Gå til innhold

Baby som spiser VELDIG sakte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på nesten 8 uker som spiser veldig sakte. Han er flaskebarn, og kan bruke opptil 1.5 time på èn flaske. Bruker nå toersmokker på flaskene, men lurer på om lurer på om jeg må prøve treersmokkene! Noen som vet om de blir for store når han bare er 8 uker, eller er det bare å prøve?

Evt. noe som har andre tips om hvordan få i han melka i seg fortere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en baby på 10 dager som kan bruke 2 timer på å spise, hvis han får lov. Har fått streng beskjed av helsesøster om at han bruker meg som smokk, og at han skal få 15 minutter på ene puppen, før jeg tar han med opp for å rape og evt. skifter bleie, og 15 minutter på andre puppen.

Men vet ikke om dette er helt samme da ;) Hehe.

Skrevet

Min var sånn men jeg ammet. Han kunne ligge ved puppen i 1-1,5 timer uten å bli ordentlig mett. Men plutselig når han var ca 2mnd, ble han raskere, og supte i seg maten på 15 min:) Da fikk da jeg ett nytt liv:)

Du kan jo prøve å bytte smokk og se om det hjelper også....

Skrevet

Han begynte brått å spise mye fortere rett etter jeg skrev dette innlegget ;) Men har begynt å prøve en str. større på flaskesmokkene, og ser ut til at det går bra. Nå tar det som regel maks 30 min fra han begynner å spise til han er mett :)

Skrevet

eller så kan du prøve bytte smokk:) når vi brukte avent kunne det ta en time på 50-60 ml... bytta til mam og nå går det som bare det:) spiser mer å:) slipper bruke all energien på litt og litt mat:)

Skrevet

Sånn er/var han her også. Virker heller ikke som han bare bruker flaska kos, da han suger av den så og si hele tiden. Når vi var på nyfødtintensiven fikk vi beskjed om at pauser på over 5 sek som regel betydde at de bare koste seg, hvertfall når det gjaldt amming. Men nå har vi gått over til str. 3 på smokker, og det går for det meste veldig bra :)

Gjest Shanti ♥
Skrevet

På barselkurset jeg var på sa de at noen babyer av og til "koste seg for mye" med maten sånn at de aldri ble ferdig og heller lå og døste og småsutta.. da anbefalte de å massere dem litt i håndflater og fotsåler og kanskje stryke litt på dem for å få dem våknere så de skulle spise fortere...

Skrevet

Han koser seg da sikkert :) sikker ikke noe feil idet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...