Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Gubben tok med seg 3 åringen ut i 11 tiden idag. Skulle på jobbhytta og sette fra seg noe greier der. Det har vært avtalt en stund. Men han skulle ikke bli borte hele dagen. 3 timer reisevei tilsammen begge veier, også skulle de fiske litt og grille litt pølser om dem ikke fikk fisk. Han snakka om ett par-tre timer der ute før de skulle hjem igjen. Kjempehyggelig. Men dette skulle ikke ta hele dagen, da vi har masse opprydning på agendaen etter full oppussing og det kommer en baby til om 2-3 uker. Regna da med at de var hjemme før barnetv, uten at det har blitt sagt høyt. I tillegg skulle han og jeg ha en bedre middag sammen ikveld, og 3åringen legger seg til vanlig klokka 19, og legger hun seg seinere får hun en trøtt dag i bhg imorra. Nå nærmer klokka seg halv 9, og jeg har verken sett eller hørt noe mere fra de siden klokka 11 idag! Prøvde å ringe dem istad, men kom ikke gjennom pga dårlig dekning oppe på hytta. Kjenner jeg bare koker mer og mer inni meg nå! Overreagerer jeg, eller er han helt på tryne idag?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Ikke så veldig sint, men kanskje litt engstelig..
Rafaella Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Jeg hadde vel vært mer redd enn sint.....
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Gubben tok med seg 3 åringen ut i 11 tiden idag. Skulle på jobbhytta og sette fra seg noe greier der. Det har vært avtalt en stund. Men han skulle ikke bli borte hele dagen. 3 timer reisevei tilsammen begge veier, også skulle de fiske litt og grille litt pølser om dem ikke fikk fisk. Han snakka om ett par-tre timer der ute før de skulle hjem igjen. Kjempehyggelig. Men dette skulle ikke ta hele dagen, da vi har masse opprydning på agendaen etter full oppussing og det kommer en baby til om 2-3 uker. Regna da med at de var hjemme før barnetv, uten at det har blitt sagt høyt. I tillegg skulle han og jeg ha en bedre middag sammen ikveld, og 3åringen legger seg til vanlig klokka 19, og legger hun seg seinere får hun en trøtt dag i bhg imorra. Nå nærmer klokka seg halv 9, og jeg har verken sett eller hørt noe mere fra de siden klokka 11 idag! Prøvde å ringe dem istad, men kom ikke gjennom pga dårlig dekning oppe på hytta. Kjenner jeg bare koker mer og mer inni meg nå! Overreagerer jeg, eller er han helt på tryne idag? Gode minner skapes for barnet. Slike minner kan vare livet ut. Du er sint fordi opprydding blir utsatt. Kanskje du skal flytte fokus å få litt perspektiv på ting?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Det er utrolig dårlig gjort av ham å ikke gi lyd fra seg! Med så lang reisevei så burde han i det minste tenke på at du kan bli bekymret for ulykke eller noe slikt når de enda ikke har ringt eller kommet hjem.
Kliko Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Men tenk deg selv da: De drar 11, tre timer hver vei. To-tre timer oppe på hytta ? 9 timer! Kanskje har de tatt noen pauser på vei opp som gjorde at de brukte litt lenger tid. Syns det da er merkelig at du forventer at de er hjemme før barnetv. Det går jo ikke opp! Syns du overreagere + at jeg syns det er rart dere tar med dere treåringen på en dagstur med seks times reisevei!
kaklemor Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 At du ikke får tak i han kan jeg godt skjønne er irriterendes! Men, de er nok snart hjemme etter en kjempekoselig dag sammen! Slapp av
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Men tenk deg selv da: De drar 11, tre timer hver vei. To-tre timer oppe på hytta ? 9 timer! Kanskje har de tatt noen pauser på vei opp som gjorde at de brukte litt lenger tid. Syns det da er merkelig at du forventer at de er hjemme før barnetv. Det går jo ikke opp! Syns du overreagere + at jeg syns det er rart dere tar med dere treåringen på en dagstur med seks times reisevei! 3 timers reisevei tilsammen...
Rafaella Skrevet 2. september 2012 #9 Skrevet 2. september 2012 Men tenk deg selv da: De drar 11, tre timer hver vei. To-tre timer oppe på hytta ? 9 timer! Kanskje har de tatt noen pauser på vei opp som gjorde at de brukte litt lenger tid. Syns det da er merkelig at du forventer at de er hjemme før barnetv. Det går jo ikke opp! Syns du overreagere + at jeg syns det er rart dere tar med dere treåringen på en dagstur med seks times reisevei! Tre timer reisevei TILSAMMEN står det.....
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #10 Skrevet 2. september 2012 Sinna? Er det virkelig det viktigste nå?! Det kan jo ha skjedd noe med han/dem/bilen osv. Bekymret kan du være. Om han kommer hjem og det viser seg at han bare ga faen i å gi beskjed om at de ble borte hele dagen og kvelden, da kan du bli sinna.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #11 Skrevet 2. september 2012 Jeg ville vært mer redd enn sint
Kliko Skrevet 2. september 2012 #12 Skrevet 2. september 2012 Sorry, ja da skjønner jeg at du er irritert! Trodde du mente tre timer hver vei
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 2. september 2012 #13 Skrevet 2. september 2012 (endret) Når man tenker på at de sikkert storkoser seg i dag bare de to og skaper et sterkere bånd og minner før det kommer flere søsken så synes jeg det er en mye bedre måte å tilbringe søndagen på enn å stresse med rydding. Kanskje de har glemt klokka mens de har det morsomt, kan skje den beste det Verden går ikke under bare fordi det er rotete... Hadde vært mer engstelig enn sinna, håper du får tak i de snart Endret 2. september 2012 av FruHottentott
humlesurr Skrevet 2. september 2012 #14 Skrevet 2. september 2012 Dårlig dekning på hytta? Så du mener de ikke har reist derfra enda og du har ikke hatt kontakt med de siden kl 11? Jeg hadde vært livredd!!!!
Serepta Skrevet 2. september 2012 #15 Skrevet 2. september 2012 Hadde også vært med redd enn sint. Og om de kommer seint hjem, kan vel 3 åringen bare være hjemme med deg og bayen i morgen ?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #16 Skrevet 2. september 2012 Halvannen time reisevei hver vei. 3 timer totalt begge veier som jeg skrev.. Men huff han ringte nå, idet jeg posta innlegget. Bilen hadde paia for 10 min siden, så jeg må sette meg i bilen og kjøre en time for å hente ungen nå. Dem hadde hatt en veldig fin dag, ungen ville ikke reise før hun hadde fått fisk, så derfor hadde dem heller ikke begynt hjemturen før en time etter leggetid! Ser jo den, men skjønner ikke hvorfor det ikke går an å gjøre flere ting på en dag, når han aldri har ork etter jobb i hverdagen. Er nok litt hormonell og stressa siden det er så kort tid til termin og vi har veldig lite klart:( Men merker jeg er sint nå.. Såklart kan ikke han noe for at bilen paier, men det hadde heller ikke vært like stort problem om han hadde dratt fra hytta i 4-5 tiden som var sånn delvis avtalen idag. For vi hadde jo tross alt en avtale om at flere ting skulle bli gjort idag! Men nå får jeg sette meg i bilen å kjøre den timen det tar for å komme ut til hytta! HI
2 hjertegull :) Skrevet 2. september 2012 #17 Skrevet 2. september 2012 (endret) Jeg hadde vært livredd, og antakelig begynt å tenke på ''redningsaksjon'' (les: ringt rundt å hørt om noen andre har hørt fra dem osv...) Så hadde jeg begynt å tenke på å få lånt meg en bil, med mindre dere har to da, for å kjøre opp etter dem... Hvis du ikke får tak i dem.fordi det er dårlig dekning på hytta, så er de der ennå halv ni. Det vil si at de er jo ikke hjemme noe før ti i kveld. Det er fryktelig uansvarlig med en 3 åring, og jeg hadde tenkt at noe galt hadde skjedd.. Hold oss oppdatert da! Ah, ser nå at du har svart mens jeg skreiv innlegget mitt. Fint at det ikke hadde skjedd noen ulykke da! Endret 2. september 2012 av 2 hjertegull :)
humlesurr Skrevet 2. september 2012 #18 Skrevet 2. september 2012 Så bra det ikke var mer alvorlig! Nesten gang får dere lage en litt mer enn delvis avtale. Kjør forsiktig
Suretær Skrevet 2. september 2012 #19 Skrevet 2. september 2012 Hadde det vært min mann som tok med ungen på heldagstur når jeg hadde tre uker til termin ville jeg bli sjeleglad og brukt tiden på å slappe av og kose meg. Forutsatt at mannen ga lyd fra seg hvis de ikke kom hjem til tiden;) Rotet løper ikke noe sted, dere skal nok få rydda..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #20 Skrevet 2. september 2012 Huff å huff, og stakkars deg som har en mann som er så omtenksom som avlaster deg med 3 åringen hele dagen, sånn at du kan slappe av og nyte dagen i fred og ro! Eller hva om du kanskje hadde gjort noe av den ryddinga du maser om....! Ja, jeg kan skjønne at du kunne bekymra når du ikke fikk tak i dem, men jeg kjenner jeg faktisk blir litt irritert over utakknemligheta di!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #21 Skrevet 2. september 2012 Paier? Finner dere på ord her inne?
Mandalas Skrevet 2. september 2012 #22 Skrevet 2. september 2012 Paier? Finner dere på ord her inne? Kanskje mannen er svensk. Der sier man "paia" og "Paier"
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #23 Skrevet 2. september 2012 Sånn, da var ungen i seng, møkkete, våt og kald. Stinker bål og skog, og ligger nå og hoster:( Han står fortsatt der ute å skrur. Skjønner bare ikke hvorfor dem ikke kunne dra hjem som avtalt, skogturer blir det mange flere av. Syns han er litt vel uansvarlig noen ganger, dette er ikke første gangen, bare at bilen ikke pleier å havarere da.. Denne ryddingen det er snakk om, er tunge møbler og bananesker som skal ned i kjelleren, 6 etg ned, så ikke bare bare for meg å begynne på dette alene. Dette er noe han i tillegg har utsatt i ukesvis nå, så begynner å bli ganske lei. Mye av dette står i veien for å kunne klargjøre til ny baby, og det vet han. Fatter bare ikke hvorfor vi ikke bare kan bli ferdig med å rydde opp etter oppussing, så kan jeg ordne klart til baby kommer, så kan jeg faktisk få slappe av litt før fødsel jeg også! Men selvfølgelig unner jeg mine to beste en fin dag sammen, og hadde det ikke vært for bekkenet mitt hadde jeg også blitt med. Så han avlaster ikke meg med å være med barnet vårt, for jeg liker faktisk å være med henne jeg også. Han hadde avlasta meg om han faktisk hadde gjort som han skulle, istedenfor å alltid skulle hjelpe alle andre, prioriterer hobby osv. Hadde vi bare blitt ferdig med leiligheten hadde vi hatt allverdens tid til alt annet vil vil gjøre, uten å måtte tenke på at vi må gjøre klart på meget kort tid nå. Men HAN skjønte godt hvorfor jeg ikke var særlig fornøyd med han idag. Vi hadde en super dag sammen igår, fordi vi skulle rydde sammen idag. Han brøt alt av planer med meg, og gadd ikke engang å gi meg en beskjed når han fikk dekning. (dekning er bare en 10minutters gåtur unna hytta). Jeg er bare så lei sånne tilfeller, for uansett hvor mye han skjønner at jeg er lei, så skal han alltid prioritere alt annet allikevel. Og selv om han lover å bare bruke noen timer, så går det alltid hele dager uansett. Og nå med en havarert bil blir det hvertfall ikke noe rydding til uka, da han ender opp med å skru, for DET orker han etter jobb. HI
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 2. september 2012 #24 Skrevet 2. september 2012 Vet du, jeg synes det høres ut som far og datter har hatt en skikkelig god dag sammen Min far og jeg reiste også på slike turer. Minnene om å komme hjem, antakeligvis like møkkete og kald som barnet ditt, og hele meg luktet bål, er faktisk bare ren hygge å se tilbake på! Som de andre sier, så ville jeg ha vært mer bekymret enn sint hvis jeg ikke fikk tak i dem. Og dessuten sjeleglad når de begge kom trygt hjem De hadde nok godt av denne turen sammen før babyen kommer. Huset kommer til å stå på hodet når det kommer en til, og faren har ikke samme mulighet til å tilbringe alenetid med datteren din. Synes han høres ut som en god far, jeg Som rett og slett ville gi barnet deres en minnerik dag.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2012 #25 Skrevet 2. september 2012 Vet du, jeg synes det høres ut som far og datter har hatt en skikkelig god dag sammen Min far og jeg reiste også på slike turer. Minnene om å komme hjem, antakeligvis like møkkete og kald som barnet ditt, og hele meg luktet bål, er faktisk bare ren hygge å se tilbake på! Som de andre sier, så ville jeg ha vært mer bekymret enn sint hvis jeg ikke fikk tak i dem. Og dessuten sjeleglad når de begge kom trygt hjem De hadde nok godt av denne turen sammen før babyen kommer. Huset kommer til å stå på hodet når det kommer en til, og faren har ikke samme mulighet til å tilbringe alenetid med datteren din. Synes han høres ut som en god far, jeg Som rett og slett ville gi barnet deres en minnerik dag. De har hatt en knalldag;) Selv om hun var litt lei seg for at hun ikke rakk å male ferdig sauen sin før hun la seg som jeg hadde lovet henne. Men sånn er det. Blir hjemmedag for henne imorgen allikevel nå som det ble som det ble, så får ta det igjen da. Det gjør meg heller ingenting at hun er møkkete og våt etter en fin dag ute i skogen, men når han da belager seg på å komme hjem flere timer etter legging så vi ikke rekker å ta ett bad engang, da blir jeg sur. Ihvertfall når han ikke gidder å gi beskjed. Han er flinkere på å gi beskjed om det skjer noe, enn hvis han bare driter i tiden, så derfor blir jeg ikke så veldig fort bekymret. Akkurat som idag, han gadd ikke ringe meg, før bilen havarerte på hjemturen, og da hadde han hatt dekning en stund allerede for å si det sånn! Og ja huset kommer til å stå på hodet da, men da har vi Ihvertfall (forhåpentligvis) fått ryddet plass til en seng til ungen. At tøy og oppvask kommer til å flyte litt tar jeg som en selvfølge, men er ganske stressa inni meg når han utsetter ting så mye at vi nå 2-3 uker før termin ikke engang har noe tøy til baby som kan rotes utover etter fødsel. Han er verdens beste pappa, og en utrolig god kjærste mesteparten av tiden, men samtidig en veldig egoistisk mann til tider:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå