Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 ei bekjent av meg ble gravid i fjor, hun hadde sex med bl.a kompisen min flere ganger, 9 mndr e tterpå fikk hun en gutt..MEN i tiden etter hun hadde sex med kompisen min fikk hun seg kjæreste... hun oppførte han som faren... men barnet er prikk lik kompisen min ! hvordan kan han finnne dette ut? jenta nekter å ta farskapstest, hva er rettighetene til kompisen min?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Kontakt Nav for å høre om mulighetene til å tvinge gjennom test.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Hun kan ikke nekte test. Ønsker han test fordi han tror han er faren får han gjennomslag på det.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Han kan kreve en farskapsattest, mem vet ikke helt hvem han må prate med for å ordne det. Nav kansje..
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Ja det er forresten Nav han henvender seg til.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Her er det først og fremst barnet som har krav og rettigheter i form av feks. barnekonvensjonen, som også Norge har undertegnet, som sier noe om at alle barn, så langt det lar seg gjøre, har rett til å kjenne sine foreldre, vite om sitt opphav og familieforhold. Dersom barnet blir frarøvet noe av dette så skal staten, i dette tilfellet ved NAV og eventuelt videre av politiet, bistå med gjennopprettelse. Barnet har altså rett på å få vite hvem som er far. Det er NAV i første instans man går til og dersom mor ikke frivillig avgir DNA av barnet (noe hun ikke kan nekte) så kan politiet hente henne og barnet for å avgi prøve.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 Hvis Den andre mannen har erkjent farskapet tror jeg ingen kan kreve ny test.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Tusen hjertelig takk for svar! skal bringe dette vidre
Lille♥mitt Skrevet 2. september 2012 #9 Skrevet 2. september 2012 Hvis han tar kontakt med Nav så er de raske til å ordne en test for han. Hun kan ikke nekte heller.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. september 2012 #10 Skrevet 2. september 2012 Hvis Den andre mannen har erkjent farskapet tror jeg ingen kan kreve ny test. Man kan så tvil om farsskapet og det biologiske prinsippet står fortsatt sterkt. http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/2009/nou-2009-5/15.html?id=549651
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #11 Skrevet 2. september 2012 Det kan da ikke være slik at "hvem som helst" kan komme å kreve test når en mann har tatt på seg farskapet. Noen her med fagkunnskap på området?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #12 Skrevet 2. september 2012 Det kan da ikke være slik at "hvem som helst" kan komme å kreve test når en mann har tatt på seg farskapet. Noen her med fagkunnskap på området? Det bør selvfølgelig være sånn at man har mulighet for å forlange å få testet om man er far til barnet hvis man har mistanke om det, som i HIs tilfelle. Skal en nyere kjæreste få lov til å være faren uten at den virkelige faren får lov til å kjenne sitt eget barn, bare fordi mor og den nye kjæresten har bestemt at det skal være sånn.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #13 Skrevet 2. september 2012 Det kan da ikke være slik at "hvem som helst" kan komme å kreve test når en mann har tatt på seg farskapet. Noen her med fagkunnskap på området? Han er ingen hve som helst når hun har hat sex med han.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. september 2012 #14 Skrevet 2. september 2012 Det kan da ikke være slik at "hvem som helst" kan komme å kreve test når en mann har tatt på seg farskapet. Noen her med fagkunnskap på området? Anbefaler deg å lese linken. Der står det mye
SiljeEjlis Skrevet 2. september 2012 #15 Skrevet 2. september 2012 Oj det hørtes ut som ei tidligere venninne av meg! hun gifta seg jo med fyren for at ingen skulle kunne si noe. hu har vist klikka helt fikk jeg høre at stefaren og mammaen til han som gifta seg med skrulla :-P
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #16 Skrevet 2. september 2012 Jenta skal faktisk gifte seg med han som er oppført som faren snart!
SiljeEjlis Skrevet 2. september 2012 #17 Skrevet 2. september 2012 Jenta skal faktisk gifte seg med han som er oppført som faren snart! skjønner ikke at jenter kan være så onde jeg Når en fyr endelig VIL ha kontakt med ungen sin, så nekte han det? Med tanke på hvor mange unger på verdensbasis som ikke vet hvem pappaen er. leste ett sted at prosent av barn som vokser opp med feil far er ganske stor :S
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #18 Skrevet 2. september 2012 Jenta skal faktisk gifte seg med han som er oppført som faren snart! skjønner ikke at jenter kan være så onde jeg Når en fyr endelig VIL ha kontakt med ungen sin, så nekte han det? Med tanke på hvor mange unger på verdensbasis som ikke vet hvem pappaen er. leste ett sted at prosent av barn som vokser opp med feil far er ganske stor :S vet, det er helt sykt... synes så synd på kompisen min.. han har ønsket å bli far ei stund også.. trist å se han så desperat.. tenk den følelsen å vite at et barn mest sansynlig er ditt også blir du nektet å møte det... men nå vet vi litt om rettighetene hans takket være så mange hyggelige damer på BIM/DIB, så jeg skal støtte han fullt ut å bringe det jeg nå vet vidre og det er forresten utrolig ja at så mange barn vokser opp uten å vite hvem den biologiske faren er.. ikke bare dårlig gjort i forhold til faren, men barnet også!
fikas Skrevet 2. september 2012 #19 Skrevet 2. september 2012 Jeg vet om en som var far til det han trodde var hans datter i fem år. Da viste det seg at det var en annen mann som var biologisk far. De var aldri sammen men han hadde henne annenhver helg og i ferier i fem år. Familien hans hadde knyttet bånd til "barnebarnet og niesen". Utrolig trist for "far" og også opprivende for jenta som var fem år da hun plutselig fikk en ny far. Det værste var vel at mor visste, men ikke ville gjøre noe med det før da... I ett annet tilfelle vet jeg at NAV har kalt inn flere potensielle fedre enn det mor har oppgitt. Ta kontakt med NAV - jo før det blir oppklart, jo bedre for alle parter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå