Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Syns det er så merkelig at foreldre hermer etter ordene barna sier. Vanskelig å forklare, men dersom barnet sier fammo til farmor, lutta til smokken osv. Så hermer de voksne etter dette, til slutt bruker barnet dette ordet, enda de har lært det seg riktig. Flere som syns dette er merkelig? De voksne sier at barnet kaller farmor fammo... men de klarer jo bare ikke si det rett enda. Har møtt 15-åringer som sier mulle, mommo, mimmi osv. til mormor på grunn av at de sa det når de var 1 år.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Jeg syns det er kos jeg. Hva er det som er så farlig med å ha kallenavn på bestemoren/mormoren sin? Jeg syns det er veldig kos å ha kallenavn på mine og kaller fremdeles mormor og morfar for mommo og moffa. Kjempekos
Magia Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Jeg syns også det er koselig. Her har vi kallenavn på bestefar, pga talefeil når guttungen begynte å snakke. Besse syns det er koselig, og vi syns det er koselig, så hva er problemet? Samboeren min kalte også sin bestefar for noe annet når han var liten, og han het etterhvert bare kallenavnet sitt for hele familien. Syns ikke det gjør noe jeg Blir en personlig ærestittel på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå