Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 vi har en utrolig slitsom periode i livet for tiden, uten at jeg skal gå i detaljer på det. Men både mannen og jeg får kun noen få timer søvn, og noen netter ikke det engang. Vi har 5 barn og det er vanskelig å takle alt kaos når vi er så slitne som vi er akkurat nå. MEN!! I går våknet jeg av at eldstemann ropte at lillesøster hadde helt ut all morsmelkerstatningen utover hele stua. Og ganske så riktig så var det pulver overalt. Herregud. Men så til poenget: mannen flyrda bort og slår henne med flat hånd på rompa,ganske hardt, for jeg hører klasket helt inn i naborommet.Hun hyler og jeg hyler. jeg vet ikke hvem som ble mest overrasket. Mannen ble helt satt ut av seg selv og brukte retsen av dagen til å unnskylde seg. Men allikevel...jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Greit at vi er helt på bristepunket om dagen, og at det noen ganger bare blir FOR mye. Men å slå..? Jeg vet det ikke skjer igjen,jeg håper jo det, men jeg vet liksom ikke om jeg klarer å legge det helt fra meg heller... Han er verdens snilleste og beste pappa, det er derfor det kom som et sjokk...på alle mann.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Håper du ikkje blir peppra her inne no. Typisk DIB damer.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Jeg skal ikke forsvare ham sånn sett, selv om det kanskje vil virke sånn... å slå et barn skal jo uansett IKKE skje, men dette var forhåpentligvis et engangstilfelle fordi han er dønn utslitt. Folk kan dessverre gjøre forferdelige ting da. Samtidig så skjønte han jo selv at dette var helt feil og plages sikkert med det. Hadde han derimot slått henne i ansiktet f.eks så synes jeg saken hadde blitt annerledes med en gang.. og nei, jeg mener ikke at det er greit å slå barn på rumpa. Ingen kan uansett bestemme hva du skal mene om dette og det må bli opp til deg hva du gjør, men prøv å tenk litt over det og få det på avstand før du bekymrer deg i hjel
Von Hertelhofen Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Alle kan gjøre feil, desverre! Han angrer seg og det er det viktigste. Det er nok ikke sannsynlig han gjør det igjen, for nå har han kjent på den vemmelige følelsen etterpå. Og ungen kommer nok heller ikke til å få varige mèn.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Jeg hadde klikka i vinkel på ham og fortalt ham hvor liten og patetisk han var som gjorde noe sånt. Og bedt ham unnskylde og krype for jentungen. Og så hadde jeg informert ham om at jeg forventet at dette var et engangstilfelle, at han måtte kunne oppføre seg som en voksen og takle problemene på en bedre måte- og at om han gjør noe lignende igjen er det kroken på døra.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Håper du ikkje blir peppra her inne no. Typisk DIB damer. Og du er full av konstruktiv hjelp? Til HI. Det mannen gjorde var uakseptabel! Det er det ingen tvil om. Men at han EN gang ser rødt og mister selvbeherskelsen, gjør han ikke til et monster. Vi som har vært foreldre en stund, vet at noen ganger gjør man ting man aldri hadde drømt om. Det vanlige da er å skjerpe seg og finne løsninger som gjør at man aldri, aldri noen gang gjør dette igjen. Datteren deres vet helt sikkert at det hun gjorde var galt. At pappa reagerte på den måten, var nok skremmende, men likevel tror jeg ikke at det har skadet henne på sikt. Så lenge man forklarer hva som skjedde, at det var feil og aldri skal skje igjen, tåler barn ufattelig mye mer enn vi tror. Om dere lever i en trygg hverdag, vil denne episoden bli husket men ikke lage traumer for barna.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 At han reagerer på det selv er positivt, han mente ikke å gjøre det, og det har bristet for han. å slå et barn er jo aldri greit, men dette er noe dere kan komme over, men da er det viktig med komunikasjon blandt dere alle, ekstra viktig mellom dere to, men også med barna deres! Samtidig bør det føres en "engang, men ALDRI igjen" holdning, men en eneste sjanse. Ville prøvd å finne rota til hvorfor dere er slitene, kanskje dere kan finne smutthull hvor dere kan samle dere litt begge to, rett og slett; gransk både hverdangen deres og nettverket rundt dere. Når det går så langt til at noen slår barnet sitt, så er det viktig å følge det opp, både ved å snakke sammen dere to, og at han også forklarer jenta hvor lei seg han er, om hun er veldig liten, så kan han vise det, ved å gjøre sitt for at hun skal føle seg trygg på at dette aldri vil hende igjen. Til sist, så må jo du avreagere slik du finner det best for deg, om du finner ut at dette ikke er aktuelt, og du ikke klarer å slå deg til ro med at dette var en gang, så er det noe du børt tenke over også, for man kan ikke leve med en følelse av at man ikke er sikker på om det faktisk kun ville bli med den ene gangen. Uansett hva, så håper jeg dere som familie klarer å finne den beste løsningen på dette, for dere, ikke for hele omverdenen.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #8 Skrevet 3. september 2012 Mannen min slo meg en enkeltstående gang. Var helt knust etterpå, jeg valgte å gi han en sjanse og han har aldri gjort noe lignende igjen. Av og til gjør man dumme ting. Det er hva man gjør etterpå som teller.
