Gå til innhold

Tips til å kutte nattbleien, noen som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei 4 år gammel jente som ble helt tørr før hun var 3, både natt og dag. Rett før jul i fjor begynt hun å tisse om nettene igjen. Vi prøvde alt føler jeg. Ingen drikke etter et visst klokkeslett, etterhvert følge på do før vi la oss, osv..

Vi valgte sammen med jenta å ta på nattbleie, for uhellene gikk veldig inn på henne. Vi har ALDRI kjeftet eller vært oppgitt.

Nå begynner hun å bli lei seg for at hun må/bør ha på bleie om nettene. Hun prøver så inderlig å ikke tisse, men dette skjer jo i søvne så hun kan jo ikke noe for det. For oss foreldre er det ingen stress med nattbleien, viktigste for oss er at hun har det bra. Men vi ønsker å hjelpe henne, vil ikke at hun skal være så lei seg. Forklarer at mange barn trenger nattbleie til de er store, at det ikke er noen skam. Er heller ikke noe vi går å snakker om så vennene hennes eller andre hører det.

Hun er jo bare 4 år, men er dette noe å ta opp med legen? Hun tisser aldri på seg på dagtid. Søvnen er god og hun våkner alltid uthvilt. Jeg mener at det vil gå seg til men hun selv vil ha en slutt på det Nå.

Jeg var sengevæter til jeg var 7-8 år. Ikke hver natt, men ofte. Vet ikke om det har noe å si..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke før barn har fylt 5 at man trenger å ta de med til lege, har jeg hørt.. men da ikke bare pga noen uhell her og der.

Ser du allerede har prøvd en del.

Her funker noe av det samme, tisser før han legger seg, drikker lite, tar han med på do før vi legger oss osv.

Har noen uhell inn i mellom, men har også begynt å våkne selv når han må på do, så jeg tar det som et skritt i riktig retning, hehe.

Tror nesten dere bare må bestemme at bleiene skal av for alltid og så prate,prate,prate om det går gærnt. (Roe henne ned altså)

Skrevet

Jeg føler at bleiene ikke bare kan fjernes, da hun har uhell hver eneste natt. Ha rprøvd ofte uten bleier også, men hu blir helt i fra seg. Hun har aldri noensinnee fått kjeft for uhellene, vi gjør minst mulig ut av det. Selv om vi såklart snakker om det jevnt over med henne.

Tror jeg bare venter en stund til, heller ta det om et års tid om det fortsetter uten bedring..

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare :)

Skrevet

Ja hvis det skjer hver eneste natt, så skjønner jeg jo at problemstillingen blir litt annerledes..

Det sies jo egentlig at man skal slutte når de våkner med tørr bleie, men her sluttet vi bare fordi det var såpass lenge siden han ble tørr på dagen og at han begynner å bli stor gutt ;)

Snart 5 min da..

Så det er jo ikke noe hast sånn sett for deres del :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...