Lille♥mitt Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Altså, jeg blir ikke helt klok på dette. Jeg er litt skeptisk til å ha med babyen min på 3 mnd på besøk (ofte) hos folk som har dyr jeg vet røyter mye. Jeg ser liksom for meg at hun lettere kan utvikle allergi mot pels om hun blir mye utsatt for det nå som hun er så liten. Samtidig mener noen at det er med på å utvikle immunforsvaret slik at barnet IKKE blir allergisk. Noen som vet noe om dette?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Forskning har vist at det å ha et pelsdyr i huset kan redusere risikoen for at små barn utvikler pelsdyrallergi, men bare dersom barnet ikke alt har arvet anleggene fra moren http://www.forskning.no/Artikler/2002/september/1031667298.18
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Jeg er overbevist over at det er nettopp slik tankegang som fører til allergi hos barna HI... Også det å bruke nøytral vaskemiddel fra dag 1. Bare tull og vås. Blir ikke barna utsatt for litt pels og parfyme så ender det gale til slutt:)
LilleVilje Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Det finnes også forskning som viser at barn som vokser opp på landet, med mye kontakt med både pollen og dyr, er mindre allergiske mot disse tingene senere enn barn som vokser opp i byen. (Søk etter det på nett - du vil få opp masse treff). Så dersom du ikke er allergisk mot hund/katt/andre pelsdyr, tyder det på at det er sunt for immunforsvaret og hjelper til å motvirke allergi senere om man blir eksponert som baby.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Forskning har vist at det å ha et pelsdyr i huset kan redusere risikoen for at små barn utvikler pelsdyrallergi, men bare dersom barnet ikke alt har arvet anleggene fra moren http://www.forskning...r/1031667298.18 Har lest det motsatte før, da også forskning. Men jeg tror også ay hvis man er arvelig belastet så kan slike alergier trigges om man er mye i kontakt med pelsdyr. Leste engang et studie på at de som hadde mye nærkontakt med katt i tidlige spedbarn/barneår hadde mye større sjans for å utvikle støvalergi.
Lille♥mitt Skrevet 2. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2012 Jeg er vokst opp med dyr i huset og har ikke vært allergisk. Helt til jeg flyttet hjemmefra, da uten dyr, da begynte jeg å reagere når jeg besøker foreldrene mine (de har fortsatt hund og katt) og jeg reagerer selv også på besøk hos folk som har dyr. Så babyen min blir jo ikke eksponert for dette hele tiden, men når vi er på besøk hos mine foreldre osv. Jeg skjønner at det kan være en fordel å ha dyr konstant i hus, men hva med om man ikke har dyr selv men relativt ofte besøker folk med dyr (som røyter myyye)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå