liten ble jeg tvangsforet Laktulose blandet med saft av mamma og pappa. Det har gjort at jeg aldri har klart solbærsaft siden, og på sykehuset for en 10 års tid tilbake, fikk jeg Laktulose igjen. Jeg sier bare; grønn i trynet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inatt måtte jeg kjøre til statoil for å kjøpe baconpølse.. den dynka jeg med potetsalat, ketchup, sennep og sursøtsaus! herregud sp godt!!

 

Fikk sykt lyst på pizza spesiale, vanligvis er den god men idag smakte den DRITT.

 

og plutselig smaker fisk "for mye fisk" herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sååå lyst på Sjokolade milkshake fra burgerking! åhh.. Må dit idag tror jeg! Og hadde såå lyst på rundstykke med grilla kylling, remulade og avocado det smakte himmelsk!

 

Hatt totalt dilla på knekkebrød/brødskive med philadelfia ost.. Da enten med tomat eller paprika!

 

Hadde også lyst på burn, vet man ikke bør drikke det så kjøpte en drakk 2 slurker og helte ut resten, smakte uansett plutselig dritt (drakk 1-2 om dagen før jeg ble gravid, altså før jeg idet heletatt var befrukta)

 

Har lyst på kaffelatte med karamell HELE tiden, men klarer å holde meg til 2 om dagen, men da dropper jeg Cola og sånne ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare merket at mat smaker annerledes. Kylling er blitt uspiselig. Min favoritt Pizza Pollo smakte "usj og æsj", og det samme gjorde kyllinggryte. Sjokolade frister heller ikke, og matlysten er rett og slett på bånn! Men kjenner jeg kunne tenkt med milkshake etter å ha lest det lenger opp på tråden.. Jordbær-NAM :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi Monter idag, lukta så himmelsk med sånt nytt oppkutta treverk at jeg ville spise det! ble stående i evigheter å lukte.. og planla når jeg kunne gå dit å lukte igjen.. herregud xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, en venninne av meg fikk så lyst på sand da hun var gravid. å lukte på treverk er heldigvis ikke like ille, da ;) Det lukter jo godt, så jeg forstår deg!

 

I dag fikk jeg plutselig lyst på rundstykker med majones, skinke og tomat, så da ble det slik. Stooore, saftige Vita-rundstykker med masse majones, provenceskinke og cherrytomater! Mmmm :) Skikkelig herlig med en ettermiddag uten å være kvalm! Samtidig gjør det meg litt nervøs, for jeg vil ikke at de kjære symptomene skal forsvinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi Monter idag, lukta så himmelsk med sånt nytt oppkutta treverk at jeg ville spise det! ble stående i evigheter å lukte.. og planla når jeg kunne gå dit å lukte igjen.. herregud xD

 

Hahaha.. Du kan få komme hit til meg, jeg er med å drive et trelastlager og du må gjerne komme å sitte i materialhallen vår om du vil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihihi, en venninne av meg fikk så lyst på sand da hun var gravid. å lukte på treverk er heldigvis ikke like ille, da ;) Det lukter jo godt, så jeg forstår deg! I dag fikk jeg plutselig lyst på rundstykker med majones, skinke og tomat, så da ble det slik. Stooore, saftige Vita-rundstykker med masse majones, provenceskinke og cherrytomater! Mmmm :) Skikkelig herlig med en ettermiddag uten å være kvalm! Samtidig gjør det meg litt nervøs, for jeg vil ikke at de kjære symptomene skal forsvinne...

 

Alt er sikkert helt fint!! Bare vær glad du slipper kvalmen..Jeg har vært hjemme i dag. HELT grusomt!! NYT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er sikkert helt fint!! Bare vær glad du slipper kvalmen..Jeg har vært hjemme i dag. HELT grusomt!! NYT :)

 

Takk for det :) Jo, alt er sikkert i orden, men jeg kan ikke la være å bekymre meg likevel. Du vet nok hvordan det er ;)

 

Uff, jeg synes skikkelig synd på deg nå. Det er skrekkelig å være kvalm - virkelig noe av det verste jeg vet. De siste dagene har jeg vært nærmest paralysert når jeg har kjent den komme sigende. Jeg har ikke kastet opp noen gang enda, da. Ikke siden jeg hadde omgangssyke i vår en gang :P Håper virkelig at kvalmen har forsvunnet for godt her, og at den snart gjør det for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi Monter idag, lukta så himmelsk med sånt nytt oppkutta treverk at jeg ville spise det! ble stående i evigheter å lukte.. og planla når jeg kunne gå dit å lukte igjen.. herregud xD
Hahaha.. Du kan få komme hit til meg, jeg er med å drive et trelastlager og du må gjerne komme å sitte i materialhallen vår om du vil. ;)

 

Det hadde vært drømmen! Haha, Du får ansette meg der, nå om dagen ville drømmen vært å jobbe med matrialer, sniffe treplanker og spise sagmugg :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi Monter idag, lukta så himmelsk med sånt nytt oppkutta treverk at jeg ville spise det! ble stående i evigheter å lukte.. og planla når jeg kunne gå dit å lukte igjen.. herregud xD
Hahaha.. Du kan få komme hit til meg, jeg er med å drive et trelastlager og du må gjerne komme å sitte i materialhallen vår om du vil. ;)
Det hadde vært drømmen! Haha, Du får ansette meg der, nå om dagen ville drømmen vært å jobbe med matrialer, sniffe treplanker og spise sagmugg :P hehe

 

Kan sende deg en sekk med kutterspon da vet du. :P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi Monter idag, lukta så himmelsk med sånt nytt oppkutta treverk at jeg ville spise det! ble stående i evigheter å lukte.. og planla når jeg kunne gå dit å lukte igjen.. herregud xD
Hahaha.. Du kan få komme hit til meg, jeg er med å drive et trelastlager og du må gjerne komme å sitte i materialhallen vår om du vil. ;)
Det hadde vært drømmen! Haha, Du får ansette meg der, nå om dagen ville drømmen vært å jobbe med matrialer, sniffe treplanker og spise sagmugg :P hehe
Kan sende deg en sekk med kutterspon da vet du. :P hehe..

 

Haha, gjør det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi Monter idag, lukta så himmelsk med sånt nytt oppkutta treverk at jeg ville spise det! ble stående i evigheter å lukte.. og planla når jeg kunne gå dit å lukte igjen.. herregud xD
Hahaha.. Du kan få komme hit til meg, jeg er med å drive et trelastlager og du må gjerne komme å sitte i materialhallen vår om du vil. ;)
Det hadde vært drømmen! Haha, Du får ansette meg der, nå om dagen ville drømmen vært å jobbe med matrialer, sniffe treplanker og spise sagmugg :P hehe
Kan sende deg en sekk med kutterspon da vet du. :P hehe..
Haha, gjør det :P

 

Hehe.. Eller kanskje jeg skal hekle en liten "kosepose" til deg med kutterspon inni, akkurat passe stor til å bli med over alt, men også akkurat litt for stor til å putte i munnen, slik at du ikke skal falle for fristelsen å sipise den.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist graviditet var det like før jeg drakk rett i fra balsalmico flasken! Og synest at lukten av en ny strømleding vi kjøpte til vår elektriske plenklipper luktet helt himmelsk!!!! Raring!!!

 

Har ikke startet opp med slike uvanlige lyster enda. Men lurer fælt på hva det skal bli denne gange. Time will show. :)

For nå er jeg bare utrolig sulten. ALT går ned "hullet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...