Gå til innhold

TRENGER HJELP ANGÅENDE INKASSO!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg noen gjeld jeg ønsker å bli kvitt. Jeg er lei av utsette meg selv for denne driten. noe jeg kan takke meg selv for. Som jeg vet utmerket godt.

Jeg trenger ikke å bli fortalt hvor dårlig jeg håndterer penger og blablabla,..De slags kommentarer orker jeg ikke en gang å tenke på akkurat nå, men takker til de som har noen råd og ideer :)

Det jeg vil tenke på er, om det er noen som har vært i samme situasjon som meg før?

Jeg har ordnet opp en del med disse inkasso selskapene, ringt de og lagt en avtale.

Tingene er at jeg bare ønsker å bli kvitt disse med en gang, mye styr å forholde seg til de ulike regningene. Også ønsker vi jo en dag å få boliglån.

Så det jeg lurer på, hvem kan jeg snakke med for å få ett lån på rundt 30.000 - 35.000 kr? Kan jeg snakke med banken? jeg tenker i grunn mest på banken. Har Sparebanken. Noen som har gjort dette før? kan banken hjelpe?

Vi har ett annet forbrukslån på min samboer, der banken trekker automatisk penger i fra kontoen i måneden. jeg tenker i grunnen på det samme.

Jeg har fast jobb fra før av.

Noen som vet? Og hvilken andre plasser kan en søke der de gir lån til slike saker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du i så fall snakke med banken... Om dere eier bolig går det kanskje an å ta opp lån der? Uansett, banken stiller nok ikke opp med mindre de har en viss sikkerhet for å få pengene sine retur. Men snakk med banken, du!

Lykke til!

Skrevet

Har du betalingsanmerkninger i tilknytning til inkassosakene dine, så får du ikke lån noe sted. Uansett synes jeg det er ufattelig dumt å ta opp gjeld for å betale gjeld. Mye bedre å sette opp betalingsplan og betale saker der du har anmerkninger først. Ikke opparbeide deg ny gjeld som du ikke sikkert klarer å betjene.

Skrevet

ville også pratet med banken først,og hørt om mulighetene for et lån der.

litt avhengig av beløpet sikkert,men dette er jo noe de kan.

hadde ikke gått til andre tilbydere av lån enn bank da rentene er skyhøye.

forbrukslån i bank ligger på kanskje 9-10%, det må du nok regne med.

eller så kan lån for å dekke lån bli en ond sirkel,men hør med banken om de kan hjelpe deg.

min kusine har kommet ovenpå igjen etter mye ubetalt gjeld, der var det beinhard prioritering,mye til nedbetaling og lite forbruk ellers som gjorde at hun tilslutt fikk en avtale med banken.

det er ikke lett,og det skal ikke være lett.

men det er vel for at man skal ta lærdom av det.

lykke til! :)

Skrevet

Få et møte med bankrådgiveren din og legg alle kortene på bordet. Si rett ut at du vil ha dette lille lånet for å bli kvitt dyr inkassogjeld og at du har lært på dette. Det at du har fast inntekt er jo et pluss. Lykke til, gammel gjeld som forfølger en er noe herk, så håper du får ordnet opp i det :)

Skrevet

Jeg har fått refinansert gammel gjeld jeg hadde betalingsanmerkinger på.Ville så gjerne ordne opp i dette på egen hånd uten å blande inn min mann, men det ble klin umulig å opprettholde felles husholdning med felles regninger, samtidlig som jeg skulle fullbetale på masse gammel gjeld. Pengen rakk ikke til begge deler og det endte med at gjelda vokste og jeg prioriterte felles utgifter selvsagt.

Til slutt gikk vi i banken og jeg fikk bakt gjelden inn i huslånet som stod på min mann. Gikk helt fint det. Det er det beste jeg gjort. Nå har jeg et avdrag isteden for mange, gjelden er slettet, og jeg har fått tilbake kredittverdi igjenn. Anbefaler dere å gå i banken, legg sannheten på bordet og be om hjelp til en plan, og spør om muligheten for en refinansering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...