Gå til innhold

Hvorfor klager alle lærere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...på jobben sin egentlig?

Det er ikke det at jeg ikke skjønner at lærere har en kjempejobb men jeg har per idag ikke hatt gleden av å møte en lærer som ikke klager på jobben sin. Alle advarer andre til å utdanne seg til lærer, men samtidlig så slutter dem heller ikke i jobben sin.

At de har innarbeidet tid skjønner jeg men jeg kunne drept for så lang ferie.

Jeg tror det er mange yrker som har det minst like tøft som lærere, men det har på en måte blitt greit å klage som lærer.

Så jeg lurer på...er det virkelig så ille?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg syns jeg selv er modig som nå er på vei inn i det yrket. Jobber som lærer ved siden av studiene og må virkelig si at jeg er modig. Har allerede begynt å tenke på hva jeg kan omskolere meg til om en stund.

Skrevet
Jeg syns jeg selv er modig som nå er på vei inn i det yrket. Jobber som lærer ved siden av studiene og må virkelig si at jeg er modig. Har allerede begynt å tenke på hva jeg kan omskolere meg til om en stund.

Men hvorfor er det så ille egentlig, og hvorfor velger man isåfall dette?

Skrevet

Utrolig mye arbeid med elevene, utrolig mye arbeid utenom undervisninga. Papirer papirer papirer, foreldre foreldre, elever elever elever, andre lærere, konflikter hele tida. HELE TIDA! Ingen ressurser.

Læreryrket i Norge er i endring og det gjør alt så mye tyngre.

Skrevet

Kanskje du har mulighet til å jobbe inn tre ukers avspasering i løpet av året og gjennomføre en ekstra ferie. På den måten vil du jo ha det akkurat likt som lærerne.

Jeg har jobbet som lærer tidligere, men jobber nå med noe annet. Nå jobber jeg mye overtid og avspaserer når det passer meg i løpet av året. Det passer me mye bedre enn det heseblesende sirkuset i skolen :)

Skrevet

Men hvorfor velger man da den retningen? Fra innlegg nr 4 , og alle andre, får jeg vibben av at det kun er slitsomt.