Gå til innhold

Tilrettelegging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig snakk om her? man kan jo ikke la det gå utover de andre medarbeiderne. Da blir jo de utslitt og blir sykemeldt på grunn av oss gravide ;)

Har dere fått noe tilrettelegging på deres arbeidsplass? Evt. hva består det av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Det er spørs hvor du jobber hen, og om det er muligheter for tilrettelegging. Vet om flere som har gått fra fysisk arbeid til mer kontorarbeid under svangerskapet.

Skrevet

Jeg jobber som operativ politidame ute i gata til vanlig. Umulig å kombinere med svangerskap. Så når vi blir gravide, blir vi satt til "innetjeneste". Jeg jobber nå som etterforsker. I tillegg til bytte av tjeneste, kutter de også ut nattevaktene våre, sånn at jeg jobber dag/kveld og helg. Det at jeg erborte fra vaktlaget mitt, gkør jo at det er en person mindre ute, men sånn er det dessverre bare. Damer må føde barn:-)

Skrevet

ja om de ikkje kan tilrettelegge din stilling må du omplaserest. om det ikkje er mulig og omplasere eller tilrettelegge kan du havne i svangerskaps permisjon. da må legen/ jordmoren din signere at du ikkje kan jobbe i din stilling. og arbeidsgiver signere på at det ikkje er mulighet til og omplasere deg.

om det går ut over andre er ikkje ditt problem. da må de ta inn en vikar eller ordne det på andre måter. du får ingen ting i gjenn for og utsette deg og baby for farer. jobben klarer seg allitds :)

Skrevet
ja om de ikkje kan tilrettelegge din stilling må du omplaserest. om det ikkje er mulig og omplasere eller tilrettelegge kan du havne i svangerskaps permisjon. da må legen/ jordmoren din signere at du ikkje kan jobbe i din stilling. og arbeidsgiver signere på at det ikkje er mulighet til og omplasere deg. om det går ut over andre er ikkje ditt problem. da må de ta inn en vikar eller ordne det på andre måter. du får ingen ting i gjenn for og utsette deg og baby for farer. jobben klarer seg allitds :)

Ja det er sant. Har sykemeldt meg 40 % fordi det blir for mye gåing og ståing. Vil jo gjerne jobbe, men orker ikke presse meg til jeg stuper. Jobber i barnehage som assistent, og har ikke mulighet til å sitte så mye som jeg trenger.Bekkenet skriker.....

Skrevet

Jeg er pedagog i barnehage. Heldigvis er jeg ikke dårlig i kroppen så jeg jobber på vanlig måte når jeg er på jobb men jobber annenhver dag noen uker nå (50% SM). Er på småbarnsavd. så de andre er flinke å ta de tyngste ungene ned fra bordet/legge dem/bytte på dem så jeg slipper de tyngste løftene. Ellers vet jeg at andre som har vært gravide og fått bekkenløsning har fått gjort mye kontorarbeid (vi lager mye skjema, månedsmapper med bilder osv for alle barna hver mnd, ukebrev og lignende) og ellers fått sitte mye på gulvet med barna og leke :) Det viktigste er egentlig å snakke med de på avdelingen først og fremst men også med sjefen. Du er garantert ikke første som er gravid der så de vet nok hva som er blitt gjort tidligere :)

Masse lykke til!

Skrevet
Jeg er pedagog i barnehage. Heldigvis er jeg ikke dårlig i kroppen så jeg jobber på vanlig måte når jeg er på jobb men jobber annenhver dag noen uker nå (50% SM). Er på småbarnsavd. så de andre er flinke å ta de tyngste ungene ned fra bordet/legge dem/bytte på dem så jeg slipper de tyngste løftene. Ellers vet jeg at andre som har vært gravide og fått bekkenløsning har fått gjort mye kontorarbeid (vi lager mye skjema, månedsmapper med bilder osv for alle barna hver mnd, ukebrev og lignende) og ellers fått sitte mye på gulvet med barna og leke :) Det viktigste er egentlig å snakke med de på avdelingen først og fremst men også med sjefen. Du er garantert ikke første som er gravid der så de vet nok hva som er blitt gjort tidligere :) Masse lykke til!

Takk ;) Jeg føler bare at det blir så tungt for de andre når jeg skal slippe unna alle tunge løft og sitte så mye som jeg trenger. Vanskelig på turdager når vi er 4 timer i skogen o.l

Skrevet

Ja det er sant og jeg vet akkurat hva du mener, men hvis dere har flere avdelinger går det jo kanskje an å bytte med en annen voksen som har lyst å gå en tur :) Bra du er flink å bremse før det går gale ihvertfall. 2 dg å hvile ut på mellom slagene er nok lurt :) Jeg føler ihvertfall at det hjelper!

Skrevet
Ja det er sant og jeg vet akkurat hva du mener, men hvis dere har flere avdelinger går det jo kanskje an å bytte med en annen voksen som har lyst å gå en tur :) Bra du er flink å bremse før det går gale ihvertfall. 2 dg å hvile ut på mellom slagene er nok lurt :) Jeg føler ihvertfall at det hjelper!

Ja jeg skal jobbe mandag, onsdag og fredag :) Synes det er helt genialt, for da rekker jeg å komme meg litt. Må bli flinkere å si ifra på jobben også, så jeg ikke sliter meg ut. Nå er jeg borte på turdagene, og jobber når det er møtedag f.eks. Det er lurt for da får jeg sitte litt. Det er jo vondt det også, men variasjon er viktig. Stå, sitte, ligge og gå er en perfekt dag for oss gravide;)

Kanskje litt svømming hadde gjort seg også, for å bli litt vektløs.

Skrevet

Svømming er ikke dumt. Det anbefalte lege og jordmor, men jeg orker ikke da jeg ikke liker vann noe særlig. Men jeg vil tro det er den beste mosjonsmetoden for gravide, og andre som sliter med slitasjesmerter her og der :)

Skrevet

Ja jeg har tenkt på svømming nå den siste tiden. Sykler 8 km hver dag, men det begynner å bli vanskelig å komme seg opp på sykkelen,da jeg har guttesykkel med stang. Må uansett slutte å sykle når det blir frost på bakken ;)

Skrevet

Jeg klarte heldigvis å jogge/gå fort joggerunden min i går kveld!! Det var deilig!! Håper jeg klarer det minst annenhver dag fremover slik som før jeg ble gravid. Jeg satser alle penga på at 2. term skal bli super slik som sist :P

Hvis ikke blir jeg sikkert superdeppa, haha :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...