Gå til innhold

Angående kollega og skyss til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker vanligvis å ta trikk til jobb, og har månedskort på trikken. Men ganske ofte kommer en kollega kjørende forbi når jeg går til trikkestoppen om morgenen. Hun bruker å stoppe og spørre om jeg vil sitte på. Egentlig vil jeg ikke det. Jeg elsker å koble av med lesing eller musikk på trikken, og denne kollegaen er en slitsom skravlebøtte som jeg bare såvidt tåler i mindre porsjoner. Men jeg takker likevel ja, siden jeg ikke har lyst til å være uhøflig og avvisende.

Men nå har hun begynt å antyde at jeg bør betale noe for skyssen. Det gjør det jo bare enda mer idiotisk. Det er jo på en måte for hennes skyld jeg sitter på, jeg har jo egentlig mest lyst til å ta trikken. Jeg sparer ikke noe på det heller, trikken er jo allerede betalt, siden jeg har månedskort. Men jeg synes ikke godt jeg bare kan si "Da kan det være det samme!" heller. Hvordan kan jeg få sagt til henne at jeg helst ikke vil ha skyss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, da sier du bare at du tar trikken heretter.

Skrevet

Kan du ikke bare si at du skal et annet sted, møte noen el.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Da forklarer du henne bare sannheten, at du nyter den tiden du har på trikken og at du trenger den tiden til å lade opp til en ny dag...

Det har vært veldig koselig at hun plukker deg opp når hun ser deg, men at du fremover vil ta trikken, du har jo tross alt betalt for det :)

Hvis du er ekstra hyggelig kan du kjøpe en liten blomst som takk for de gangene du har satt på

Skrevet

Si at du har månedskort som du har betalt for, og at du skal ta trikken.

Skrevet

Si at du har fått månedskort av mannen, og dermed tar trikk fra nå av?

Skrevet

Hvorfor skal hun si at hun har fått det av mannen?? Pussig!

Skrevet
Hvorfor skal hun si at hun har fått det av mannen?? Pussig!

Om hun føler seg slem? Skjønner ikke hvorfor det er så pussig.

Skrevet

Kle deg ut så hun ikke kjenner deg igjen neste gang hun kjører forbi :)

Skrevet
Kle deg ut så hun ikke kjenner deg igjen neste gang hun kjører forbi :)

Haha syns jeg ser!! Parykk og utkledningsklær :D

Og det var ikke for å mobbe innlegget ditt, jeg er bare overtrøtt og ser for meg jenta som prøver å gjemme seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...