2SmåTroll Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Her må tulla smøre sin egen matpakke. Gjort det siden hun begynte i 2 klasse. Er dette veldig uvanlig? Må si det slik at det er en av oppgavene hun må gjøre hvis hun vil ha ukelønnen sin.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Nå er min for liten til å gjøre det da, han er bare 2år. Men jeg smurte min egen matpakke fra jeg var 7år.. Lærte ganske tidlig at mamma ikke var en god kokk, og at skivene ble mye bedre når jeg gjorde det selv Tror det er like vanlig som uvanlig..
*Lissi* Skrevet 4. september 2012 #3 Skrevet 4. september 2012 De eldste mine gjør det, men de er 13 og 15 år da. Gutten min på 6,5 år gjør det ikke enda. Selv om han helt sikkert hadde klart det
Florida11 Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Begge jentene mine på 10 og 12 smører selv og det har de gjort siden de startet i 1. klasse. Det er jo noe de greit får til selv da, men vi kontrollerer hva de har oppi da. Jeg lager til de innimellom hvis de skal med seg noe spennende eller ekstra godt. Jeg smurte selv fra 1. klasse, mens mannen min fikk fortsatt smurt matpakke av mora si da jeg ble sammen med han som 16-åring. Det syntes jeg var så tullete, at for meg var det viktig at jentene lærte seg det selv med engang. Skal ikke sy puter under armene på de heller :-)
LuksusLiv Skrevet 4. september 2012 #5 Skrevet 4. september 2012 Eldste gjør det, yngste skal få slippe det en stund til enda.
Gjest Ziva Skrevet 4. september 2012 #6 Skrevet 4. september 2012 Jeg smører og hun finner frem og bestemmer pålegg og hvilken matboks (det er nesten det viktigste)
Mrs. Kaizer Skrevet 4. september 2012 #7 Skrevet 4. september 2012 De største smører selv, det har de gjort siden 2.klasse. Så her er det ikke mye dill dall i matboksene;-)
It's all about me Skrevet 4. september 2012 #8 Skrevet 4. september 2012 Mamma smurte matpakke til meg helt til jeg gikk ut av videregående. Ser ikke noe i veien for at jeg kan komme til å gjøre det samme selv for mine. Greit de skal lære å bli selvstendige og alt det der, men det finnes nok av andre ting de kommer til å gjøre for å lære det. Noen ting er det bare kos å fortsette med litt lengre enn nødvendig
mammakatten Skrevet 4. september 2012 #9 Skrevet 4. september 2012 Jeg lager matpakkene til ungene, men her går det ofte i middagsrester fra dagen før.
HerGårDetUnna!!! Skrevet 4. september 2012 #10 Skrevet 4. september 2012 Ja, jenta mi på 4 gjør det selv, men det er fordi hun har lyst og fordi vi har tid til det om morgenene
Silverfox Skrevet 4. september 2012 #11 Skrevet 4. september 2012 Eldstemann i 3. klasse gjør det av og til, men stort sett er det jeg som smører. Han har nok med å kle på seg og få i seg frokost. Sviiiiiiiimete..... Yngstemann i 1. har ikke fått slippe til i skolesammenheng enda, men smører gjerne mat til seg selv sånn ellers.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #12 Skrevet 4. september 2012 Vi gjør det sammen mens vi spiser frokost. Noen ganger smører jeg en skive og noen ganger mannen eller ungene. Det er som regel jeg som har kontrollen på hva de får med seg av "ekstra ting" som middagsrester, nøtter eller liknende. Ungene er 5 og 7.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #13 Skrevet 4. september 2012 Min eldste smører og ordner som regel selv. Hun er 7. I dag besto maten av en skive med skinke, 3 kjøttboller fra i går, en miniagurk, 2 små gulrøtter, 3 tomater, litt nøtter, noen druer og et eple. Matboksene kan da bli avanserte nok selv om det er ungene som ordner selv.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. september 2012 #14 Skrevet 4. september 2012 I dag gjorde eldstemann det selv, fordi han hadde lyst. Vanligvis smører jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå