Gå til innhold

Noen som har tatt/skal ta 3D ultralyd?


Babylykke123

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som skal ta/har tatt 3D ultralyd? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvor skal dere evt gjøre det?

 

Anbefales det?

 

Tidlig i graviditeten var jeg fast bestemt på å gjøre det, men etter ordinær ultralyd ble ikke trangen så stor.

Nå må jeg jo straks bestemme meg, og tror jeg kommer til å ta.

Er jo kanskje eneste gangen jeg får oppleve dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal på 3D ultralyd imorgen :) og grunnen til det, er at jeg ikke tok det med førstemann, og angret utrolig i ettertid. er jo en opplevelse da, og ille kos vil jeg tro :) gleder meg utrolig til å få sett lille snuppa i magen igjen ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for å angre jeg og, så blir nok å bestille.

Hva koster det der du skal?

 

Når har du termin?

 

Skriv gjerne en oppdatering i morgen på hvordan det var om du gidder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok det med sistemann... og ble veldig skuffet. Hadde ikke noen wow-opplevelse i det hele tatt. Og da han ble født lignet han ikke i det hele tatt på slik han så ut på 3D UL, så jeg kommer ikke til å gjøre det med nestemann. Føltes som en veldig bortkastet tusenlapp og en lang og kjedelig time på ryggen.

 

Håper dere har bedre opplevelser enn vi fikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med sistemann - og hadde en kjempefin opplevelse. Og når jeg ser på videosnuttene - ser jeg at h*n ligner seg selv :-)

 

Jeg syntes det var veldig koselig, jeg. Om det er verdt 900 kroner, er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for å angre jeg og, så blir nok å bestille.

Hva koster det der du skal?

 

Når har du termin?

 

Skriv gjerne en oppdatering i morgen på hvordan det var om du gidder :)

 

jeg skal ta på volvat, var litt dyrt, 1500kr, men var det som var nærmeste stedet å ta på så :)

 

jeg har termin 17 desember, så er 25+4 imorgen :) hadde egentlg tenkt å ta det i uke 26, men bomma litt på ukene når jeg bestilte timen på tlf :P

 

skal skrive en oppdatering imorgen jeg vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal ta på onsdag. da er jeg 27 uker akkurat. og håper på å se litt av ansiktsformen og den lille kjøttbolle kroppen.

Hvorfor jeg skal gjøre det er jo fordi jeg er utålmodig og vil se åssen han ser ut. dessuten så var han så utrolig sta på ordinær UL at alt vi fikk var en bekreftelse på hans lille (store) penis (ønsket fra pappa :P). Så jeg vil ha noe fine UL bilder av han i denne omgang. Håper at han denne gangen er villig til å stille opp for foto i litt mer beskjedne posisjoner enn å vifte med rumpa til oss. min lille stich. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig at da jeg var inne til ordinær UL i uke 19,så fikk vi både vanlige ultralyd bilder,og et par 3D bilder.Og for dette betalte jeg 100 kr tror jeg!!! Hurra for "Føde-poliklinikken på SUS,Og en supersnill jordmor:-))

Var helt fantastisk å se 3D bildene.Alle sier at han ligner på meg,så får vi se når han er der,om det stemmer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta 3D om en uke. da er jeg 28 uker. Fikk ikke gjordt det med noen av jentene mine og siden dette er siste sjanse så får jeg koste på meg denne opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tenkte og gå. Men tenkte og vente til jeg var over 30 uker. Er det for lenge og vente da? Tenkte babyen hadde lagt på seg litt mer da o blitt litt rundere i skinnene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tenkte og gå. Men tenkte og vente til jeg var over 30 uker. Er det for lenge og vente da? Tenkte babyen hadde lagt på seg litt mer da o blitt litt rundere i skinnene :)

 

ifølge min jordmor så er det mest ideelt mellom uke 25 og uke 30. men det kan hende det var hennes personlige mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for å angre jeg og, så blir nok å bestille.

Hva koster det der du skal?

 

Når har du termin?

