Gå til innhold

kiropraktor/manuellterapaut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 4 mnd som sover dårlig på natta. Hun faller kun til ro ved puppen om kvelden, kan ikke legges i sengen før ho har sovnet ordentlig, for da våkner ho og er helt bajas (klarer ikke la ho ligge å skrike, har prøvd 1 gang og etter nærmere 2 timer klarte jeg ikke la vær å ta ho opp, aldri mer). Ho legges kl 19.00 og da sover ho til 22-23 hvor jeg vekker ho å gir ho mat når jeg legger meg hvis ho ikke har våknet selv (da slipper jeg å ligge å vente på at ho skal vånke for å få mat, før jeg får ro i kroppen)

som oftest sovner ho igjen men noen ganger er det umulig, så da er det opp i stua (uten lys på) å prøve å roe henne uten stimuli og vente til ho sovner (kan ta alt fra 20 min til 3 timer). hvis ho sovner igjen, våkner ho alltid mellom 02- 04 og da er det på samme måte som jeg har beskrevet over her, og uansett når ho sovner igjen da, så starter dagen 1.5 time etterpå, oftest mellom 04.30 og 05.30! ho vil sjeldent ha mat når ho våkner så er ikke derfor, blir så frustrert av å ikke få sove mer enn toppen 2 timer i strekk før man må være oppe i et par timer osv osv.

Ikke sover ho mye på dagen heller 2 dupper ala 1/2 til 1 time og ikke senere enn kl 16.

Dette ble mye og rotete men skal komme til spm mitt:

Er det noe vits i å prøve å ta henne med til kiropraktor eller manuellterapaut?

Har vært hos fysoi og alle bevegelser og utvikling er helt etter normalen..

Men trenger så sårt hjelp til å få henne til å sove..

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet (endret)

Jeg ville først forsøkt manuellterapeut, og da en som jobber med barn. De er i tillegg gratis.

Vi tok med yngstemann dit for å sjekke nakken.

Endret av Kira bjeffer!
Skrevet

Har litt av samme problemer. Har vært en gang hos manuell terapeut, han fant stivheter i korsrygg og nakke. Skal dit igjen nå snart og fortsette behandlingen. Så håper vi får litt orden på sovingen. Han vi er hos er spesialist på baby.

Skrevet

Takk for svar til begge.

Er alle manuellterapauter gratis?

Må man få henvisning fra lege/helsesøster?

Hvor finner jeg de hen?

Helt grønn på sånne ting...

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Du trenger ingen henvisning. Det er gratis for barn.

Søk på nettet etter en i nærheten av der du bor. Du kan også gå inn på foreningen sin nettside, og de har oversikt over hvem som jobber med barn.

Og hvis du bor i nærheten av Drammen, kan jeg anbefale en super en!

Skrevet

Ok, det hørtes nesten for godt til å være sant at det er gratis :P

Da skal jeg gå å lete etter en her i området, bor i Rogaland dessverre...

Tusen takk :D

Skrevet
Ok, det hørtes nesten for godt til å være sant at det er gratis :P Da skal jeg gå å lete etter en her i området, bor i Rogaland dessverre... Tusen takk :D

Her kan du finne manuellterapeuter som behandler barn: http://www.manuellte...ult.aspx?sid=85

De skal være gratis og du trenger ikke henvisning.

Skrevet

Syns du skal få deg en time hos manuellterapaur siden de er gratis, som de andre har nevnt over her.

Er mulig jeg er helt på bærtur men har du vurdert å prøve med litt fast føde? Er jo noen som sier at hvis babyen er over 4 mnd og sover dårlig kan det være behov for fast føde.

Skrevet

Enig med hun som foreslår å prøve litt grøt/velling :)

I tillegg vil jeg anbefale deg å gå på helsekosten å kjøpe pro-biotika. Pass på at du får den for babyer. Hjelper tarmen ved å tilføre melkesyrebakterier. Anbefalt av osteopaten vi har vært hos.

Og siden det er gratis får du deg en time hos manuellterapaut. Er det noe galt så får du hjelp, og er det ikke det så vet du i allefall det da.. :)

Kjempeslitsomt å ikke få nok søvn, skjønner deg godt. Gjør det du kan for å få det på stell, så du ikke kjører deg helt på felgen.

Og her får du pluss i boka for aldri mer gråte''kur''! :)

Skrevet

Takk for tips alle sammen.

Har i samråd med helsesøster startet med grøt på kvelden fra ho var 3 mnd, og det har ikke hatt noe innvirkning i det hele tatt dessverre.

Fikk sjekket ut den lista med manuellterapauter for barn + ringt litt sundt og det ser ut som om nærmeste er 2 timer med tog og så halvtime med buss videre (for en som ikke har bil) Så må jeg tenke litt på den, blir mye utgifter hvis man skal dit jevnlig.

Fikk kontakt i dag med en familiekonsulent som er "spsialist på søvn på spebarn". så nå skal vi prøve ut det først før vi går videre. Noe må uansett snart gjøres!

Takk alle :D

HI

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Hvis det hjelper deg noe, så har vi sjekket yngstemann her for alt mulig....og han har vært helt lik din lille. Han er 7 mnd, og har spist tre måltider med fast føde lenge. Allikevel har han sovet altfor lite. Og foretrekker helst å være våken fra ca kl 0200 til 0500 HVER natt. Når han sovner igjen kl 0500, så tar det ikke lang tid før storesøster står opp og vekker han :)

Men (bank i bordet!), han har sovet 3 fulle netter forrige uke og sov fra kl 2000 til 0700 i natt. Hurra!

Så ønsker deg masse lykke til, og vi får trøste oss med at det blir bedre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...