Gå til innhold

Redd for å dø under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er flere som er i min situasjon? Jeg har en datter fra før av. Jeg er så redd for å dø fra henne. Mistet selv min mor da jeg var liten...jeg husker henne nesten ikke. Jeg har hatt det tøft i oppveksten uten min mor. Jeg hadde ingen som pynta meg opp,flettet håret min enker litt slik som at jeg er egoistisk som tar sjangsen på å få et barn til. Som om jeg ikke har det bra nåkk med jenta jeg har fra før. Hun er verdens beste jente som er veldig avhengi av meg. Hun er livet mitt. Pappa til barna er ikke slik kosepappa. Han er mere den typen som jobber hele tiden og ikke er glad i å vise følelser osv. Jeg får tårer med en gang jeg tenker på om noe skal gå galt under fødsel å jeg skulle dø. Jeg minstet min søster i fødsel for 5 år siden. Hun hadde 2 barn. Jeg ser jo hvordan de har det. Jeg har prøvd å snakke med jordmor om dette å hun sier dette går seg til. Men har så dårlig samvittighet ovenfor jenta mi. Blir gal av dette. Jeg sliter ikke psykisk på noen andre måter bare så det er sakt. ! Men jeg har skikkelig angst for akkurat dette her. Har tenkt mange ganger at jeg er unormal, men samtidig lurer jeg på om det finnes noen andre der ute som kanskje har følt noe lignende som meg? Jeg går også å tenker at jeg vet at jeg ikke kan bli like glad i det neste barnet mitt som i det jeg har fra før. Er dette vanelig? Huff, føler meg som en skiikkelig dårlig mor.

Hilsen mor 27 fra Hamar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har opplevd ting som gjør at det å skulle dø under fødsel verken er fremmed eller utenkelig. Du har også opplevd det å vokse opp uten mamma som gjør at det å skulle dø fra barna sine heller verken er fremmed eller utenkelig. Du er altså verken rar, unormal eller en dårlig mamma. Du har noen erfaringer som tilsier at dette kan skje. Hva om du snur litt på det hele?

Tenk på alle barna som blir født hver dag? Hver dagm hver time, hvert minutt og hvert sekund fødes det barn rundt om i hele verden, og selv om fødsel er risikosport så overlever de aller aller fleste. I Norge er gjennomsnittet 3 dødsfall i året. 3 dødsfall med over 60 000 fødsler. Statistikken er på din side. Det betyr kanskje ikke så mye med tanke på din søster, men hold likevel fast på det. Prøv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...