Gå til innhold

Når vi kvinner blir gravid, endres vi da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vi får mage, kan legge på oss og vralte som en gjeng med gjess, men nå tenkte jeg på helt i starten.

Bare tenkte litt ekstra på det i dag da en kollega jeg lenge har mistenkt for å være gravid fortalte om at hun var nettopp det. Hun har ikke mage, ser ikke dårlig ut eller noe, men jeg har liksom "sett" det på henne likevel. Samme med en annen for et par uker siden. Jeg har bare sett henne 2 ganger før, men vi fant veldig tonen og jeg var helt sikker på at hun var gravid, men turde ikke å spørre. For en uke siden slapp de nyheten på FB, så det stemte jo. Har vært utrolig mange slike opplevelser siste årene. Altså at jeg har sett på noen at de er gravide lenge før de har sagt noe selv og selv om de ikke har mage, er kvalme eller noe annet som avslører noe. Før jeg fikk nr 2 og 3 la jeg ikke så mye merker til dette, men nå har jeg aldri tatt feil de siste årene, og ser det normalt fra de er rundt uke 5-8 av. Bare lurer på om det er noe som endrer seg, noe lite noe, og som man ubevisst oppfatter når man selv har gått gravid mange ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok noen gjør det.

Jeg tippa det om en kollega, og da hun så kom og fortalte at hun var på overtid med mensen, hadde stikninger og vonde pupper, var jeg 100% sikker selv om hun selv ikke ville tro på det.

Selvsagt hadde jeg rett. ;) Jeg kan ikke sette fingeren på hva det var, men et eller annet var det med henne som fikk meg til å tenke at hun var gravid.

Tanta mi er også ekspert på å se når folk er gravide, gjerne før de selv vet om det.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Mamma er også sånn som ser det på alle, skjønner ikke hvordan hun (eller dere!) får det til. Jeg klarer aldri å se slikt, med mindre de har mage selvsagt :)

Skrevet

Mangen sier ansiktet bli "mykere" eller rundere. Har selv tippet mangen gravide, men har ikke vert noe spesielt å sette fingeren på liksom.

Skrevet
Mamma er også sånn som ser det på alle, skjønner ikke hvordan hun (eller dere!) får det til. Jeg klarer aldri å se slikt, med mindre de har mage selvsagt :)

Jeg kunne det ikke før, det kom mest etter nr 3. Kan jo være at det er mye ubevisste ting, kanskje de tar seg mer til magen og jeg ubevisst registrer det eller noe sånt...? Men jeg har faktisk aldri tatt feil i antagelsene mine heller, så noe må det være.

Skrevet

Min far er god til å se det på folk. Vi fortalte foreldrene mine om graviditeten i uke 8, og da hadde han visst om det i en mnd allerede. Min mor fikk gledessjokk, men han visste det jo fra før han. :)

Skrevet (endret)

Flere forandrer automatisk hvordan de beveger. Blir mykere og roligere, forsiktigere?

Der jeg jobba for maaange år siden, var det en av de voksne rideskoleelevene som studerte meg godt, tok meg litt vekk fra de andre og spurte om jeg var gravid. På det tidspunktet hadde jeg kun sagt det til gubben og foreldrene mine. Ble så letta over å "lette" meg på den måten at jeg begynte å grine, kasta meg inn i armene på dama og lot det stå til (o:

(Gubben var i militæret, så jeg var "helt alene", på en måte.)

Hun sa jeg beveget meg annerledes rundt hestene, og hestene virket annerledes rundt meg også.

Endret av Miryks
Skrevet

Forøvrig vet bikkja mi at jeg er gravid lenge før jeg gjør det. ;)

Han blir annerledes, maser mye, skal være med meg hele tiden, blir roligere på tur- men mer beskyttende og på vakt overfor andre vi møter-, og oppfører seg generelt merkelig. Dette har han gjort alle de 5 gangene jeg har vært gravid, og noen av gangene har det vært en av faktorene som har gjort at jeg selv har trodd jeg var gravid. Snodige greier. :)

Skrevet
Forøvrig vet bikkja mi at jeg er gravid lenge før jeg gjør det. ;) Han blir annerledes, maser mye, skal være med meg hele tiden, blir roligere på tur- men mer beskyttende og på vakt overfor andre vi møter-, og oppfører seg generelt merkelig. Dette har han gjort alle de 5 gangene jeg har vært gravid, og noen av gangene har det vært en av faktorene som har gjort at jeg selv har trodd jeg var gravid. Snodige greier. :)

Artig! Dette minner meg om en historie. Da jeg var gravid med nr 3 (tror det var nr 3) var jeg på "jentekveld" sammen med 5-6 andre. Hun vi var til hadde en hunkatt som vertinnen forklarte at ikke var av den kosete sorten og som hatet gjester. Hun (katten altså) kunne gjerne finne på å bite og klore på gjester som prøvde å klappe henne. Med ett unntak... gravide! Katten elsket gravide kvinner og ville være med dem hele tiden. Jeg var på dette tidspunktet bare en 7-8-9 uker på vei og hadde ikke fortalt om svangerskapet til noen. Fikk et lite forklaringsproblem når katten kom luskende inn, rett bort til meg, jumpet opp i fanget på meg og begynte å male høylytt! ;)

Skrevet
Artig! Dette minner meg om en historie. Da jeg var gravid med nr 3 (tror det var nr 3) var jeg på "jentekveld" sammen med 5-6 andre. Hun vi var til hadde en hunkatt som vertinnen forklarte at ikke var av den kosete sorten og som hatet gjester. Hun (katten altså) kunne gjerne finne på å bite og klore på gjester som prøvde å klappe henne. Med ett unntak... gravide! Katten elsket gravide kvinner og ville være med dem hele tiden. Jeg var på dette tidspunktet bare en 7-8-9 uker på vei og hadde ikke fortalt om svangerskapet til noen. Fikk et lite forklaringsproblem når katten kom luskende inn, rett bort til meg, jumpet opp i fanget på meg og begynte å male høylytt! ;)

Rare, de dyra. :) Hankatten min- han er død nå, men levde fremdeles mens jeg var gravid med jentungen- ble sånn når jeg var gravid, skulle bo på magen min og stooorkoste seg der. De to kattene jeg har nå er ikke helt på samme måte da, men han var sånn helt fra en uke eller så etter da jeg måtte ha blitt gravid.

Og venninna mi var på valpebesøk da hun var noen mnd gravid, og valpene der var helt idiot i hennes nærvær, mye mer intense på henne enn på noen av de andre. Jeg tipper det er noe med lukta som dyra oppfatter, hvertfall.

Det forklarer likevel ikke helt hvorfor noen mennesker instinktivt vet når andre er gravide! ;)

Skrevet

Min bestemor kunne se hvilket kjønn man fikk. Hun sa hun så et "drag" i ansiktet. Hun sa jeg ventet en gutt før jeg hadde fått mage. Jeg visste ingenting før fødsel, men trodde på henne og kjøpte inn gutteklær. Det ble gutt :)

Jeg hadde blitt mer maskulin i ansiktet sa hun. Og i ettertid ser jeg det på bilder selv også.

Skrevet

Min pappa sier han ser det på øynene, han ba om og få snakke med meg en kveld. Jeg satt meg ned og da sa han at han visste jeg var gravid, så jeg kunne bare fortelle det. Problemet var at jeg visste det ikke selv får jeg hadde mens, tok en test og han hadde rett. Han visste det i alle 4 svangerskapene før jeg visste det selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...