Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Jeg er på butikken omtrent hver dag, men tenker at jeg skal begynne å handle 1 gang pr uke..men får det ikke til.. Tenker at man sparer penger og tid på dette det er bare meg og sønnen min, men likevel bruker jeg en del penger på mat.. Noen her som er flinke å handle sjelden? og har dere gode forslag til middager?? fikk en bok på skolen til sønnen min, der fant jeg faktisk ett par tips jeg skal prøve. Men trenger flere
Preggers Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Tunfisk er billig og man kan lage kjempegode burgere/kaker av det. Server med poteter og brun saus, som om det var kjøttkaker. Jeg elsker dem, spiser kun fisk så...
schnuppi Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Hmm..ok litt skeptisk på tunfiks tror jeg..hehe. Vi burde absolutt spise mer fisk! det blir ALT for lite av det.. Hvilke type fisk bruker dere? kjøper dere vanlig frossen fisk i butikken eller??
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Skriv middagslister, gjerne for flere uker i slengen. Handle utifra denne, sjekk skuffer/skap/fryser om du har det som trengs, kjøp kun inn det du mangler. Man trenger gjerne noen uker før man har oversikt over hvor mye som går av brød, melk, pålegg og frukt/grønnsaker, men når man har oversikten er det enkelt å handle inn så det varer gjennom uken. Jeg kjøper f eks det antall brød vi bruker og fryser(og husker å ta opp). Men skjer at jeg må innom for å supplere med både brød og melk, eller middag om vi ombestemmer oss og vil ha noe annet en dag(er ikke sååå strikt) Etterhvert som man kommer inn i vanen med å skrive middagslister så kan man handle inn for en mnd i enkelte ting også, f eks fisk og kjøtt om man fryser det.
Preggers Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Hmm..ok litt skeptisk på tunfiks tror jeg..hehe. Vi burde absolutt spise mer fisk! det blir ALT for lite av det.. Hvilke type fisk bruker dere? kjøper dere vanlig frossen fisk i butikken eller?? Smak og behag det, men jeg synes du skal prøve det en gang Ja, kjøper frossen fisk på butikken, helt ok. Laks er min favoritt, torsk på 2. plass. Mannen min og sønnen vår spiser kjøtt, da...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Bli kjent med butikkene. Kjøper masse kjøttdeig og laks på henholdsvis fredager og mandager på bunnpris, se gjennom reklamer etter gode tilbud på diverse butikker, hamstre og frys. Lag sausene selv - lag farsematen selv.
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Setter opp ukesmeny og handler kun det jeg trenger. Kjøper spesialtilbud av kjøtt og fisk og fryser og bruker dette på ukesmenyene. Lager mat fra bunnen av. Bruker 3-4000 på mat og husholdningsartikkler i mnd. Alene med jente på snart 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå