Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da tenker jeg på tørke støv og vaske alt, inkl soverom? Jeg vasker alt en gang i måneden og badebe/kjøkkenet en gang i uka...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørker støv minst en gang i uka, har vært litt sløv i det siste, men det holder på å tar seg opp igjen. Gulvene vaskes ved behov og støvsuges for det meste. Må ta meg en gulvvask i dag tror jeg :)

Skrevet

Har ikke noe rutiner på det. Vasker litt hver dag, når jeg ser det trengs. Pø om pø :)

Skrevet

Ikke ofte nok sikkert ;-)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hver uke :-p Har hatt "litt" støv på hjernen siden jeg var 18 år og plutserlig bodde alene ;) Så jeg har stor rengjøring en gang i uka, også tar jeg litt pø om pø ellers i uka, men kjøkkenet og baden skrubbes ned en gang pr mnd (mener da tak, vegger, inne i skuffer/skap osv) doen vasker jeg annenhver dag, do er ekle saker...

Skrevet
Hver uke :-p Har hatt "litt" støv på hjernen siden jeg var 18 år og plutserlig bodde alene ;) Så jeg har stor rengjøring en gang i uka, også tar jeg litt pø om pø ellers i uka, men kjøkkenet og baden skrubbes ned en gang pr mnd (mener da tak, vegger, inne i skuffer/skap osv) doen vasker jeg annenhver dag, do er ekle saker...

Første som slo meg nå: å dæven!! =)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Første som slo meg nå: å dæven!! =)

Det kalles for tvangstanker ;) Har vært myyyye verre.. Hadde et år med ekstremitet, huset måtte vaskes fra tak til gulv i alle rom minst 2 dager i uka, og da snakker vi om å vaske av lister i huset med tannbørste, for å være sikker på at det ikke var støv noe sted ;) Er godt jeg har fått hjelp med det verste.. Slik det er nå, passer meg fint, det er i grenseland ;)

Skrevet

Oh my.. er dere veldig grisete av dere eller??

Skrubbe tak og vegger en gang i mnd?? Her gjøres slikt max annenhvert år.. :P

Skrevet

Jeg merker godt at jeg ikke er i form å får gjort alt jeg pleier å gjøre i løpet av uken! Mannen er flink, men gjør bare de viktigste tingene - vasker opp/holder orden på kjk, vasker do/vask/dusj, støvsuger gulv.

Men i tillegg til det pleier jeg å tørke støv i hele huset en til to ganger i uken. Støvsuge sofaen en gang i uken, vaske gulvet når det trengs, støvsuge/vaske lister når ut støvsuger gulvene, osv. Det er ting han ikke ser ;) Oh, som jeg gleder meg til hyperemesisen slipper taket så jeg kan få vasket dette huset fra topp til tå!!! :)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Her vasker vi huset en gang i uken, og stort sett på fredager (deilig å ta helg med rent hus!). Det innebærer vasking av gulv, toaletter, soverom og tørke støv.

Andre ting som f.eks vinduer og kjøkkenskap tar jeg etter behov.

Støvsuge gjør vi derimot hver dag, ettersom vi har en hund som røyter noe inni hampen mye!

Skrevet

vasker bad en gang i uka. doen vaskes hver dag. resten av huset vaskes 2 ganger i uka. ellers vasker jeg overflater som bord og benk etter bruk hver dag.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Oh my.. er dere veldig grisete av dere eller?? Skrubbe tak og vegger en gang i mnd?? Her gjøres slikt max annenhvert år.. :P

Nei, les det svaret jeg gir LME1001 her, så kanskje du forstår det ;) Jeg gjør det ikke fordi vi må det, men fordi hodet mitt forlanger det, tvangstanker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...