Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Svømming for snuppa i dag. Hun er så liten at hun ikke bryr seg, men når gutta nærmer seg min høyde og står og dusjer med badetøyet på. Samtidig som jenter i begynnende pubertert skal dusje samme sted..... Helt uholdbart. Er gutta høyere enn 120 så får de pelle seg over i herregarderoben. Håret får heller vaskes når de kommer hjem om ikke de klarer det selv. Dette er jo ikke fellesbading egentlig heller - det er svømmeskole. De eneste som er i garderoben er de som skal på svømming eller som følger. Jeg er helt sikker på at om jeg hadde bedt snuppa på 4,5 år om å ordne seg selv, så ville hun greid det. (selvsagt uten hårvask). JADA gutta skal få lov til å gå på svømming selv om de bare har kvinner i sin omsorgskrets, men jentene har faktisk rett til å få gå på svømming og dusje uten badetøy både før og etter uten å bli glant på. I vår nærhet deler vi foreldre på å følge, og det går sikkert an å få til det også for dere med guttebarn. OG dere som da har gutter som er så uselvstendige at de ikke klarer seg selv - da får dere i det minste lære dem å stirre i gulvet og ikke på begynnende bryster hos småfrøkner når de er i dusjen.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Jeg tviler på om hele norges befolkning kan nås via dib, så det eneste du kan gjøre er faktisk å SI IFRA!
Cimorene Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Hm, snakk med svømmeskolen/badehallen om å få satt opp skillevegger med forheng mellom dusjene, så blir det mer privatliv for alle parter.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Jeg er helt enig med deg. Her har guttene måtte klare seg selv fra de var 6 år, og det er de faktisk mer enn store nok til også!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Nå er jeg guttemamma med to gutter. Eldste er nå 8 år, og har gått på svømmekurs siden 1 klasse. Like lenge har han klart seg selv i guttegarderoben uten følge. (dette er på svømmekurs, uten fare for overgrep etc) MEN det er to jenter på kurset som er like gamle, og de går på svømming med fedrene sine. Disse jentene går i guttegarderoben også, med største selvfølgeliget. Det høres ut på innlegget ditt som om gutter er grusomme skapninger som kun er ute etter å stirre på jentene. Men dette kan faktisk gå begge veier. Skjerp deg, HI. Forøvrig mener jeg at både jenter og gutter fra skolealder senest, bær gå i egen garderobe. Mulig det er det du også mener, HI - men det kom virkelig ikke frem i innlegget ditt.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Jeg har selvsagt sagt i fra og dusjrommet er såvidt små at noe forhengsopplegg ville ikke være mulig eller hygienisk. Jeg tenkte bare at jeg ved et innlegg er på DiB kanskje nådde noen fler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå