Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Har selv mitt barn i bhg, men ante ikke hvor mye jobb det faktisk er å jobbe i barnehage..(Har vært vikar idag) Utrolig koselig jobb helt klart, men heretter skal jeg aldri mere klage på barnehageansatte for "småpirk". Påkledning, få voksne per barn, trøste/bære, mate, leke. Dere som klager for små ting skulle bare visst hvor mye jobb det faktisk er å skulle strekke til for så mange små på en avdeling! Såeee, kreditt til dere som jobber i barnehage. Dere gjør en super jobb alle sammen!!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Jobber ikke i barnehage, men likte innlegget ditt. Hurra for de som tar godt vare på barna våre
LittLykkelig Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Herlig å høre at foreldre ser hva vi faktisk gjør
Berta_78 Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Kunne ikke vært mer enig! Klager aldri - de er engler på jord :-) Jeg driter skikkelig i om det mangler en tøffel i ny og ned, om snørret renner eller om de bommer litt på avvikling ved sykdom - de tar vare på skattene mine hver dag, skaper trygghet og glede. Jeg skylder dem månen!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Jeg var på foreldremøte her om dagen og satt med tårer i øynene da vår flotte ped.leder fortalte om hvordan dagen dems var i barnehagen. Og hvordan hun takket for at de kunne få dele viktige øyeblikk i livet til barna våres. De og dere som jobber i barnehage gjør en helt fantastisk og viktig jobb!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Heilt enig, men dessverre er det slik at dersom DERE foreldre ikke klager, forventer og stiller krav, vil ikke arbeidsforholdene bli bedre. Det er dere som brukere av tjenesten som MÅ forlange bedre kvaltitet i barnehagen. Vi førskolelærere ønsker mer enn alt Å bidra til kvalitet, gi omsorg, lek, læring og danning, men ut i fra de vilkÅrene vi jobber i i dag, blir dette umulig, Bare det i seg selv at en barnehage MÅ ta inn foreldre som vikarer er tragisk (men det reddet en del ansatte og barn den dagen). Jeg er førskolelærer, og hos oss sliter vi med Å rekrutere og beholde personale (lønn og arbeidsvilkÅr som styrer mye her tror jeg), vikarbyrÅene klarer ikke Å levere nok vikarer (for alle vikarene er utleid pÅ langtid i andre bhg som heller ikke klarer Å rekrutere). Og pÅ toppen av dette, putter staten flere barne inn i barnegruppene, strammer inn pÅ personalet og stiller høyere krav uten og gi oss bedre arbeidsvilkÅr. SÅ faktisk er det i utgangspunktet trist at foreldre mÅ stille som vikarer!
Major HotLips Houlihan Skrevet 3. september 2012 #8 Skrevet 3. september 2012 Tusen takk sånn lesning er sann glede for et pedagoghjerte!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 Heilt enig, men dessverre er det slik at dersom DERE foreldre ikke klager, forventer og stiller krav, vil ikke arbeidsforholdene bli bedre. Det er dere som brukere av tjenesten som MÅ forlange bedre kvaltitet i barnehagen. Vi førskolelærere ønsker mer enn alt Å bidra til kvalitet, gi omsorg, lek, læring og danning, men ut i fra de vilkÅrene vi jobber i i dag, blir dette umulig, Bare det i seg selv at en barnehage MÅ ta inn foreldre som vikarer er tragisk (men det reddet en del ansatte og barn den dagen). Jeg er førskolelærer, og hos oss sliter vi med Å rekrutere og beholde personale (lønn og arbeidsvilkÅr som styrer mye her tror jeg), vikarbyrÅene klarer ikke Å levere nok vikarer (for alle vikarene er utleid pÅ langtid i andre bhg som heller ikke klarer Å rekrutere). Og pÅ toppen av dette, putter staten flere barne inn i barnegruppene, strammer inn pÅ personalet og stiller høyere krav uten og gi oss bedre arbeidsvilkÅr. SÅ faktisk er det i utgangspunktet trist at foreldre mÅ stille som vikarer! Jeg sa da aldri at jeg har et barn i samme bhg jeg jobbet i? Ansatt i vikarbyrÅ, men har barnet mitt i en annen bhg, ser jeg har gjort meg misforstÅtt .. - HI
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #10 Skrevet 3. september 2012 Tusen takk. Jeg jobber i småbarnsavdeing i en Montesorribarnehage. I mine øyne verdens beste småbarnavdeing....hehe.... Det er godt at doreldre annerkjenner den jobben vi faktisk gjør. Jeg er ingen pedagog, men jeg er fagarbeider, og har masse å bidra med. Skulle ønske flere foreldre kunne forstå at vi ikke bare har DERES barn, men faktisk 12 stykkert til som skal ha stell og omsorg. For det er det ikke alle som gjør nemmelig.... NEi, hurra for oss som står å og gir barna den beste omsorgen vi kan, mens mor og far er på jobb !!!
Gjest meg mamma? Skrevet 6. september 2012 #12 Skrevet 6. september 2012 Takk for det. Godt når noen ser verdien i jobben vi gjør
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 6. september 2012 #13 Skrevet 6. september 2012 Helt enig HI. Jeg hadde aldri orket det tror jeg, hadde blitt sliten. Fantastisk jobb barnehageansatte gjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå