Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Jeg lurer på om jeg skal søke en annen type jobb når jeg er ferdig i permisjon. Trives ikke så veldig godt i den jobben jeg har, og har sett på mulighetene mine. Jeg ser at det er størst sjanse til å få noe som innebærer turnus, men jeg har aldri jobbet turnus før. Bare lurer på hvordan det vil fungere med barna. Mannen er positiv og mener at vi vil få det til å fungere - det viktigste er at jeg har en jobb jeg trives med. Eldstemann er veldig avhengig av rutinene sine. Hvis vi kommer senere enn 9 i bhg, så får han ofte en dårligere dag. Det blir vanskeligere i avskjedssituasjonen fordi ungene og de ansatte flyr alle veier, og vi får ikke gått gjennom den vanlige rutinen. Dette forplanter seg utover dagen, og jeg har fått tilbakemeldinger på at han kan gå og være litt trist disse dagene.. Derfor har jeg nå levert han senest ni selv om jeg er hjemme i permisjon. Hvis jeg skal jobbe skift, ser jeg ikke at det er noen god løsning å ha han hjemme med meg på dagtid hvis jeg skal jobbe kvelden f.eks... Jeg tror det ville bli ustabilt for han. Men, det vil jo bety at jeg vil se han mye mindre:-/ Og, lillesnuppa også da... men jeg vet ikke hvordan hun er mtp rutiner.. Hva slags skiftordning har dere, og hvordan fungerer det mtp familiesituasjonen?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Jeg har dagvakt og kveldsvakt. Kveldsvakten begynner halv 4 eller kvat på 3, Jeg har han i bhg de dagene jeg jobber kvelden. Leverer han litt senere, men før kjernetid. Rett å slett pga rutiner. Dagen bruker jeg til husarbeid og ærender slik at jeg kan bruke tiden på han, istede for husarbeid når jeg først er hjemme. Veldig greit å ha en slik dag der man kan gjøre alt på. Begynner jeg halv 4, så henter jeg han tidlig (2tiden) slik at vi får tid sammen før jeg må på jobb. Pappaen er hjemme litt tidligere de dagene og. Og siden husarbeid er gjort, så får far og sønn tid til å leke osv, uten å tenke på alt som må gjøres. Ofte har jeg og laget middag til dem. Det fungerer egentlig veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå