Ladybird2014 Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Jeg er utdannet allmennlærer. Har jobbet fire år i grunnskolen. Nå er jeg så lei av å være sliten og deprimert. Føler jeg ikke strekker til. Men hva kan jeg jobbe som? Ser de søker etter spesialpedagog/lærer til et ressursteam her i området. Jeg er 27 år. Kan det være noe, eller vil de heller ha en med mer erfaring..? Jobber i vikariat nå. Er så lei av å måtte ta det som blir igjen av jobber, det som ingen andre vil ha... Sliten av alt lærerjobben medfører: kontakt med barnevern, flyktningkonsulent, krevende foreldre.... Undervisning som ikke holder standarden jeg vil fordi alt annet spiser meg opp. Jeg er helt på tuppa hjemme om dagen. Skjenner og er så irritabel! Vondt i magen og tar så lett til tårene.... Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 "Sliten av alt lærerjobben medfører: kontakt med barnevern, flyktningkonsulent, krevende foreldre...." Da burde du nok ikke søke jobb i ressursteam
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Du høres litt ut som meg da jeg jobbet som lærer. Prøvde meg som støttepedagog i bhg ett år, og selv om det var mye bedre enn å jobbe i skolen fant jeg fort ut at jeg rett og slett hadde valgt feil yrke her i verden. Nå har jeg begynt på ny utdanning, kun 6 år etter jeg ble uteksaminert lærer. Jeg er så utrolig glad for at jeg fant ut mitt eget beste til slutt, jeg føler meg 20 kg lettere og den tunge stenen i brystet er borte. Jeg satser nå på mer kontorrelaterte yrker. Ja, jeg taper tid og penger (skal studere i 3 år - men jeg elsker hvert sekund på universitetet), men det er så verdt det.
Himmel og hav Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Du får vel neppe jobb som spesiapedagog om du ikke er utdannet som det, men det er mange andre muligheter. Jeg vet om lærere som jobber i NAV, i klesbutikk, i kommuneadministrasjonen osv. Følg med på stillingsannonser og se hva som finnes der ute
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Du høres litt ut som meg da jeg jobbet som lærer. Prøvde meg som støttepedagog i bhg ett år, og selv om det var mye bedre enn å jobbe i skolen fant jeg fort ut at jeg rett og slett hadde valgt feil yrke her i verden. Nå har jeg begynt på ny utdanning, kun 6 år etter jeg ble uteksaminert lærer. Jeg er så utrolig glad for at jeg fant ut mitt eget beste til slutt, jeg føler meg 20 kg lettere og den tunge stenen i brystet er borte. Jeg satser nå på mer kontorrelaterte yrker. Ja, jeg taper tid og penger (skal studere i 3 år - men jeg elsker hvert sekund på universitetet), men det er så verdt det. Ble nysgjerrig - hva utdanner du deg til nå? Er også lærer, men ikke jobbet som det på tre år. Jobber nå i administrasjon i en privat bedrift.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Tro meg, om du er sliten av vanlig lærerjobb vil du IKKE jobbe som spesialpedagog! Det er tusen ganger mer slitsomt....
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #8 Skrevet 3. september 2012 Du høres litt ut som meg da jeg jobbet som lærer. Prøvde meg som støttepedagog i bhg ett år, og selv om det var mye bedre enn å jobbe i skolen fant jeg fort ut at jeg rett og slett hadde valgt feil yrke her i verden. Nå har jeg begynt på ny utdanning, kun 6 år etter jeg ble uteksaminert lærer. Jeg er så utrolig glad for at jeg fant ut mitt eget beste til slutt, jeg føler meg 20 kg lettere og den tunge stenen i brystet er borte. Jeg satser nå på mer kontorrelaterte yrker. Ja, jeg taper tid og penger (skal studere i 3 år - men jeg elsker hvert sekund på universitetet), men det er så verdt det. Ble nysgjerrig - hva utdanner du deg til nå? Er også lærer, men ikke jobbet som det på tre år. Jobber nå i administrasjon i en privat bedrift. Jeg utdanner meg til arkivar. Søkte en haug med kontorjobber og håpet at lærerutdanningen skulle være tilstrekkelig, men ble ikke innkalt til intervju engang... Så da hoppet jeg til slutt i det og startet min utdannelse nr. 2 :-)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 Du høres litt ut som meg da jeg jobbet som lærer. Prøvde meg som støttepedagog i bhg ett år, og selv om det var mye bedre enn å jobbe i skolen fant jeg fort ut at jeg rett og slett hadde valgt feil yrke her i verden. Nå har jeg begynt på ny utdanning, kun 6 år etter jeg ble uteksaminert lærer. Jeg er så utrolig glad for at jeg fant ut mitt eget beste til slutt, jeg føler meg 20 kg lettere og den tunge stenen i brystet er borte. Jeg satser nå på mer kontorrelaterte yrker. Ja, jeg taper tid og penger (skal studere i 3 år - men jeg elsker hvert sekund på universitetet), men det er så verdt det. Ble nysgjerrig - hva utdanner du deg til nå? Er også lærer, men ikke jobbet som det på tre år. Jobber nå i administrasjon i en privat bedrift. Jeg utdanner meg til arkivar. Søkte en haug med kontorjobber og håpet at lærerutdanningen skulle være tilstrekkelig, men ble ikke innkalt til intervju engang... Så da hoppet jeg til slutt i det og startet min utdannelse nr. 2 :-) hva er en arkivar?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #10 Skrevet 3. september 2012 kanskje du bare er på feil skole? kan være forskjellig organisering, antal ansatte osv på skoler... eller om du kunne trides bedre med enda eldre barn? ?uskolen eller noe :=)
Mor di! Skrevet 3. september 2012 #11 Skrevet 3. september 2012 Jeg er utdannet lærer, og har fått meg jobb på kontor i oljebransjen:-) Tok lang tid før jeg ble kalt inn til intervju, men da jeg først kom inn, fikk jeg jammen jobben!:-)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #12 Skrevet 3. september 2012 De fleste utbrente lærerene jeg kjenner, jobber nå i NAV, kanskje det hadde vært en mulighet, tatt permisjon og prøvd noe annet?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 På 3.9.2012 den 13.26, Anonym bruker skrev: Jeg utdanner meg til arkivar. Søkte en haug med kontorjobber og håpet at lærerutdanningen skulle være tilstrekkelig, men ble ikke innkalt til intervju engang... Så da hoppet jeg til slutt i det og startet min utdannelse nr. 2 :-) Gammel tråd, men er i samme situasjon og lurer veldig på hvordan det har gått? Hvordan er jobbmulighetene for arkivarer? Anonymkode: d9f72...735
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå