Tauriel Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Jeg har et problem når jentungen får seg juniorseng, det er åpent inn til stue og kjøkken via gangen som da igjen gir tilgang til alle rommene i leiligheten. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å forhindre at jentungen ikke går inn på stue og kjøkken, når jeg sover? Jeg har ikke lov av huseier til å skru opp grinder ol.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Det er jo å få tak i trappgrinder som ikke skrues fast, men som står spendt fast mellom vegger/dørkarmer. Det er jo en løsning, legger du antiskli gummi mellom grinda og vegg/dørkarm, så blir det heller ingen merker..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Hva med å fjerne farlige ting, eller lære henne hva som er greit? Pga planløsning ble det løsningen her. Var ikke så mye som måtte gjøres da. Eneste var at godteskuffen måtte tømmes og gjemmes bedre. Her kommer han og inn å vekker oss, så da vet vi jo at han er våken.
Tauriel Skrevet 3. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2012 Hva med å fjerne farlige ting, eller lære henne hva som er greit? Pga planløsning ble det løsningen her. Var ikke så mye som måtte gjøres da. Eneste var at godteskuffen måtte tømmes og gjemmes bedre. Her kommer han og inn å vekker oss, så da vet vi jo at han er våken. Jobber med den saken, og hun har begynt og forstå hva hun har lov til eller ikke Men hun er 1 år og 2 måneder, så kan ikke forvente så mye
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Har ikke så menge forslag til sikring, men forebygging kan jeg litt om siden jeg også bor slik. Rydd bort mobilen ellers så risikerer du å miste alle appene Rydd bort tusjer eller så risikerer du å våkne opp med at noen tegner deg i ansiktet Rydd bort malerskrin ellers så vil du våkne opp til nymalte kjøkkenstoler foran nymalt kjøkkenvegg Rydd bort kattematen ellers så risikerer du at hun er mett før frokost Rydd bort plantene eller så risikerer du at alle bladene havner i den lille rosa veska. "Penger til betale i butikk", sier hun. Lista er lang. Jeg kan sende den på pm om du er interessert i forebygging. Og ja, lykke til med sikringen
Tauriel Skrevet 3. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2012 Det er jo å få tak i trappgrinder som ikke skrues fast, men som står spendt fast mellom vegger/dørkarmer. Det er jo en løsning, legger du antiskli gummi mellom grinda og vegg/dørkarm, så blir det heller ingen merker.. Har brede døråpninger, finnes det i forskjellige bredder? Rommene og badene er i enden av gangen, badet kan jeg låse, og jeg har tenkt på om jeg kunne finne en måte å sperre gangen av slik at hun kun kan gå inn til meg
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Det er jo å få tak i trappgrinder som ikke skrues fast, men som står spendt fast mellom vegger/dørkarmer. Det er jo en løsning, legger du antiskli gummi mellom grinda og vegg/dørkarm, så blir det heller ingen merker.. Har brede døråpninger, finnes det i forskjellige bredder? Rommene og badene er i enden av gangen, badet kan jeg låse, og jeg har tenkt på om jeg kunne finne en måte å sperre gangen av slik at hun kun kan gå inn til meg Så vidt jeg har forstått, så kan de skrues ut i ganske så god bredde de også ja
snille-nille Skrevet 3. september 2012 #8 Skrevet 3. september 2012 Hæ, låse badet og sperre av leiligheten, er det virkelig noen som gjør det.....
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 Her må det ene badet låses. Han tar nemlig å prøver å vaske klær eller dusje alene. Og det er ikke noe for en 2åring som kan være utrolig stille når han vet at han egentlig ikke har lov. Er for hans egen sikkerhet, og for at ikke vaskemaskin osv skal gå i stykker..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. september 2012 #10 Skrevet 3. september 2012 Hæ, låse badet og sperre av leiligheten, er det virkelig noen som gjør det..... Ja, tenk, noen gjør slikt du.. Her låser vi døra mellom stua og gangen, doen er ute ved gangen, og gangen inneholder en del verktøy. Badet vårt er stengt av også, dette er rom ungene våre ikke trenger å være alene på den nermeste fremtid, så da er det like greit å gjøre det, som å gå å hente igjen en trassen unge 17 ganger hver dag Ikke alle gjør det samme vet du.
Cimorene Skrevet 3. september 2012 #11 Skrevet 3. september 2012 Vi har en slik trappegrind som settes opp i spenn. Du kan kjøpe forlengere slik at det bredeste den kan være er 115 cm. De har de på Barnas Hus. Ellers så er jo en slik lekegrind du kan slå ut til et gjerde en mulighet? Sånn som man gjerne setter opp foran peisen og slikt...
Tauriel Skrevet 3. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2012 Må nok sperre av, å ja tenk noen må det. Men hun får fri tilgang til sitt soverom gangen og mitt soverom, så ser ikke noe problem i det De lekegrindene som man kan slå ut, er de stødige? Skal ta og måle opp døråpningene her og sjekke opp om jeg får tak i Takk for tips
Musemorbr / Skrevet 3. september 2012 #13 Skrevet 3. september 2012 Sånne grinder har de også på biltema og jysk.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. september 2012 #14 Skrevet 3. september 2012 Må nok sperre av, å ja tenk noen må det. Men hun får fri tilgang til sitt soverom gangen og mitt soverom, så ser ikke noe problem i det De lekegrindene som man kan slå ut, er de stødige? Skal ta og måle opp døråpningene her og sjekke opp om jeg får tak i Takk for tips Slik multi banegrind holder seg ikke oppe om ungen først dytter på de.. Her har vi slik forran vedovnene og veranda døra (verandaen er fjernet, så når døra står oppe, må vi sikre, så ungen ikke faller rett ned) Og de er sikret med skruer imellom plankene på gulvet og i skruer på veggene, prøvde uten, og gutten kunne fint dytte de bort når han var 11 mnd.. Så om du ikke kan skrufast noe, så tror jeg ikke det er god løsning.
TPK Skrevet 3. september 2012 #15 Skrevet 3. september 2012 Hvorfor må du bytte til juniorseng hvis hun bare er 1 år?
Tauriel Skrevet 3. september 2012 Forfatter #16 Skrevet 3. september 2012 Hvorfor må du bytte til juniorseng hvis hun bare er 1 år? For jeg har ei lita spirnkelseng ("hjemme laga") Og hun begynner og få det veldig trangt oppi der nå
Tauriel Skrevet 3. september 2012 Forfatter #17 Skrevet 3. september 2012 Må nok sperre av, å ja tenk noen må det. Men hun får fri tilgang til sitt soverom gangen og mitt soverom, så ser ikke noe problem i det De lekegrindene som man kan slå ut, er de stødige? Skal ta og måle opp døråpningene her og sjekke opp om jeg får tak i Takk for tips Slik multi banegrind holder seg ikke oppe om ungen først dytter på de.. Her har vi slik forran vedovnene og veranda døra (verandaen er fjernet, så når døra står oppe, må vi sikre, så ungen ikke faller rett ned) Og de er sikret med skruer imellom plankene på gulvet og i skruer på veggene, prøvde uten, og gutten kunne fint dytte de bort når han var 11 mnd.. Så om du ikke kan skrufast noe, så tror jeg ikke det er god løsning. Oki, trur jeg går for grinder i døråpningene jeg, får flytte alarmen på døren opp og
NormaJean Skrevet 3. september 2012 #18 Skrevet 3. september 2012 IKEA har også slike som man kan bare sette i spenn, de har vi brukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå