Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Jeg og eksen gikk hvert til vårt for et og et halvt år siden. Han har ikke vært en kløpper til å ha barna (tre stk), har de fordi han Må og ikke fordi han ytrer noe spesiell lyst. Siden jeg har en frilansjobb så har jeg tatt meg av alt som har med skoleferier o.l. første året, han har kun hatt dem annenhver helg. I år tok han dem 12 dager i sommerferien totalt (og skrøt på seg hvor flink han var) og har hatt dem noen langhelger på våren og i vinter/påskeferien. Han fikk seg ny dame ganske raskt etter at vi flyttet fra hverandre på vinteren men fortalte meg i fjor høst at det var slutt. Men i hele vinter (2012) når han hadde dem i helgen var de hos henne...selv de gangene hun ikke hadde barna sine. Nå spurte han meg om han kunne få barna i de to siste ukene i juli neste år, da de skulle til syden og at det var da HUN hadde ferie. Problemet mitt er at jeg kommer fra Kristiansand (vi bor nå i Trondheim). Vi pleier derfor å dra hjem til meg i minst tre uker på sommeren da jeg har all min familie der og venner. (jeg har blitt boende i Trondheim for at han skulle få muligheten til å se barna sine regelmessig, og de og, men savnet hjem er likevel stort for meg). Denne tre-ukersferien får jeg ikke til om de skal dra i den perioden. Klart, det er ikke snakk om liv og død, men samtidig så vet jeg ikke helt om jeg vil gi fra meg denne "ferien" min. Så jeg spurte eksen i kveld, uten å ville bry meg om hans liv, men om de var sammen igjen og om dette ledet til noe seriøst...og forklarte han at jeg selvfølgelig var villig til å vurdere dette med ferien for han sin del men at hun faktisk ikke var en person jeg hadde ønske om å ta hensyn til. Han svarte meg at nja...de var ikke sammen...men de var jo sammen hele tiden da. Så da lurer jeg på om det er kjipt av meg å si nei til å "gi fra meg" ferien min, slik at han får seg en sydentur med en dame som han egentlig ikke virker som om han planlegger å dele livet sitt med?
Liv & Røre Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 (endret) Det er ikke kjipt av deg å ikke gi fra deg ferien din for en dame han egentlig ikke er sammen med, men det er kjipt av deg å ikke gi fra deg ferien din så barna dine ikke får dra til syden med sin far. Endret 2. september 2012 av SofaSlave
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Skjønner at du vil strekke deg langt, men jeg syns ikke du skal strekke deg så langt at far kan gjøre som han vil. Det er du og far som skal sette ferie, ikke den nye dama, men du og far. Jeg mener at det bare er rett og rimelig at du tar de 3 ukene så barna får møte familie på sørlandet enn å dra til syden med far og "on-and-off"-dama hans. Du er ikke kjip.
Mø schæl! Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Hei :-)! Jeg synes IKKE du er kjip. Det er godt mulig du får mange andre svar her nå, men jeg forstår situasjonen din utrolig godt og du har min fulle støtte. Ellers er vi litt i samme situasjon bomessig. Jeg kunne derfor GJERNE ha tenkt å korrespondere litt med deg, hvis du har lyst :-)? Jeg får jo ikke til å sende deg PM siden du er anonym, men du kan jo melde på meg hvis du vil :-)!
