Gå til innhold

7 år, hvilken vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Likte godt reima tek i fjor. Litt tukk, slik at hun ikke trengte slite i garderoben på sfo og skolen for å få på seg andre klær, bare gli lett inn i glatt foret dress.

Hadde troll før, men den uldressen inni den ble det tungt å få på, da genser erme og bukser ble dradd opp. Denne fungerte når hun var så liten at hun ble kledd på, mne nå som hun er 7, da er reima som er litt foret, og tukk best..........

Tror jeg..........

Andre erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skogstad, reflex, Bergans. Fornøyd med alle til min 7 åring :)

Har aldri hatt med uttagbart for, det ser stress ut :P

Skrevet

Etter å ha vært trofast mot Reima i flere år har jeg nå blitt veldig glad i Kax fra KappAhl.

Den er finere, like varm, mer slitesterk, har bedre avslutninger på armer, bein og hals og ikke minst er den mye mye billigere.

Den som ble brukt sist vinter ser fremdeles like ny ut.

Skrevet

Ticket dressene er veeeeldig slite sterke å er anbefalt til større barn åååå de er suuuuper gode har til min datter å de er fine i modelene:)

Skrevet

Ville droppet dress nå, det er nummeret før de nekter å ha det på når de er 7 år. Ville gått for vinterbukse/overtrekksbukse (uten seler, selene skal henge ned langs lårene pga motegreier, så det er farlig) og vinterjakke. Jakka kan varieres mhp vær og temperatur.

Skrevet

7åringen seg Friends dressen som vi fant på Coop ifjor. Da hadde hun prøvd mange forskjellige, men hun syns mange var vanskelige å få på seg alene. Det er anderledes når de skal kle på seg på skolen enn hjemme eller barnehage, da har de litt bedre tid. Så finn en dress som barnet klarer å ta på seg raskt og enkelt, for de 10minutters friminuttene vil de helst fortest mulig ut. Jeg tror dressen passer iår også, men om ikke så tar vi nok turen til felleskjøpet. De eldre ungene har noen derfra og de har vært veldig bra. Jeg har også slik og vet de er gode og varme, så de trenger ikke å ha mer tøy enn hva de har inne i klasserommet under (såfremt det ikke er ekstrem kulde, noe det ikke er så ofte her)

Skrevet

Mi på 7 år liker dressen og velger ofte dressen foran bukse og jakke. Tror en må kjenne på sine egne barn hva en skal gå for :)

Men et klart poeng å huske på når man skal gå til innkjøp av nytt i den alderen :D

Skrevet

Hvor langt opp i størrelser går vinterdresser egentlig? Min på 6,5 år hadde Kax i fjor i str 134 og lurer på om det var den største (synes den dressen var litt liten i str).

-ikke HI

Skrevet

Reima tec bukse og bergans boblejakke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...