 

Skriv gjerne en oppdatering i morgen på hvordan det var om du gidder :)

 

da har jeg vært på 3D, og må¨si at det var en utrolig herlig og koselig opplevelse :)

eneste var jo at lille frøkna var litt kamerasky idag, og hadde både armer og bein foran ansiktet nesten hele tiden :P

men fikk ha 1 time med ultralyd da, så fikk jo se henne masse :)

var litt skuffa over kvaliteten på bildene vi fikk med, den var utrolig dårlig, men jordmora sa at hun lå veldig langt inn i magen, vet ikke om det hadde noe å si men...

har ihvertfall bestemt å ha enda en 3D på et annet sted enn vi var idag når jeg er i uke 30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også tenkte og gå. Men tenkte og vente til jeg var over 30 uker. Er det for lenge og vente da? Tenkte babyen hadde lagt på seg litt mer da o blitt litt rundere i skinnene :)

 

ifølge min jordmor så er det mest ideelt mellom uke 25 og uke 30. men det kan hende det var hennes personlige mening :)

 

Oki, jeg får høre med jordmor når jeg skal på mandag. Da er jeg 28 uker. Får bare håpe jeg kommer raskt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tatt noen 3D bilder :( eller 2D heller. Lille Stich dekket ansiktet sitt hele tiden og beveget seg masse. sparket UL apparatet ved flere anledninger.. haha... att på til så hadde jordmor besøk av en ultralyd maskin ekspert som skulle vise henne nye funksjoner og dermed fikk vi timen gratis. MEN... han sa at tiden for gode 3D bilder er over, for nå er fosteret så stor at hele han passer ikke inn i et bilde. dessuten begynner han å bli stor og da er det for lite fostervann til å kunne få klare bilder. Han sa at ideelt tidspunkt for UL bilder i 2D/3D/4D er mellom uke 20 og 25. men fikk vite at småen er 1068 gram og det er helt gjennomsnittlig. og at alt var bra og det var fremdeles en gutt :P og fikk se hele 40 minutter av han svømme rundt, pille seg i nesa, suge på fingrene, spille fotball og at han ligner litt på pappaen sin. :P det holder for min del. Sambo var jo også til stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på mandag, og lillesøster (som ble bekreftet) lå med ansiktet i morkaka hele tiden, så det ble ikke bra bilder. Skal tilbake 21. for et nytt forsøk (gratis).

Vi så med en gang at hun ligner storesøster, og flere som har sett det ene ok bildet sier det samme. ;)

 

Vi gjorde det fordi jeg synes det er godt med en ul litt senere i svangerskapet, med 3D får man som regel 100% bekreftet kjønn, og fordi storesøster synes sine bilder er morsomme å se på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På grunn av alt for mye fostervann er jeg inne til ultralyd en gang i uken for å måle fostervannet. Sist uke var jeg så heldig å få avlsuttet undersøkelsen med en 3D ultralyd :))) kjempesnill lege som sendte med oss mange 3D bilder hjem uten at vi betalte en eneste krone :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 3D forrige uke, og det var en litt overraskende opplevelse!

Juleprinsessen vår hadde blitt til en juleprins, så det var litt av et sjokk :) Har kommet over det nå, og er absolutt like fornøyd med det. Selv om vi må starte helt på nytt, på en måte.

Dette tok oppmerksomheten litt bort fra selve 3D'en.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, det hørtes litt sjokk ut :) Jeg skal på 3D i morgen, og håper det ikke skjer med våres prinsesse. Har jo kjøpt litt rosa klær etterhvert :P He he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så fint lite på 3D ul da mini var både kamerasky og lite samarbeidsvillig! Hun lå med hoden godt ned i bekkenet og med ansiktet inn mot ryggraden min.. Jordmoren prøvde å trykke og riste og på et tidspunkt stod jeg på alle fire oppå benken der i håp om at tyngdekraften skulle utgjøre noen forskjell! Det gjorde den ikke.

 

Så vi fikk kun noen halvveis gode bilder av halve ansiktet innimellom. Litt kjipt å betale 800 kr når opplevelsen kunne vært så mye bedre, men på en annen side fikk vi jo sett den lille igjen og vite at alt bare var helt perfekt! Og det teller jo mest av alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som jeg. hehe. fikk ett bilde og den har jeg gjemt bort for han så ikke ut som menneske på den. scary.. men til gjengjeld fikk vi se han sparke og pille seg i nesa og at alt var normalt og perfekt. i hele 40 minutter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Ultralydklinikken på Lysaker. 40 minutt, fikk se han masse, og bekreftet at det virkelig er en HAN :)

Jeg selv mener han er lik meg og min slekt i profilen, men far-siden mener han er mest lik dem. Så spennende å se når han kommer ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på enda en kontroll på Riksen i går - er inne ca hver tiende dag, og siden den ene jenta lå så greit til flikka legen over på 3D og skrev ut tre bilder til oss. Gøy! Den andre jenta gjemte seg vekk, så henne så vi bare bakhodet på, men morsomt likevel. Ble liksom mer baby med en gang. Ikke kosta det oss noe heller ;) Hadde snakka om å ta privat, men droppa det siden det er så vanskelig med to - og det var jo like greit når den ene nekta å vise seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...