Gå til innhold

Andre som ikke går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blei møtt med ein kommentar av ett personalet i barnehagen der sønnen min som blir 17 mnd om 5 dager går. "Se der kommer Kristian krypandes". Sikkert litt teit, men blei ganske irritert. Blei ikke akkurat mindre frustrert nå. Andre som har 17 mnd gamle som ikke går? Han har gått 2-3 skritt i snart ein måned, men kommer liksom ikke lenger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Min gikk noen skritt bare som 16 mnd, men begynte å gå skikkelig da hun var 17 mnd. Så litt sen hun også:) men hun ble vel inspirert av de andre barna og fikk fart på seg.

Ta den tiden han trenger. Har dere sjekket han for låsninger?

Skrevet

Om han virkelig kom krypende er det vel ikke noe å ta på vei for? Tror du er litt ekstra hårsår siden du selv tenker at han er sen.

Datteren min gikk ikke før hun var 15 mnd, men hun fikk da hjelp av fysioterapeut. Men datteren min har et lite handikap (har bare en frisk arm) som gjorde det litt vanskelig for henne å reise seg. Når hun først fikk til det løsnet det fort, var jo ikke bena det var noe galt med, hun kom seg bare ikke opp på dem ;)

Hva sier helsesøster og fysioterapeuten på helsestasjonen da? Om ungen ellers utvikler seg normalt og reiser seg, tar noen skritt osv høres det jo ut som ting går seg til....

Skrevet

Men han kom vel krypendes? Jeg skjønner ikke at man på død og liv skal være så hårsår!?

Sønnen din er jo fullstendig normal selv om han ikke går for fullt enda. Bare kos deg med å ha ham krypendes rundt du :-) vips så er han en slampete skolegutt...

Skrevet

Har ei på 16,5 mnd som ikke går enda(har vært sen på det meste av grovmotorikk). Hun er godt på vei, men tør liksom ikke slippe seg helt. Noen dager har hun fint fremskritt og vi tenker at nå skjer det, men så stopper det opp igjen.

Mange har også sagt at når hun begynner å barnehagen tar det ikke lang tid, men jeg tror at det er motsatt for hennes del, hun er litt forsiktig av seg og tør enda mindre å prøve seg på å gå der.

Hadde hun vært hjemme hele dagene fortsatt og fått prøve seg mer og jeg/vi kunne oppmuntret hadde hun nok muligens gått nå.

Jeg stresser ikke så mye med det jeg da og har hatt lite kommentarer på at hun ikke går. Men såklart innimellom tenker jeg at nå hadde det vært greit at hun gikk.

Skrevet

Ja, jeg vet at jeg er hårsår på akkurat dette. Har ei datter som blir 3 år i desember, og hun var tidlig ute, og Kristian har et søskenbarn som er ei veke eldre som vi treffer ganske ofte. Han har gått i ett par måneder, så det blir vel gjerne til at jeg sammenligner. Og hadde håpt at han gjekk litt nå når det nærma seg høst, blir fort kaldt viss han skal sitte ute i barnehagen i all slags vær.

Skrevet

Forstår at du har lyst at barnet ditt skal kunne gå, men å bli irritert på barnehagepersonalet fordi de sa at han kom krypende, når han faktisk gjorde det? Da går din frustrasjon utover uskyldige, og det blir feil. De mente jo ikke noe vondt med dette. Synes de som jobber i barnehagen får så mye pepper for alt mulig merkelige ting, men denne tar faktisk kaka.

Når det er sagt, så kommer helt sikkert gutten din til å gå snart! :) Men ta deg en tlf til helsestasjonen og ta en prat med de for sikkerhets skyld, så slipper du å bekymre deg for dette:)

Skrevet

Jenta vår var nesten 20 mnd når hun gikk. Ikke noe feil, hun er bare forsiktig. Vi var på ekstra kontroll når hun var 18 mnd.

Skrevet
Forstår at du har lyst at barnet ditt skal kunne gå, men å bli irritert på barnehagepersonalet fordi de sa at han kom krypende, når han faktisk gjorde det? Da går din frustrasjon utover uskyldige, og det blir feil. De mente jo ikke noe vondt med dette. Synes de som jobber i barnehagen får så mye pepper for alt mulig merkelige ting, men denne tar faktisk kaka. Når det er sagt, så kommer helt sikkert gutten din til å gå snart! :) Men ta deg en tlf til helsestasjonen og ta en prat med de for sikkerhets skyld, så slipper du å bekymre deg for dette:)

Eg sa ingenting til personalet om det, eg bare tenkte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...