Gå til innhold

Redd for at kjæresten skal fri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart på tur sammen og jeg har vel fått noen hint om at han skal fri. Jeg har vel ledd det bort og ikke tatt det helt på alvor, sånn at han skal forstå at jeg ikke er klar. Men hva om han frir? Da må jeg jo si nei! Jeg er ikke klar ennå! Det er mine og dine barn og vi bor ikke sammen ennå. For mye kaos, synes jeg, til at vi kan gifte oss nå.

Men hva skal jeg si? Vet ikke helt om jeg vil ta det opp med han på forhånd, for det kan jo hende han bare fleiper og da har jeg åpnet en "can of worms" til ingen nytte. Men kan man virkelig klare å fortsette sammen dersom den ene frir og den andre svarer "ikke ennå"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Vi skal snart på tur sammen og jeg har vel fått noen hint om at han skal fri. Jeg har vel ledd det bort og ikke tatt det helt på alvor, sånn at han skal forstå at jeg ikke er klar. Men hva om han frir? Da må jeg jo si nei! Jeg er ikke klar ennå! Det er mine og dine barn og vi bor ikke sammen ennå. For mye kaos, synes jeg, til at vi kan gifte oss nå. Men hva skal jeg si? Vet ikke helt om jeg vil ta det opp med han på forhånd, for det kan jo hende han bare fleiper og da har jeg åpnet en "can of worms" til ingen nytte. Men kan man virkelig klare å fortsette sammen dersom den ene frir og den andre svarer "ikke ennå"?

Selv om han frir behøver ikke dere å gifte dere med en gang vel? Hvis du ser for deg fremtiden med denne mannen, hvorfor ikke å være forlovet i noen år?

Skrevet
Vi skal snart på tur sammen og jeg har vel fått noen hint om at han skal fri. Jeg har vel ledd det bort og ikke tatt det helt på alvor, sånn at han skal forstå at jeg ikke er klar. Men hva om han frir? Da må jeg jo si nei! Jeg er ikke klar ennå! Det er mine og dine barn og vi bor ikke sammen ennå. For mye kaos, synes jeg, til at vi kan gifte oss nå. Men hva skal jeg si? Vet ikke helt om jeg vil ta det opp med han på forhånd, for det kan jo hende han bare fleiper og da har jeg åpnet en "can of worms" til ingen nytte. Men kan man virkelig klare å fortsette sammen dersom den ene frir og den andre svarer "ikke ennå"?

Selv om han frir behøver ikke dere å gifte dere med en gang vel? Hvis du ser for deg fremtiden med denne mannen, hvorfor ikke å være forlovet i noen år?

Jeg er såpass gammeldags at jeg mener at forlovelse og ekteskap skal skje innen ett år, men uansett om jeg ikke hadde ment det, så er det jo fortsatt andre ting. Vi har jo ikke prøvd å bo sammen eller noe sånt og jeg ser ikke vitsen med å forlove meg når jeg faktisk ikke kan love at jeg vil gifte meg med han en vakker dag. Jeg tror jo det sånn som det er nå, men jeg vet jo ikke.

Skrevet

Da ville jeg snakket med han om det. si hva du føler. Skjønner situasjonen med mine og dine barn, det har vi også. Bor heller ikke sammen. Men hvis du vet at du elsker denne mannen er det jo ingenting å lure på.

Skrevet
Da ville jeg snakket med han om det. si hva du føler. Skjønner situasjonen med mine og dine barn, det har vi også. Bor heller ikke sammen. Men hvis du vet at du elsker denne mannen er det jo ingenting å lure på.

Kanskje det rett og slett er at jeg har for stort kontrollbehov; at jeg ikke klarer å hoppe i det uten å vite at sånn og sånn skal det bli og der skal vi bo, osv. Eller kanskje jeg er for brent av skilsmissen for noen år siden. At jeg ikke klarer å tro at det går an for to voksne mennesker å leve lykkelig alle sine dager og faktisk jobbe seg gjennom problemene som kommer underveis.

Hvem vet..

HI

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Da er det vel bare å si det da, at du ikke er klar for det steget enda, at du synes dere skal gi både dere og ungene mer tid, kanskje flytte inn sammen om litt, se hvordan det går, så kan dere tenke på forlovelse/ekteskap når dere er blitt en vellfungerende familie. Ungene trenger nok tid til å bli vant til å bo sammen de også, kan jo da være greit å gi dem den tiden de trenger også :)

Skrevet

Frie han så så sier du ja men at før dere gifter dere må bo sammen for og være sikker på at det funker ;)

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Kjenner det veldig igjen. Vi bodde 1 år sammen med mine og dine barn, men valgte å bo hver for oss og være kjærester. Så her blir det nok ikke noe giftemål ;-) Men elsker hverandre og vil være sammen. Synes du skal tenke på hva du vil, og føles det ikke riktig må du fortelle han det. Forlove seg kan enn jo gjøre senere. Begge må føle seg klare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...