Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Jeg har vel egentlig tenkt på det lenge, men har liksom ikke helt villet se det og barnehagen har inntil nå hatt en veldig laid back innstilling til det de gangene jeg har tatt det opp med dem. Men saken er at jeg mistenker mer og mer at min lille jente på 5 år kanskje har adhd eller add eller hva det nå heter. Synes utviklingen har gått i den retningen lenge nå. Ser mer og mer at hun ikke klarer å konsentrere seg, ta i mot beskjeder, at hun veldig ofte er frustrert, blir sint, tyr lett til fysiske "angrep" når hun blir sint, blir misforstått av andre barn, har andre interesser og leker annerledes enn de andre jentene, er veldig-VELDIG aktiv (jeg har kjøpt nye joggesko til henne 5 ganger i sommer) og bråker veldig mye. Hun er veldig urolig i hender og føtter, peller og plukker mye på ting, sine egne negler osv. I tillegg er hun veldig følsom, blir lei seg (uten å vise det) og det virker som hun får dårligere selvtillitt. Hva bør jeg gjøre? Har som sagt nevnt det for barnehagen, men virker ikke som de bryr seg, til tross for at de stadig klager på henne og forteller om "episoder". Skal man gå til fastlegen og bli henvist?. Kan de komme til barnehagen og observere henne der? Hvordan foregår evt utredning av mistenkt adhd?. Utreder de det bare på grunnlag av min bekymring eller må andre som bhg eller skole melde fra?. Ville så gjerne kommet i gang med noe som kunne hjelpe henne nå mens hun enda er barnehagebarn da jeg frykter at dette vil eskalere når hun blir skolebarn.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Be om henvisning til BUP. Fastlegen kan hjelpe deg med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå