Gå til innhold

Vekttap


tew76

Anbefalte innlegg

De siste to ukene har jeg gått ned ca 1,5kg i vekt. Har ikke vært dårlig, eller bevisst gått inn for det. Da jeg ble gravid og på ferien i sommer greide jeg ikke helt å holde meg til mitt vanlige kosthold. Spiser til vanlig ganske karbored. pga insulinressistens. For å få opp igjen energien og overskuddet gikk jeg tilbake til mitt vanlige karbored. kosthold så snart jeg greide, men med innslag av mer frukt enn det jeg pleier. Har nå gått ned ca.1,5kg på to uker, det er vel ikke bra? Hadde gått en del opp i vekt ila ferien (ca.7kg), men er likevel redd for å gå ned i vekt. Spiser variert, og spiser meg mett, så jeg holder ikke tilbake på kcl. Litt usikker på hva jeg skal gjøre videre. Kanskje ta meg en tlf å diskutere det litt med legen min? Har mye mer energi og bedre søvn med dette kostholdet, så jeg vil jo helst fortsette. Men vil jo gjøre det som er best for babyen uansett!! Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke ha noe å si at man går ned, babyen får det den skal allikevel. Men om kostholdet ditt er slik at du får i deg for få kalorier eller næringsgrupper er jo det heller ikke bra, man skal jo ikke slanke seg (bevisst eller ubevisst) når man er gravid. Så i utgangspunktet tror jeg ikke det spiller noen rolle, men jeg ville nok tatt en prat med jordmor eller noe bare for å få råd fra noen som faktisk veit hva de snakker om! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at fosteret tar det den trenger likevel, og at alt annet går utover deg. Så jeg ville ikke vært bekymret for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 10 kg så langt i svangerskapet. Ikke med vilje, men grunnet hyperemesis.

Har fått beskjed fra legen at det ikke er farlig for fosteret i det hele tatt at man går ned i vekt, for babyen får det den trenger.

Så lenge du spiser variert og til du blir mett er det ingen fare, da er det babyen som tar litt av det du får i deg, slik at du går litt ned i vekt. 1.5 kg er ikke så mye, så jeg tror du bare skal slappe av. Går du ned MANGE kg til, så ville jeg absolutt tatt kontakt med legen for å se om det er noe annet som er grunnen til at du går ned i vekt. MEn i utgangspunkte tror jeg ikke du skal bekymre deg.

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Dere er fine :) Har også tenkt at det ikke gjorde noe, men vil jo selvsagt det beste for baby. Tenker også at så lenge kostholdet mitt er bra for kroppen min og energien min så kan det ikke være så galt heller. Holder meg til det videre, og diskuterer det evt med legen dersom jeg fortsetter nedover. Sist gang la jeg på meg 26kg, ikke bra det heller, men fikk en superfisk baby :)

 

Lykke til videre sjerkos, håper formen kommer seg etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...