Gå til innhold

Hvor lang oppsigelsestid har jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ansatt i et firma (heretter kalt firma 1)fra november 2009 frem til april 2012. Kontrakten jeg hadde i dette firmaet sto oppsigelsestiden min som 6 mnd, dette fordi jeg anses som en nøkkelperson i bedriften. I april flyttet jeg over til et annet firma (heretter kalt firma 2)- samme eiere, men firmaet har annet org. nr. Praktisk sett har ikke dette noen betydning- jeg gjør akkurat de samme arbeidsoppgavene som da jeg begynte i firma 1, men nå blir jeg altså leid ut fra firma 2 til firma 1. Etter overflyttingen får jeg også lønn fra firma 2 som fakturerer mine timer til firma 1.

Saken er slik at jeg aldri har skrevet noen kontrakt med firma 2, ei heller sagt opp min stilling ved firma 1. Hva gjelder da ved oppsigelse? Jeg er innkalt til jobbintervju i overmorgen og vet ikke hva jeg skal svare vedr. oppsigelsestiden. Jeg vil IKKE spørre sjefen, for da kommer han springende med ny kontrakt med engang:)

Har jeg da altså kun en mnd. oppsigelse eller gjelder gamlekontrakten enda?? Noen med peiling på arbeidsrett her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med gamlekontrakten gjelder enda siden det er samme eiere og at du har 6 mnd oppsigelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...