Gå til innhold

Kan noen hjelpe, vær så snill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt opp nki-kurs, ambulansearbeider, og ønsker sterkt å utdanne meg til dette. Jeg har bare ett problem, og det er at jeg er helt avhengig av å få støtte fra lånekassen for å kunne finansiere dette. Jeg har såklart sendt inn søknad, men forventet behandlingstid er ca en mnd.. Og om jeg ikke skulle få innvilga støtte, så klarer jeg ikke å betale dette...Jeg har heller ingen rettigheter andre plasser.. Jeg skal ringe lånekassen i morgen for å spørre om dette, men vil veldig gjerne spørre her også..

I januar 2011 tok jeg opp nki-kurs, helse og sosial, jeg ville bruke lenger tid på eksamene enn det kurset anbefalte, noe som fører til at jeg skal ta eksamen vg1 nå til vinteren. Av tidligere utdanning har jeg 2 år kokk, vg2 helsefagarbeider ( ikke vg1, grunnet feil i skolesystemet, og allmenn påbygg... Har tidligere fått støtte fra Lånekassen i ett år.. Så jeg lurer, er det noe her som tyder på at jeg kan få avslått søknad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal nessten garantere deg at du får støtte ifra lånekassen, hvor mye er jo en annen sak og kommer jo helt ann på. Men jeg har surra frem og tilbake med skole å kurs, og jeg har fått støtte hele veien igjennom!:) er det innenfor utdanning som er godkjent av lånekassa går det som oftes bra! Lykketil!

Skrevet

På lånekassen sine sider står det hvor mange år du kan få støtte til, på forskjellige nivå. (vgs/utlang/ høyere) Let litt der, så finner du! (regner med studiet gir rett til lån i lånekassen, da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...