Gå til innhold

Trenger hjelp vedr allergi i svangerskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene pådratt meg flere allergier, bla mot skalldyr, honningmelon, gresskar . Er og allergisk mot burot, pollen etc. Men da jeg ble gravid, startet jeg opp med multivitaminet"gravid" som resulterte i allergisk reaksjon i form av utslett på hele kroppen. Dette hadde apoteket ALDRI hørt om, og legen ba meg stoppe umiddelbart. Folat tok jeg uten problem. Så dro jeg på nytt noen Mnd etterpå å skaffet meg vanlig multivitamin fra en annen produsent, og etter første tablett fikk jeg igjen kløende utslett på overkroppen....måtte så stoppe igjen! Så kommer problemet da, jeg har fått påvist jernmangel og lavt jernlager, og var på apoteket i går, forklarte hvem vitaminpiller jeg ikke tåler, og dama på apoteket sjekket alle jerntablettene hun hadde...alle har forskjellige hjelpestoffer som de tilsetter, og de fleste har de samme stoffene i seg...så måtte bare ta en da...og nå har jeg fått utslett og føler meg dårlig, tatt allergi tablett og har epipen i veska dersom jeg skulle få en alvorlig reaksjon ...og den epipen skal man unngå så langt man kan da man er gravid, og sist de ga meg adrenalin på sykehuset fikk jeg reaksjon på den også...herregud altså..., men hva i all verden skal jeg gjøre når jeg har jernmangel nå da? Kan man spise mat med jern og fylle opp jernlager og bli kvitt jernmangel ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns du skal snakke med legen din, ikke vits å utsette kroppen for slike reaksjoner når du er gravid? det finnes reseptpliktig jern som du får satt i sprøyte, det kan kanskje være et alternativ..?. :)

Skrevet

Det finnes sprøyter også ja, kanskje disse er uten stoffer som tabletter er sammensatt av...ja må ringe legen, er jo nødt til å ha jern i kroppen! nei ikke noe morro med slike reaksjoner, og det kan ikke minst farlig for meg dersom jeg får en kraftig reaksjon....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...