Suretær Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 Vil bare gi deg en god klem.. mange vil sikkert slakte meg for dette, men husk at alle gjør vi feil. Dette er en grusom feil, men sånn som du beskriver ham, vil jeg tro dette er et engangstilfelle. Håper dere får snakket ut om det, og at dere snart får litt mer søvn. Og hatten av for å ha fem barn lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #10 Skrevet 3. september 2012 Min far slo meg med flat hånd på bakenden et par ganger da vi var små. Jeg sier ikke at det var greit, og jeg husker ihvertfall den ene gangen han gjorde det ganske godt, så bra var det jo ikke. Men, jeg ser ikke på han som en dårlig far i det hele tatt pga dette, han gjorde feil et par ganger, Punktum. Gikk ikke Trond Viggo Torgersen ut og sa at han også hadde slått barnet sitt slik på bakenden en gang? Synes ikke du skal gi mannen din så altfor mye pes av dette her. Han angrer, gir uttrykk for at det var feil av ham osv.. Hadde han påstått at det han gjorde var helt greit så er det noe annet. Vi er da alle mennesker; fem barn, lite søvn, vanskelig periode, gjort er gjort.
Underveis --> Skrevet 3. september 2012 #11 Skrevet 3. september 2012 Er det virkelig ingen som kan avlaste dere? Bare en natt med god søvn for dere vil jo være verd noe. Evt at en av dere får sove en hel natt? Uff, fikk nå litt vondt av mannen din også. Virker som dere, tross alt, står sammen om dette. Husk at dere må klare å ta vare på dere selv også. Spør en nabo, bekjente , noen!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #12 Skrevet 3. september 2012 Jeg hadde klikka i vinkel på ham og fortalt ham hvor liten og patetisk han var som gjorde noe sånt. Og bedt ham unnskylde og krype for jentungen. Og så hadde jeg informert ham om at jeg forventet at dette var et engangstilfelle, at han måtte kunne oppføre seg som en voksen og takle problemene på en bedre måte- og at om han gjør noe lignende igjen er det kroken på døra. Ja du har sikkert aldri gjort noe dumt noengang du da.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #13 Skrevet 3. september 2012 Jeg knipsa ungen min på beinet igår. For å få henne ut av et hysterisk anfall, blant 200 andre mennesker! Man gjør urasjonelle ting når man er sliten.... Desverre! Hadde det skjedd midt på dagen, mannen din var uthvilt og alt var bare fryd og gammen så hadde han nok ikke reagert sånn.... Samme som at jeg ikke hadde gjort det jeg gjorde igår med min unge hvis vi hadde vært hjemme og jeg kunne latt henne skrike fra seg på rommet...Og hvis jeg hadde sovet godt de siste nettene...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. september 2012 #14 Skrevet 3. september 2012 Jeg hadde klikka i vinkel på ham og fortalt ham hvor liten og patetisk han var som gjorde noe sånt. Og bedt ham unnskylde og krype for jentungen. Og så hadde jeg informert ham om at jeg forventet at dette var et engangstilfelle, at han måtte kunne oppføre seg som en voksen og takle problemene på en bedre måte- og at om han gjør noe lignende igjen er det kroken på døra. Ja du har sikkert aldri gjort noe dumt noengang du da. Det har jeg aldri sagt. Men jeg har aldri slått ungen min. Dessuten sier jeg ikke at hun ikke skal tilgi ham for dette, eller at han er en forferdelig far. Det jeg sier er at jeg hadde gjort det klart at slikt ikke er greit, at han heretter må skjerpe seg og løse problemer på en annen måte, og at om han gjør det igjen, så hadde jeg tatt med meg ungene og gått. Enkelt og greit. For det ER ikke greit å slå barna sine, selv om man kan falle for fristelsen en sjelden gang. Og det må det da virkelig være lov til å sifra om!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. september 2012 #15 Skrevet 3. september 2012 Jeg hadde klikka i vinkel på ham og fortalt ham hvor liten og patetisk han var som gjorde noe sånt. Og bedt ham unnskylde og krype for jentungen. Og så hadde jeg informert ham om at jeg forventet at dette var et engangstilfelle, at han måtte kunne oppføre seg som en voksen og takle problemene på en bedre måte- og at om han gjør noe lignende igjen er det kroken på døra. Ja du har sikkert aldri gjort noe dumt noengang du da. For et idiotisk innspill anonym.. Fordi om man har gjort en del galt selv, så får man vel ytre sin mening om slikt, og Lilleva sier ikke noe om at HI bør gå fra han eller at han er dårlig far.. Er bare en ren tankegang fra hennes side om hvordan hun ville taklet situasjonen.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 3. september 2012 #16 Skrevet 3. september 2012 Ville fått store problemer med å skulle stole på en som har slått barnet mitt. Vet ikke hva jeg hadde gjort med det, men jeg vet hva magefølelsen sier......
Mummimamma :) Skrevet 3. september 2012 #17 Skrevet 3. september 2012 Syns ikke det er så mye å henge seg opp i. Lang periode uten søvn kan gjøre monster av alle oss. Viktigste er at han angrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå