Gå til innhold

Utilpass liten tass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på ett år virker så utilpass om dagen. Synes han er mye trøtt og sliten. Han starten i barnehagen for tre uker siden, og d startet ei stund etter d. Vi har prøvd han på en dupp en ukes tid nå, m vurderer å gå tilbake på to igjen, for han virker så sliten. Grunnen til at vi prøvde på n dupp et at vi får problemer m å legg han på kvelden m to dupper, siden sisteduppen blir så sen, og da får han jo mindre søvn på natta uansett, for han våkner jo like tidlig.. Synes han er veldig urolig de første 2-3 timene etter at han legger seg, må opp til han ørten ganger for å gi smokk, vann etc, m så roer han seg som oftest, og kan våkne alt fra 0-3 ganger i løpet av natta. Han virker overtrøtt, m ser ikke at vi kan løse søvna på noen annen måte enn å legge han seks istedenfor sju på kveldene en stund. Tips? Erfaringer? Hjelp meg please!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når står han opp og når sover han i løpet av dagen da? Er det lagt opp til 2 dupper i bhg? Høres ut som han er overtrøtt ja, når han er så urolig på kvelden. Hva med en "powernap" rett etter bhg? Eller i bilen på vei hjem? Bare 10-15 minutter, lenger blir vel å ødelegge nattesøvnen. Det funker her i alle fall. Holder på å kutte ut dagsovingen på 2-åringen, siden de ikke får han til å sove i bhg. Så da er han jo helt ødelagt på ettermiddagen. En bitteliten dupp før middag gjør underverker!

Skrevet

Han står opp kl5.10, og med en dupp bare så sover han ikke før 10-11. Så kl seks på kvelden igjen. M hvis ha. Skal ha to dupper blir første dupp kl 9, og da blir sisteduppen avsluttet i 14.30-15.00- tia og da vil han ikke sove igjen til kvelden i halv sju-sju tia. Kan legge han ned kl 08.00, m d er jo midt i leveringen til bhg.. Vet ikke mine arme råd her..

Skrevet

Han står jo opp veldig tidlig. Jeg hadde samme 'problem' med yngste, men jeg lot det egentlig gå seg til... Etterhvert løste det seg selv, hun våknet senere (ca 0630-0700), sov en lur på ca en time, la seg for kvelden kl 18.

Skrevet

Hvor gammel var barnet ditt når du gikk over til en lur da? Gikk hun i bhg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...