ma(G)ma med to små :) Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Nei, det er ikke slemt av deg. Det virker som om du er flink til å legge tilrette, men denne gangen kan du med god samvittighet ta hensyn til deg selv
O`Neill Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Jeg og eksen gikk hvert til vårt for et og et halvt år siden. Han har ikke vært en kløpper til å ha barna (tre stk), har de fordi han Må og ikke fordi han ytrer noe spesiell lyst. Siden jeg har en frilansjobb så har jeg tatt meg av alt som har med skoleferier o.l. første året, han har kun hatt dem annenhver helg. I år tok han dem 12 dager i sommerferien totalt (og skrøt på seg hvor flink han var) og har hatt dem noen langhelger på våren og i vinter/påskeferien. Han fikk seg ny dame ganske raskt etter at vi flyttet fra hverandre på vinteren men fortalte meg i fjor høst at det var slutt. Men i hele vinter (2012) når han hadde dem i helgen var de hos henne...selv de gangene hun ikke hadde barna sine. Nå spurte han meg om han kunne få barna i de to siste ukene i juli neste år, da de skulle til syden og at det var da HUN hadde ferie. Problemet mitt er at jeg kommer fra Kristiansand (vi bor nå i Trondheim). Vi pleier derfor å dra hjem til meg i minst tre uker på sommeren da jeg har all min familie der og venner. (jeg har blitt boende i Trondheim for at han skulle få muligheten til å se barna sine regelmessig, og de og, men savnet hjem er likevel stort for meg). Denne tre-ukersferien får jeg ikke til om de skal dra i den perioden. Klart, det er ikke snakk om liv og død, men samtidig så vet jeg ikke helt om jeg vil gi fra meg denne "ferien" min. Så jeg spurte eksen i kveld, uten å ville bry meg om hans liv, men om de var sammen igjen og om dette ledet til noe seriøst...og forklarte han at jeg selvfølgelig var villig til å vurdere dette med ferien for han sin del men at hun faktisk ikke var en person jeg hadde ønske om å ta hensyn til. Han svarte meg at nja...de var ikke sammen...men de var jo sammen hele tiden da. Så da lurer jeg på om det er kjipt av meg å si nei til å "gi fra meg" ferien min, slik at han får seg en sydentur med en dame som han egentlig ikke virker som om han planlegger å dele livet sitt med? Dem det skal tas hensyn til i slike feriefordelinger er mammaen og pappaen... Du burde ikke se deg selv som kjip fordi du hadde ansett DIN ferie og tid med barna som viktigere enn ferien til ei som ikke helt sikkert er kjæreste, men er ansett såpass viktig nok til å bli tatt hensyn til over deg for den tåpelige unnskyldningen av en mann (les; din ex)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 Du bør ha et mål for øyet og det er å legge til rette for dine barns forhold til sin far. Her i huset er vi to voksne som skal ha ferie, vi har bare våre barn, en barnehage og en SFO som ikke har samme ferieordningene. Det er et styr. Jeg er den fleksible, eller stortsett den fleksible, og det er ikke greit de gangene min arbeidsgiver også krever fra meg. Mannen min må være på jobben når han skal være på jobben.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Du bør ha et mål for øyet og det er å legge til rette for dine barns forhold til sin far. Her i huset er vi to voksne som skal ha ferie, vi har bare våre barn, en barnehage og en SFO som ikke har samme ferieordningene. Det er et styr. Jeg er den fleksible, eller stortsett den fleksible, og det er ikke greit de gangene min arbeidsgiver også krever fra meg. Mannen min må være på jobben når han skal være på jobben. Far er den som har hovedansvaret for sitt forhold til sine barn og hva tror du er mest fruktbart for barna i ferien: Besøke familie eller tur til syden med far og hun som kanskje er dama eller ikke? Det er IKKE mors ansvar å passe på at far har et forhold til barna. Det er fars ansvar og mor skal ikke alltid være den som skal vike for at far skal få sine krav gjennomført. Og når dette i tillegg er en mann som ikke er særlig interessert og dermed ikke tar sitt ansvar på alvor så er det klart at mor kan reise på ferie med ungene så de kan få møte besteforeldre og øvrig familie.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #9 Skrevet 2. september 2012 HI Dessverre så er ikke barna så opptatt av denne ferien, da far ofte er mer opptatt med dame og mener at barna skal leke sammen. Han velger nok denne løsningen fordi det er enklere for han å dra på ferie med en kvinne som tar seg av mat og andre ting og hvor han kun behøver å hjelpe til (og så skryte av hvor flink han er til å hjelpe til). Det er derfor han er hos henne hver barnehelg også...barna har såvidt vært inne på at de ikke synes det er så spennende å være med denne andre familien, men jeg føler jo ikke at dette er noe som angår meg. Annet enn at det resulterer i at barna ikke vil dra til pappaen sin og sier de heller vil være med meg enn med han:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå