Gå til innhold

Oversosiale naboer som snart kveler meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et nabolag med mange naboer. De er snille, greie og vi er ofte sosiale med barna sammen. Men nå begynner det å gå for langt og jeg kveles nesten av denne "ALLE skal med"-mentaliteten.

Feks:

Jeg har fått kjeft for å ikke ha informert og invitert de andre med når datteren min og jeg har dratt på tur en lørdag formiddag. Datteren min er 2 år, de andre ungene i nabolaget er fra 5 år og oppover.

De maser, maser, maser og maser på at vi skal være med på ting som buldring (datteren min er ALT for liten til å buldre), kjøre slalom osv. Joda, vi kan godt gjøre andre ting mens de andre buldrer, kjøre slalom og slikt, men jeg liker også å finne på aktiviteter som er tilpasset hennes alder og å være litt sammen med noen av barna, og foreldrene, i barnehagen.

Misforstå meg ikke, det er veldig hyggelig med naboene og inkluderingen, men jeg kveles snart! I dag sa jeg at jeg var syk, når to av naboene plutselig sto i stua og lurte på om vi var klar (glemte å låse døra!) bare for å unngå nok en konfrontasjon fordi jeg ikke ville / giddet / ønsket å gå en trang og bratt tursti opp til en foss i regn og blåst. Vi ville heller tegne, male, drikke kakao og ha kvalitetstid sammen, datteren min og jeg.

Jeg blir gal av å bo her med "sekt-folka"!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får si fra med en gang at det er kjekt å finne på noe sammen av og til, men at dere også vil være alene eller sammen med andre.

De der hadde ikke jeg orket.

Skrevet

Herregud altså! Jeg hadde meldt meg helt ut av det der og funnet noen andre å gjøre ting med som ikke var naboene mine!

Skrevet

Så forferdelig!! Det er jo helt syk oppførsel! Tror du rett og slett må være litt klar og tydelig. Selvfølgelig må du få lov til å gjøre ting med din datter alene, eller med noen helt andre naboene for den saks skyld. Jeg hadde blitt helt kokko av det opplegget der :-/

Skrevet

eh......hva med å faktisk si NEI til invitasjonen så slipper du at de står i stua og lurer på om dere er klare?

Skrevet

Ja ja, syntes det hørtes koseligere ut enn meg som ikke har noen venner og ingen av de andre mødrene i barnehagen har tid til å finne på noe på ettermiddagen.

De prøver å skape et godt naboskap og en god barndom for barna deres. De ønsker at ditt barn og deres skal ha en god relasjon. De vil bli kjente så du kan være trygg på at de ser etter dine barn innimellom og du på deres. Du Er Heldig.

Skrevet

Kjente nakkehårene mine reiste seg når jeg leste innlegget ditt. Det der hadde jeg tørnet tulling av og nabolagets minst populære mor av.

Skrevet

Takk for svar og godt å høre at det ikke bare er meg som finner dette gansek slitsomt.

Til #7: Jeg hadde allerede sagt nei. Først da jeg ble spurt og igjen i går, men de tar ikke nei for et nei. Det faller dem faktisk ikke inn at man kan ønske å gjøre noe annet enn å være sammen med dem. Dessverre

#8: Jeg er heldig fordi jeg har naboer og venner, jeg er mindre heldig når naboene kveler oss med sine aktiviteter og "glad-kristen"-tone. En god barndom klarer jeg fint å skape, også sammen med naboene, men ikke HVER ettermiddag og HVER helg. Det er ikke alltid like morsomt for en 2-åring å stå å se på at de store barna utfører ting hun ikke klarer, vil eller tør. Noen ganger er en fin barndom å leke med barn på samme alder, besøke bestemor, drikke kakao med mamma eller stille lese en bok sammen med katten.

Jeg skal ta en lite prat med en far som heller ikke er så veldig aktiv. Kanskje vi sammen kan begynne å si nei litt sterkere. Ikke sånn kjip nei, men et "alt-med-måte-nei".

HI

Skrevet

Du bor ikke tilfeldigvis på Jessheim?

Hadde ei venninne som bodde der før og hadde naboer smo var akkurat på den måten du beskriver! Endte med at hun flytta fordi de ikke ga seg. Blir slitsomt i lengden det der. Ikke bare bare å si i fra heller..

Skrevet

Herregud, jeg hadde blitt vettskremt av sånne naboer!

Hyggelig å finne på noe sammen innimellom, men når de plutselig står midt i stua di?! HJELP!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...