Gå til innhold

Femåringen har feber på 3. dagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

God allmenntilstand, hun både drikker og spiser (litt). Godt humør og leker litt. Lege eller ikke? Virker ikke som om feberen gir seg, ligger på rundt 39 grader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok tatt en tur til legen. Kan jo hende han kan ha nytte av antibiotika..

Skrevet

Så lenge allmenntilstanden er god, avvent og se. :)

Skrevet
Jeg ville nok tatt en tur til legen. Kan jo hende han kan ha nytte av antibiotika..

Antibiotika mot feber?

Skrevet

Har hatt et par runder med ungene i løpet av sommeren. Feber og lett forkjølet. Har vært til legen med minstejenta etter ca 5 dager med feber. Men alle prøver er fine, så blir bare konkludert med virusinfeksjon. Gi paracet mot feberen så gir det seg snart er beskjeden jeg får.

Skrevet
Antibiotika mot feber?

men kjære deg! Det er vel en grunn til at feberen ikke går ned da! 39 i feber på tredje dagen ville jeg ønsket å gå til legen med, ja.. Da kan legen sjekke om det er virusinfeksjon eller noe bakterielt, og evt gi antibiotika.

Skrevet

Så lenge forma er fin så hadde jeg ikke gått til legen. Her har barna ofte feber i nærmere ei uke uten at det har vært noe å få medisin mot (og antibiotika får man ikke mot feber...).

Skrevet
Så lenge forma er fin så hadde jeg ikke gått til legen. Her har barna ofte feber i nærmere ei uke uten at det har vært noe å få medisin mot (og antibiotika får man ikke mot feber...).

Hvordan vet du det egentlig når du ikke går til legen med dem?

HI: jeg hadde tatt en tur til legen bare for å utelukke noe. En prøve er fort gjort.

Skrevet

Takk for svar dere. Hun har fått munnskold også, og det er vel noe man ofte får i forbindelse med virus er det ikke?

Hun Må bli frisk til søndagen stakkars for da skal vi i konfirmasjon og hun gleder seg såååå mye!

Skrevet
Hvordan vet du det egentlig når du ikke går til legen med dem? HI: jeg hadde tatt en tur til legen bare for å utelukke noe. En prøve er fort gjort.

Ja, vi tar oss en tur uansett. Bedre med en tur for mye enn en tur for lite:)

Skrevet

Så lenge feberen bare opp mot 39 så ville jeg bare latt feberen jobbe uten å gi paracet eller noe.

Feber har en funksjon, og med å medisinere så hindrer vi dette.

En tur til legen koster uansett ikke no ;) så det har man uansett ikke noe å tape på :)

Skrevet

Da har vi vært hos legen og crp (?)var på over 300 og hun har halsen full av streptokokker...nå har hun fått medisin så da blir det sikkert bedre snart:)

Skrevet
Hvordan vet du det egentlig når du ikke går til legen med dem? HI: jeg hadde tatt en tur til legen bare for å utelukke noe. En prøve er fort gjort.

Hvordan jeg vet det? Fordi jeg har tatt de med til legen etter 6-7 dager og det er bare virus! Personlig synes jeg at mange drar med ungene til legen alt for raskt, slik at de som faktisk er veldig syke ikke får hjelp. Tommelfingerregelen er 3 dager med høy feber+dårlig almenntilstad, da er det greit å ta en telefon til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...