Gå til innhold

Klær i tørketrommel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg spør dumt nå, men det får så være... Har nettopp gått til anskaffelse av tørketrommel (Hipp Hurra!!), da jeg har sett meg lei av tørkestativ på tørkestativ i stuen. Har ingen andre plasser i huset det går an å tørke klær de gangene de ikke kan henge ute (har heller ikke noe tak eller noe de kan henge under de gangene det regner). Men så ser jeg til min store fortvilelse at plagg på plagg ikke tåler tørketrommel...:s Så spørsmålet mitt er rett og slett; hva er det som skjer med de klærne som egentlig ikke tåler tørketrommel, om jeg likevel kaster dem inn?

Nå tenker jeg selvsagt ikke på ullklær, silke, de fineste kjolene osv, men på mine vanlige topper i bomull, joggebukser, collegegensere osv. Har et program som heter "Mix" på trommelen som skal tørke klærne med lavere temperatur enn vanlig, kan det brukes?

Hva gjør dere?? Tromler dere kun de klærne som tåler det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på stort sett alle babyplaggene jeg har kjøpt inn at de ikke tåler trommel. Kaster de inn likevell jeg, uten problemer :) Det eneste jeg har angret på at jeg har kastet inn dit er BH'ene mine, for jeg tror de har krympa :/ Får iallefall gnagsår av de nå

Skrevet

Gratulerer :) Velkommen til et enklere liv :)

Jeg tromler det meste, jeg... Hvertfall hvis det er bomull. Det krymper litt og blir nok fortere slitt. Ellers går det helt greit.

Skrevet

Jeg tromler kun håndklær og sengetøy. Tørking i trommel sliter på klær, krymper de og nupper de

Skrevet

Har eget program for babyklær også faktisk, både på vaskemaskinen og tørketrommelen;)

Ess, da tar jeg sjansen på de vanlige hverdagsklærne våre. Hjelper selvsagt stooort bare det å kunne tromle sengeklær og håndklær, men med en liten baby rett rundt hjørnet, så orker jeg ikke tanken på å ha stuen full av tørkestativer. Det ødelegger jo også luften i rommet, blir klamt og ekkelt...

Takk for svar, og takk for velkomsten til et enklere liv:)

Skrevet

Jeg tørker alt bortsett fra ull i trommelen jeg...går fint det! :)

Skrevet

Vi tromler barnetøy og en del annet som ikke tåler så mye, men vi tromler på kaldluft. Det går veldig fint, og vi har ikke opplevd at noe har blitt ødelagt av det. Nå som du har trommel, kan du jo prøve å kjøpe ting som tåler å tromles i fremtiden. For eksempel janus ull i stedet for ull du må henge opp. Vi tromler så og si alt hele vinteren, og henger ute så mye vi kan om sommeren. Småting, sånn som undertøy og ullsokker, kan tørkes over dusjkabinettet. Det tar jo ingen rom plass, og tørkes fort hvis du har varme der inne. Vi bruker en vaskekost å legge over toppen, og en sånn spesiell undertøyshenge-dings. Når det ikke er frost henger vi den gjerne ute under tak. :D

Skrevet

Har planer om et enklere liv jeg og. Er så lei den evige haugen på badet... Så da lurer jeg på hvilke maskiner dere har? Ser det er store prisforskjeller på tromlene, vil ha en som tar ei stor dundyne og som ellers har greit med muligheter med tanke på program...

Skrevet

Jeg brukte å tørke så og si alt i trommel. Men syntes liksom at ungene vokste så fort ut av klærne sine... :P De krympet visst en del inni der! (Mannens t-skjorter ble også litt snuppete, for å si det pent.) Så nå tromler jeg håndklær/kluter, sengetøy, undertøy/sokker og mine klær. (De tåler det av en eller annen grunn helt greit.)

Klærne blir nok fortere slitt, men gud så deilig å slippe unna litt av tørkestativene! Må ha dem i stua her også :(

Skrevet

Forresten - når minsta var baby, så tromlet jeg alle hennes klær, med unntak av ull. Kjøpte de heller litt for store, så passet de etter en vask :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...