Gå til innhold

Være borte fra lite barn i 3 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften er pr dags dato ikke reel, men jeg vet den kommer til å bli det.

For en del år siden ble jeg innkalt til fordelingsmøte i sivilforsvaret.

Innkalling til grunnkurs kom et år etterpå.

Bare for ordens skyld, Norges lover sier følgende: Alle, både kvinner og menn, mellom 18 og 65, som oppholder seg i kongeriket Norge, kan bli kalt inn til sivilforsvarstjeneste, og plikter da å møte.

Visse ting kan gi fritak. På første innkalling fikk jeg et års fritak på grunn av omsorgspermisjon med første barnet mitt. Året etter fikk jeg fritak fordi jeg skulle ta opp et fag på videregående. På siste innkalling fikk jeg fritak på grunn av svangerskap med påfølgende permisjon.

Fritaket varer til neste sommer.

Planen er at jeg skal starte på skolen til neste høst. Jeg har en mann som jobber borte. Så dersom jeg når å begynne på skole før neste innkalling, så blir ikke dette et problem, da vil jeg få fritak. Men hvis innkallingen kommer mens pappan f.eks har pappaperm, så får jeg et kjempeproblem.

Mange tenker nok nå at jeg ikke burde ta sorgene på forskudd, men dette opptar mye av tankene mine. Minste jenta vil da være mellom 12 og 14 mnd gammel, og jeg VIL IKKE være 3 uker borte fra henne da, så liten..

Så what to do, dersom dette blir aktuelt? Noen som har vært i lignende situasjon...? Håper virkelig på noen oppmuntrende tanker..

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Kan du ikke få

Fritak når bandet er så lite? Legg ved masse dokumentasjon på at det absolutt ikke er bra for et så lite barn å være vekk fra mammaen sin så lenge og det kan gi barnet senskader, tillitskrise og traumer. Det må da være gyldig grunn!!?

Skrevet

Jeg tenker og at det burde vært gyldig grunn, men tror ikke det er det. Etter permisjonen er slutt så er man liksom 'fritt vilt' for dem igjen..

Huff..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...