Gå til innhold

Trenden "ingen shampoo" ("no poo")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om den?

I dag har de sendt et intervju på TV Vest (Rogaland), med ei ung dame som ikke har vasket håret sitt på tre måneder.

I stedet har hun brukt honning. Dette gjør at hun føler seg både mer miljøvennlig og mer lydhør overfor kroppens behov.

Andre som er med på trenden, velger å skylle håret med balsam.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=393236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns jeg ser det, når jeg kommer dryppende våt av svette fra sats. ;) Her må det nok shampo til ja.

Skrevet

Jeg prøvde balsammetoden i hele sommer, ca 3 mnd. Det funket fint, håret ble rent. Jeg prøvde et par forskjellige anbefalte balsamer, men Problemet var at håret ble så inderlig tungt. Så her en dag fikk jeg nok og fant frem shampoen og fikk luftig hår igjen :)

men jeg kommer nok til å vaske håret med balsam innimellom.

Skrevet

Jeg vasker bare håret en gang i uka, og da bruker jeg alltid shampo og som oftest balsam. Velger heller å spare miljøet på andre måter. For eksempel er det bra for både hår og miljø at jeg ikke bruker stylingprodukter.

Skrevet

Ja, det er kanskje ekkelt. En dag skulle jeg kose meg med en kroneis, og satte på TV Vest. Først var det reportasje om ei jente som vasket toalettene langs jærkysten. Veldig bra det... Etterpå var det reportasje fra en stor hage i Stavanger, med "profesjonelle sneglejegere" som viste fram fangsten sin. De viste fram bøtte etter bøtte med "sneglesuppe", det vil si oppkuttede eller oppløste snegler. De hadde også ei svær gryte med det samme... Under den reportasjen ble jeg nødt til å legge isen min til sides.

Men det er nå ganske oppfinnsomme intervjuer, må innrømme det.

Skrevet

Skal man vaske uten shampo så må man dessuten holde seg unna produkter med silikon. Holder ikke å bare ta en hvilken som helst balsam.

Jeg har veldig håpløst hår og kommer til å prøve meg på denne metoden igjen som visstnok skal være bra for krøller. Jeg har brukt den en gang tidligere også. Det slitsomme er at man virkelig må kna og skrubbe hårbunnen for at det skal bli ordentlig rent. Og de første seks ukene eller noe må man forvente ganske fett hår. Det er kjipt.

Skrevet

Ingen av barna mine har noen gang brukt shampoo i håret. De er 7, 5 og 1 år. Håret er gullende rent etter vask med kun vann. Jeg tipper dette tar slutt ved puberteten, senest.

Skrevet

Dette er som alle andre ting man vet lite om! Jeg skjønner på mange av kommentarene at kunnskapen om temaet er dårlig. Anbefaler å lese litt om det for å forstå hva det faktisk er.

Selv vasker jeg håret med balsam eller med en blanding jeg lager selv. Håret blir sjelden/aldri fett. Vasker kun når det trengs.

Svette er vannløselig, så det er ingen grunn for å bruke silikon og andre ulumskheter for å få det vekk. Jeg trener også mye og svetter masse, men har ikke behov for å bruke shampo. Og skulle jeg savne skummingen så finnes det noen gode shampoer som ikke inneholder "ulovlige" ingredienser som man også kan bruke.

Det som er viktig er at man ikke bare slutter å bruke vanlig shampo/balsam uten å lese hvordan det skal foregå og hvilke produkter som er bra. Velger man feil produkter får man også ett dårlig resultat :)

Skrevet

Interessant! Dette ønsker jeg å prøve.

Og til deg som ikke har brukt sjampo på dine barn, du vasker håret kun med vann?

Skrevet

Interessant! Dette ønsker jeg å prøve.

Og til deg som ikke har brukt sjampo på dine barn, du vasker håret kun med vann?

Anbefaler http://lockig.se/ der er det masse informasjon, bilder og mange brukere som deler erfaringer :) i tillegg kan du få hjelp så du slipper å prøve "alt" for å finne ut hva akkurat ditt hår trenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...