Soveposen Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Min lille tulle på 7 måneder er ikke så glad i fast føde.. Jeg har prøvd MANGE forskjellige typer med grøt (holle, hjemmelaget {mais,havre}, nestle, semper, sinlac, EnaGo) men hun er ingen stor fan. Tåler veldig lite frukt.. Er glad i skive med leverpostei, men spytter det meste ut. Middagsglass spiser hun 2-3 skjeer av så er det stopp.. Hun tåler ikke melkeprotein. Heldigvis legger hun godt på seg, nesten 9 kg fordelt på snart 70 cm. Prøver å gi litt og litt utover dagen, men hun spytter det meste ut:/ Hun vil bare ha puppen! Noen råd? Hun bør jo ha minst to faste måltider nå..
Tyttebærsyltetøy Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Hva med kokt potet/gulrot/pastinakk most med morsmelk? Det var det eneste min minste "puppegale" ville starte med... Etterhvert som hun ble vant med denne konsistensen ville hun også ha grøt...
3 gleder Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Har du forsøkt "den første grød" fra helsekosten? Mine barn har vært og er veldig glad i denne grøten. Den kommer i hirse, havre, spelt, firkorn og mais. Jeg bruker de to første mest. jeg bruker denne hirsegrøten og ulike grøter fra holle som base og blander med frukt eller grønnsaker. Da blir konsistensen mykere og tykkere. En slager her er gulrot, blomkål/pastinakk med hirsegrøt. Fruktpureene fra hipp er også fine å blande i grøten. Da blir fruktsmaken mildere.
Lille- MO Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 her var det nestle risgrøt med banan og fruktpure som ble de første tingene han spiste. prøvde litt og litt og økte sakte men sikkert. tror vi brukte 3 uker på få i en liten porsjon grøt. han ble fullammet i nesten 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Hadde samme problem med barn nr. 3. Vi prøvde ALT. Fullammet henne i 10 mnd. Hun la fint på seg hele tiden. Det som endret det hele var da hun var 10 mnd, så fikk storesøskene ostepop til lørdagsgodt. Min neste var ikke fult 2 1/2 så hun satte seg ned ved søstra og delte. Min 10 mnd fikk virkelig sansen for ostepop. Jeg ble jo forskrekka da jeg kom fra kjøkkenet og så begge to kose seg av samme skål. Etter det gapte hun til alt vi spiste. Så hun gikk rett over på samme mat som oss. Hun har aldri spist et middagsglass med babymat og veldig lite grøt. Ikke den beste måten å få babyen til å spise, men er glad i ettertid for "hjelpa" jeg fikk Ville bare si at jenta di kan forsatt klare seg godt på bare morsmelk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå